Zobrazit plnou verzi příspěvku: Kotování ůhlu radiusu

wrap
01.12.2015, 21:46
Ahoj mám problém při kotovaní ve výkresu že mi kóta uhlu radiusu vyskočí mimo výkres. Nesetkal ste se někdo s něčím podobným ? 

Jiri.Dostal
02.12.2015, 07:26

Abych pravdu řekl, tento typ kóty jsem ještě nikdy nepotřeboval použít, takže s ní nemám mnoho zkušeností - spíš žádné. Když si to ale zkouším, tak žádný problém s "uskakováním" nemám.Možná by to chtělo lepší popis "chyby".

wrap
02.12.2015, 07:43


Mrázek
02.12.2015, 09:21

Děje se vám to při vytváření kóty nebo se to "zparchantí" po nějaké úpravě modelu? Základní poloha kóty by se měla při vytváření určit tažením myši, ale občas se mi stane (i u jiných typů kóty), že po úpravě modelu se mi kóty na výkrese trochu rozutečou.Spíš mě zaráží, že to máte v jiném kvadrantu (u normální úhlové kóty to přeskakuje podle polohy myšky, ale u úhlové kóty radiusu se mi to vždy drží ve správném kvadrantu).

wrap
02.12.2015, 09:43
No kdyz ji vytvářím tak se to chová normálně ale po odkliknutí to odskoči jak je na obrázku. Problém sem nakonec vyřešil tak ze přidám dvě pomocné čáry ze středu radiusu a ty pak uhlově okotuji. Zajimalo by mě jestli to jde nějak vyřešit nastavením aby to fugobalo jak má a nemusel dělat pomocné čáry.

Mrázek
02.12.2015, 10:03

Nevím, zda to není nějaká "vychytávka" verze 2015, já i pan Dostál používáme 2014 a tam to funguje normálně.

Jiri.Dostal
02.12.2015, 11:30

Zkoušel jsem ještě nasimulovat Vaši situaci podle obrázku a vůbec se mi nepodařilo umístit úhlovou kótu rádiusu do kvadrantu jako na obrázku. Toho jsem dosáhl pouze použitím "běžné" úhlové kóty se zapnutou možností "Použít kvadrant" a přetažením údaje kóty do jiného kvadrantu. Jakým způsobem kótu vytváříte? PS: Jak píše pan Mrázek, běžně používám verzi 2014 a pak mám ještě k dispozici na testování verzi 2016. V obou verzích se kóty, v mnou popsaném postupu, chovají stejně . Tak je možné, že "vychytávka" verze 2015.

Cheff
02.12.2015, 15:38
Přidám troufalou myšlenku - nemohl se pohled "pohnout"? - tedy nebýt přesně v definovaných rovinách... DDle pohledu na kótu mi to tak přijde. - Párkrát se mi to stalo, že ač jsem model při vkládání rovnal s počátkem, tak si "uskočil". Na běžných kótách to vidět nebylo, ale úhlové si dělaly "co chtěly". Stačilo znovu předefinovat základní pohled a vše bylo OK. Jistým vodítkem pro mě byly i "zubaté čáry" ovšem na 3m to byly jen "3 zuby", ale to na takto malém modelu nezjistíte...