Zobrazit plnou verzi příspěvku: mapování

ProjectTexture
24.01.2014, 12:34
Dobrý den,jsem na tomto fóru nový, takže mě prosím omluvte pokud se to tu řešilo...mám jeden problém s mapováním uvw map pomocí funkce Unwrap UVW - neumím to, nejde mi to a nesnáším to :D Momentálně si trochu hraji s Unity 3D enginem a můj cíl byl, že si vymodeluju hezky propracovanou postavu (jako hl. hrdinu), texturu udělám v Mudboxu. Mapy extrahuji, použiji ji na low-poly model co sem měl vymodelovaný v 3ds Max (pokud je tento postup špatný,nebo znáte pro herní postavu jiný - tzn. lepší způsob klidně se o něm zmiňte prosím :))) ) a takto upravenou postavičku si rozpohybuji a importuji do enginu. Samozřejmě se to snažím vytvořit pro svoje potěšení, ale i tak bych byl rád kdyby to mělo nějakou, aspon ucházející vizuální stránku.Takže jsem udělal mapy v 3d maxu, exportoval jsem takhle připraveného "hrdinu" do Mudboxu, vypracoval jsem si hp model a odtud jsem extrahoval displacement (zkoušel jsem i normal) mapu, kterou jsem aplikoval na model ... výsledek mě ohromil. Zanechal ve mě spousty různorodých pocitů, z nichž byl převážně vztek a lítost nad ztraceným časem...Dal bych sem ukazku, ale stydim se to vubec zveřejňovat :DTakže, tím se dostávám k sérii otázek co mě zajímají:1) jak by měl vypadat model, který chci mapovat? (jestli vadí 3/5 bodový polygon (samozřejmě občasně ne že je všude))2) jak má vypadat UV mapa? Tuto otázku myslím všeobecně. Podle mého modelu si myslím, že tam musí být co nejméně švů.... (takže asi chápete jak vysledný "produkt" mohl vypadat) Byl bych rád, za nějaké rady a tipy, aby výsledek vypadal co možná nejlépe a nemusel se za něj stydět. 3) jak v 3ds maxu upravím model, aby byl tvořen jen z 3-bodových polygonů, popř kdy se to má dělat - jestli až před importem do enginu nebo ještě dříve (chápu, že jako herní objekt musí být tvořen ze 3-bodových polgonů, kvůli vykreslování a definování roviny)Dopředu Vám děkuji za odpovědi, rady a tipy.Byl bych také moc vděčný, kdyby byl někdo ochoten se mi věnovat delší dobu (přez skype/fb nebo něco), aby mi mohl objasňovat případné dotazy a trochu se zdokonalit ve tvorbě 3D světa. 

Olde
04.06.2014, 09:29
Zkus se kouknout na Youtube. Je tam přesně k tomuto spoustu tutoriálů.