Zobrazit plnou verzi příspěvku: Označené body pri zmenšovaní výkresu
mikeborecek1
24.07.2014, 16:28
Zdravím, chcel by som sa informovať, či je možné udržať označené body pri rolovaní (približovaní Oddiaľovaní výkresu).Príklad:1. nakreslím obdĺžnik2. pomocou ctrl označím napr. 3 body, ktoré chcem presunúť3. rollerom myši zmenším výkres - v tomto bode sa mi označené body odznačiaJe niekde nastavenie, ktoré treba potvrdiť, aby mi to nerobilo? Aby mi ostali body označené???Hore je jednoduchý príklad, ale keď potrebujem posunúť viacero bodov na veľkom(rozsiahlom) výkrese, tak je to trošku problém, keďže si potrebujem výkres zmenšiť aby som vôbec našiel body ktoré potrebujem označiť a následne presunúť. Lenže problém je, že pri zmenšení výkresu sa mi aj tie označené body odznačia.
Body jsou i po odzoomování vybrané, pouze nejsou zvýrazněné. Do určité míry lze zvýraznění výběru ovlivnit nastavením v dialogu [CMD]+MOŽNOSTI[/CMD] (_+OPTIONS)
ad 1 - jak nakreslení obdélníku (příkazem _rectangle?) souvisí s výběrem bodů? ad 2 - proč vybíráte body pomocí CTRL? Překrývají se snad s něčím?ad 3 - normálním otáčením kolečka myši (tzv. real-time zoom) odznačení nezpůsobíte. Leda že byste mezitím spustil příkaz ZOOM nebo PAN. Dále bylo by dobré si ujasnit, zda se vám ty body zcela odznačí (čili nejsou vybrané), nebo jen zmizí ty modré čtverečky (= uzly), pak vybrané jsou, jen to není vidět (zkuste jiný styl bodu PDMODE). Ale při vybrání 3 bodů uzly nezmizí, to se stává při výběru velkého množství (proměnná GRIPOBJLIMIT).
mikeborecek1
25.07.2014, 08:31
1 - to je len príklad, nakresliť môžem hocčo.2 - pretože chcem označiť a presunúť viacej uzlov naraz o určitú vzdialenosť. - Moja chyba, je to klávesnica Shift.3 - dnes som skúšal, či sa približovaním pomocou rollera len "nezmení" zobrazenie označených uzlov, ale nie. Keď chcem body posunúť, posúvam už len jeden! Takže sa červené štvorčeky po oddialení výkresu zmenia na modré a zároveň odznačia.Zároveň by som sa chcel informovať (ak sa tento problém vyrieši) či je možné označiť viacero uzlov inou formou ako klikaním na každý uzol zvlášť, pri pridržanom Shift-e.
mikeborecek1
25.07.2014, 08:34
Chcem sa ospravedlniť kvôli zlej terminológii.Myslel som na uzly objektov a použil som termín body.Moja chyba.
Aha, ale to se snažíte použít uzly naprosto nestandardně - a jestli dobře chápu o co se snažíte tak i špatně! Editace vyvolané z uzlu jsou v autocadu asi poměrně nové a rozhodně to není ten nejzažitější a nejběžnější způsob editace - resp. se tu s výhodou využívá, že uzel je zároveň BasePointem, ale obecně využívání tohoto je omezené. A to nemluvím o násobném výběru, který ani neumím popsat pro co je vhodný, nic mě nenapadá - rozhodně ne pro přesun části geometrie. Pro vás je doporučení - na editace z uzlů zapomeňte a využívejte standardních postupů. V tomle případě třeba [CMD]PROTÁHNI[/CMD] (_STRETCH).
mikeborecek1
25.07.2014, 10:51
Je to len jednoduchý príklad, ale čo je na tom neštandardné???
Tak možná spíš nezvykle. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo násobně využíval gripy. Pro jednoduchou editaci z jednoho grupu ano, ale násobnout? Jakkoliv to autocad asi umožňuje, tak sám vidíte, že to není příliš efektivní (výběr se SHIFT, po jednom...).. Osobně bych pro toto použil _stretch. Jakou má podle vás výhodu použít násobný výběr gripů namísto _stretch?
mikeborecek1
25.07.2014, 11:40
Tak teraz ste mi riadne uľahčili život... Až po oskúšani tejto funkcie som prišiel na to, ako som si komplikoval život...
Ďakujem
mikeborecek1
25.07.2014, 11:47
Len sa obávam toho, že tých vecí budem robiť zbytočných viac - nevyužívať funkcií ktoré by som mal (resp. o ktorých neviem).
Jen si ještě dovolím upozornit na možnosti př výběru (kromě jiného i u [CMD]PROTÁHNI[/CMD] (_STRETCH)). Pokud při dotazu na výběr napíšete "all", tak Vám na příkazovém řádku autocad nabídne možnosti výběru. Zrovna u protahování se často hodí volba "KPolygon" - pro případ, že uzly nedokážete najednou vybrat standardním obdélníkem.
[QUOTE=mikeborecek1]Je to len jednoduchý príklad, ale čo je na tom neštandardné???
[/QUOTE]Nestandardní na tom je to, že to lze jen v posledních verzích AutoCadu. Proto tu možnost většina uživatelů (včetně mě) vůbec nezná. Navíc jak už jste zjistil to zdaleka není ta nejsnazší cesta...
mikeborecek1
25.07.2014, 14:03
Tak to som zistil. Stratil som asi štvrtinu života, čo som takto vyberal uzly v autocade Ešte raz ďakujem
Víte, tady by asi každý PR manager školícího střediska plesal nad tím, jaký tu máme exemplární případ toho, že samouka může vést k zažití naprosto nevhodných postupů aniž si to uvědomujete a jak jsou důležitá a efektivní školení a bla a bla. Sice školeními docela opovrhuji, ale bez někoho, kdo by vám to alespoň ze začátku trochu ukázal a pak občas poradil to asi nejde.. Je potřeba se pídit po efektivních řešení, hledat funkce které by se hodily, zkušet.. Málokdy neexistuje způsob, jak něco neudělat snadněji, hromadně... čili váš dotaz tu byl určite na svém místě.Mimochodem... i ty gripy jsou k něčem dobré.. např. podle mě nejlepší způsob jak editovat vertexy polyline...
mikeborecek1
25.07.2014, 15:48
Nepoznáte nNáhodou nejaký komplexný videotutoriál s efektívnym využívaním rôznych funkcií? Ako je pravda, že čo potrebujem nakresliť v autocade to nakreslím, len otázka je, či by to nemohlo trvať o 1/4, 1/2 kratšie :)Čo sa týka 3D vecí to riešim v 3D maxe - pravdepodobne odtiaľ mám to hromadné presúvanie uzlov.