Zobrazit plnou verzi příspěvku: Narušená kresba kóty

Žufi
17.10.2013, 16:27

Dobrý denNarazil jsme v některých výkresech na problém - kresba kóty je jakoby posunuta od uchopovacích bodů, přičemž kóta jako taková normálně funguje. viz obrázek projevuje se to i při tisku. nějaké regenerace, diagnostiky a čištění na to nefungují. jedině překopírovat celou kresbu do jiného výkresu, pak se to upraví.  dá se tohle nějak spravit v původním výkresu, nebo je nutné celou kresbu přenést do jiného výkresu a chvíli laborovat s nastavováním stylů atd?  Díky. Ž.     

Vladimír Michl
17.10.2013, 16:32

Neposouvala se ta kótované geometrie? Zkuste kótu znovu asociovat - viz:http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=5023

alfred
17.10.2013, 17:18
Pokud tomu dobře rozumím, tak nevadí, že kóta není asociována, ale to, že kótovací čára je zřetelně mimo "uzlový bod" kóty. V podstatě uzlový bode leží mimo přímku proloženou kótovací čárou. Ukazuje kóta správnou vzdálenost?Zkuste přiložit DWG, pak se lépe zkouší jak to opravit... Určitě je chyba a nestandardní chování. Tipnul bych si, že za to může nějaká nadstavba...

Pavel Homan
17.10.2013, 17:33

Nemáte otočený USS, případně jen pootočený pohled, který není nastaven přesně shora?

Žufi
18.10.2013, 08:16

Jestli se geometrie posouvala to netuším, výkres je starý cca 3 roky a prošel přes několik lidí kóta (těch 1200) ukazuje správnou vzdálenost, jen její kresba je nějaká nemocná. u nově vytvořené kóty už vše funguje jak má, tedy uzlový bod leží na přímce proložené kótovací čárou. přikládám část výkresu s oním místem (část přikládám ne proto že bych byl paranoidní, ale výkres má skoro 2 mega...) uploads/18106/divne_koty.dwgPoužíváme nádstavbu Cadkon, pohled je shora, USS je taky "rovně"     

alfred
18.10.2013, 10:46
Tak to je opravdu zvláštní. Opravdu netuším jak to mohlo vzniknout. Zajímavé je, že čím blíže 0,0 tak je nepřesnost méně patrná. Možná tedy stačí přesunout výkres k 0,0 a neřešit to...Nicméně, porovnal jsem si vlastnosti nové (bezchybné) kóty a stávající "zvláštní" kóty a to pomocí příkazu:(vlax-dump-object (vlax-ename->vla-object (car (entsel))) T)Našel jsem pouze prakticky jen rozdíl ve vlastnosti objetu "Rotation". Zatímco nově nakreslená kóta má Rotation=0.0 tak původní divná má Rotation=6.28318529681356 (tedy přibližně, ale ne přesně 2xPI). Pokud tuto vlastnost změním na 0.0, tak se to zdá v pořádku. Změna je pomocí příkazů:  (setq dbo (vlax-ename->vla-object (car (entsel))))  (strcat "Rotation je nastavena na hodnotu: " (rtos (vlax-get-property dbo "Rotation") 2 15)", nastavuji 0.0")  (vlax-put-property dbo "Rotation" 0.0)Nenapadá mě jiná možnost jak změny této vlastnosti docílit, než jen programátorsky. Ani nerozumím, jak taková situace mohla vzniknout, snad jen činností nějaké nadstavby.Dodán ještě, že možná je předem zadat příkaz:(vl-load-com)



alfred2013-10-18 18:15:30

Vladimír Michl
18.10.2013, 13:28

Ano, kóta je i viditelně pootočená. Kdyby jste to měli takto poškozené ve více výkresech, šla by udělat utilitka na hromadnou opravu (buď přes objektový přístup - viz alfred, nebo přes DXF skupinu 51).

alfred
18.10.2013, 17:45
[QUOTE=Vladimír Michl]
Ano, kóta je i viditelně pootočená. ....[/QUOTE]Kóta se mi pootočená nijak nezdá. Pozor,  trochu mate, že je natočen nitkový kříž - [VAR]SNAPANG[/VAR] = 1.93496e-008 a ne nula.

Vladimír Michl
18.10.2013, 18:03
Bral jsem směr od kótovacího bodu ke kótovací čáře. Každopádně je entita kóty nějaká divná, tipnul bych to buď na nějakou non-Autodesk aplikaci nebo podivnou nadstavbu.

alfred
18.10.2013, 18:17
Není mi ale jasné, co u kóty vlastnost "Rotation" má říkat. Pokud otočím kótu, tak se vlastnost nemění...

Vladimír Michl
18.10.2013, 21:02
Mám dojem, že se tahle vlastnost normálně nepoužívá, přesto ale existuje (jako třeba typ a tloušťka čáry u TTF textů).