Zobrazit plnou verzi příspěvku: Kocka v kocke

Andrej
16.01.2008, 06:45
Zdravím všetkých.
 
Mám problém na ktorý som narazil...a zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť na to uspokojúcu odpoveď.
Dá sa vôbec vyrendrovať v 3DS Max kocka v kocke ? bez toho aby tá > kocka bola priesvitná ??? Tá menšia by bola vykreslená ako drôtový model.
 
Praktické využitie problému...., napr.
 
- vizualizácia, resp. aimácia preletu ponad cestu, kotrá prechádza cez tunel napr. popod rieku. Dostal som nápad, tú časť čo je pod terénom znázorniť čiarkovane, alebo ako drôtový model.
 
- animácia nejakej stavby, budovy..., dookola je všade okolitý terén, resp. orto-foto mapa. Stavba má aj podzemné priestory (garáže..., rampy..) a tie by som chcel znázorniť cez drôtový model.
 
Takže vykresliť zakrytú časť ako drôtový model, bez použitia vlastnosti priesvitnosti materiálu ktorý prekáža.
Tým by vznikol celkom pekný efekt, ale nechcem použiť priesvitnosť. Niečo čo by ten drôtový model vytiahlo vždy nad všetko.
?? Chcem nemožné ??
 
Dík za rady.
 
-A-

be_em
16.01.2008, 17:47
1. ak chcete, aby boli napr. podzemné priestory vidieť a je nad tým plocha terénu, táto by mala byť buď:
a) priesvitná
b) časť plochy zrezať aby bolo podzemie vidieť
c) alebo terén postupne odstrániť, napr. zanimovať priesvitnosť - opacity od 100 po napr. 50

2. nie je problém vyrendrovať objekty ako drôtený model, stačí v editore materiálu nastaviť/zaškrtnúť voľbu "Wire" a v nastaveniach materiálu sa dá určiť aj hrúbka mriežky. Ak chcete aby cez mriežku bol vidno aj objekt z druhej strany (zadná stana objektu) musíte tiež zaškrtnúť voľbu "2sided". Toto má však nevýhodu, mriežka je myslím že vždy totožná so skutočným drôteným modelom (polygónová sieť)

3. no a skúste sa pohrať s materiálom Ink n Paint, ten zase pekne zvýrazní hrany, potom to troška vypadá ako nakreslené, ale záleží podľa nastavenia ... a ak tomu dáte priesvitnosť, by to mohlo byť dobré .... len je tento materiál troška náročnejší na výpočet

Nerobím momentálne v MAX-ovi takže len takto z hlavy