Zobrazit plnou verzi příspěvku: Otočení pohledu v MODELu
Dobry den,
chci se zeptat, jestli existuje v acad prikaz pro nastaveni uhlu pohledu v modelovem prostoru. Tzn. otocit UCS a stejne tak nastavit i pohled, aby se vse jevilo jako normalne (nenatocene). Jedna se o 2D kresleni. Nechci otacet okopirovane casti modelu a neustale krouceni hlavy mne pripravuje o zdravy rozum. Zkousel jsem prikaz napr. UCSFOLLOW a nic. Diky za odpoved.
Nu zkuste si natočit pohled a pak nadefinovat tlačítko se sekvencí příkazů '_SNAP;_R;;30;'_SNAP;_OFF kdy se natočí kurzorový kříž podle úhlu, který je zadán v příkazu (zde = 30 stupňů).
Martin Bielina
22.01.2007, 09:43
Lze použít i následující zatržítko:
Nástroje => Pojmenovaný USS => Nastavení => Nastavení USS a zašktnout poslední položku "Změnit pohled na půdorys při změně USS" Asi to jde i změnou proměnné.
Nevýhoda je, že tahle volba mění pohled při každé změně USS což není vždy požadováno a může to u rozsáhlých souborů dost zdržovat... Takže je potřeba jí používat uvážlivě a občas vypínat.
Díky Vám oběma. Funguje obojí.
Otočte USS (UCS) a použijte příkaz _plan a dvakrát enter, nebo na to máte ikonu v panelu nástrojů kde je i "Globální USS", "USS podle pohledu" atd.. ;)
zdravi mam jednodužší zpusob.
Je to nová nabidka k horní liště jen se musí načist (_menuload) LTX.mnu
Chodi me to i za běhu příkazu a mam možnost přednastavení příkazu.
***MENUGROUP=LTX
***POP1ID_MNLTXPRESS [LTX]
ID_SNAP0 [Restore to 0]'_setvar;SNAPANG;0; [--]ID_SNAP15 [15]'_setvar;SNAPANG;15;ID_SNAP30 [30]'_setvar;SNAPANG;30;ID_SNAP45 [45]'_setvar;SNAPANG;45;ID_SNAP60 [60]'_setvar;SNAPANG;60;ID_SNAP75 [75]'_setvar;SNAPANG;75;ID_SNAP90 [<-90]'_setvar;SNAPANG;90;
Ferdinand
25.01.2007, 09:35
Pomocí příkazu _mvsetup lze otáčet pouze v rozvržení. V modelu lze tím nastavit měřítko, meze, jednotky.
Myslela som tým vytvoriť Rozvžení s otočeným a zamknutým pohľadom a pracovať v ňom.
Ferdinand
26.01.2007, 12:40
To ano, ale původní dotaz byl na modelový prostor (pokud jsem to pochopil správně).
[QUOTE=Ferdinand]To ano, ale původní dotaz byl na modelový prostor (pokud jsem to pochopil správně). [/QUOTE]
Myslím, že to pochopili všetci správne, ale ak ide o zachovanie požadovaného natočenia a potreba kresliť v inom natočení, tak tento postup sa mi javí ako najrýchlejší. :-)
Na tohle trápení používám tak tři roky lispík kvs a příkaz otoč dle entity. lispík na rozdíl od ucsfollow způsobí, že se nemění zoom. Pochází z této "drbny" (^C^C_ucs;_OBject;\kvs;)Jan Kosík
Ferdinand
29.01.2007, 11:07
Taky mám ten lisp - ovšem do dnešního dne mi není jasné, co a proč vůbec dělá . Průběh je následující (ale k čemu to je dobré?):Command: _.MSPACECommand: kvs_UNDO Enter the number of operations to undo or [Auto/Control/BEgin/End/Mark/Back] <1>: _BECommand: _PLANEnter an option [Current ucs/Ucs/World] <Current>: _C Regenerating model.Grid too dense to displayCommand: _ZOOMSpecify corner of window, enter a scale factor (nX or nXP), or[All/Center/Dynamic/Extents/Previous/Scale/Window] <real time>: _CSpecify center point:Enter magnification or height <350537.82>: 13749.99933742402Command: _UNDO Enter the number of operations to undo or [Auto/Control/BEgin/End/Mark/Back] <1>: _ECommand:Lisp má tento obsah:;;;Zachovamie viewsize a viewcenter pri pouziti PAN;;;Keep View Size(defun c:kvs (/ pc zs);;;!!! Chyba !!!;;;Ulozenie povodnej definice *error* (setq stara-chyba *error*) (defun *error* (a) (command "_UNDO" "_E") (print a) ) (setq pc (getvar "VIEWCTR") zs (getvar "VIEWSIZE") ) (command "_UNDO" "_BE") (command "_PLAN" "_C") (command "_ZOOM" "_C" pc zs) (command "_UNDO" "_E");;;Obnovenie povodnej definice (setq *error* stara-chyba) (princ))(princ "\nZachovamie viewsize a viewcenter pri pouziti PAN. \nSpustenie prikazom: kvs") Omlouvám se, že jsem to nedal do fóra "programování", ale bylo to nakousnuto zde.
Jednoduše otočí pohled dle entity na kterou se ťukne beze změny měřítka pohledu. Výborné na aranžování výkresů z výřezů ve výkresovém prostoru. mimojinéJan Kosík