Zobrazit plnou verzi příspěvku: obluky v polyline

Milan
24.03.2006, 10:38
Ked kreslim polyline a chcem pridat obluk s danym polomerom, vzdy mi kresli obluk iba v jednom zmysle (vypukly na jednu stranu). Ako mozem zmenit aby obluk s danym polomerom mi nakreslil na druhu stranu vypukly? T.j.: cca toto __) aj toto __( . Cez volbu "Druhy bod" to nie je ono, lebo zase nemozem zadat velkost polomeru.
Milan

Mantlík
24.03.2006, 10:50
Já to raději obcházím tak, že udělám nejdříve úsečky, zaoblím a pak to všechno spojím do pline.
PS. Možná to není ideální, ale vychází to i z toho, že si většinou umisťuji přímkové úseky a pak pro ně hledám vhodné zaoblení

Buba
24.03.2006, 12:18
Zadajte záporný uhol.

Radim Cech
24.03.2006, 12:21
Vždyť Vám so po zadání poloměru vyzve na bod a ten můžete zadat kdekoliv a ještě Vám ukazuje, kde se kruh nakreslí

Ferdinand
24.03.2006, 14:31
To Buba:
Hodnota musí být přeci kladná

To R.Cech:
V Acad2004 to nelze

To Milan:
Holt je třeba na to myslet již při kreslení.
A. Prvně nakreslím oblouk, příkazem _Pedit převedu na polyline, pak přidám další Vertex
B. Prvně nakreslím Arc, návazně další Polyline a ty pak spojím _Fillet /R=0/.
C. Mám-li již hotový polyline, kterému chci přidat někde oblouk, tak při editování bych to asi dělal takhle:
1. V daném místě přerušit ve 2 bodech
2. vložit Arc
3. spojit _Fillet /R=0/
Bacha na orientaci - podle potřeby přeměnit (ReverseLine.lsp)



Buba
24.03.2006, 15:00
[QUOTE=Ferdinand]To Buba: Hodnota musí být přeci kladnáUrčite nie. Podľa znamienka točí:
+ proti smeru hod. ruč.
- v smere hod. ruč.
Funguje mi to presne ako sme sa učili pred mnohými rokmi. :-)

Milan
24.03.2006, 15:17
Ano aj mne, dakujem mr. Bubovi.
Milan
[QUOTE=Buba]
[QUOTE=Ferdinand]To Buba: Hodnota musí být přeci kladnáUrčite nie. Podľa znamienka točí:
+ proti smeru hod. ruč.
- v smere hod. ruč.
Funguje mi to presne ako sme sa učili pred mnohými rokmi. :-)[/QUOTE]

Buba
24.03.2006, 15:25
Mrs. :-)

Pepa
27.03.2006, 05:54

[QUOTE=Ferdinand]To Buba:
...
C. Mám-li již hotový polyline, kterému chci přidat někde oblouk, tak při editování bych to asi dělal takhle:
1. V daném místě přerušit ve 2 bodech
2. vložit Arc
3. spojit _Fillet /R=0/


[/QUOTE]pokud potřebuji do polyliny vložit oblouk, tak to dělám přímo přes zaobli s daným poloměrem