Zobrazit plnou verzi příspěvku: Kliková hřídel v inventoru

newton19
11.12.2014, 17:45
Dobrý den, ve škole jsme dostali za úkol nakreslit klikovou hřídel + ojnice a písty a musíme to zavazbit tak, aby se to pohybovalo jako ve skutečnosti a dala se z toho udělat animace. Nevíte někdo jak zavazbit tu hřídel aby se v prostoru otáčela jenom kolem své osy a jinak nebylo možné s ní manipulovat? Popřípadě nějaký tipy a triky jak na to celkově. Největší problémy mám vždy s nastavením vazeb.Předem děkuji pokud někdo napíše.

maiklss
11.12.2014, 18:11
osu klikovky zavazby do některé  osy  X či  Y  nebo Z.Čelo klikovky zavazby na rovinu kterou protiná  osa na kterou si zavazbyl osu

Cheff
11.12.2014, 18:25
Možná bych nevazbil čelo, ale záklaní rovinu proti základní rovině sestavy (zabránění posuvu po ose otáčení). - U čela by to mohlo vazbu "shazovat" při úpravách modelu klikovky (přidání sražení/zaoblení...). Jinak má Maiklss pravdu - Osu otáčení za vhodnou osu sestavy a pak rovina rovina (kolmá k ose) - to samé bude platit pro všechny ostatní klouby... Vesměs to není nic jiného, než odebírání stupňů volnosti, tak jako v "reálu" (jen je jednodušší používat základní osy, které jsou imunní vůči změnám oběmu modelu). Pokud budeš takto dopředu počítat i s budoucími vazbami, tak ti to rovnou vyhodí základní pozice některých modelů (např. pístu).