Zobrazit plnou verzi příspěvku: Počet otázek fóra

johny
14.05.2009, 16:25
Trochu zaujala statistika na hlavní stránce. "Zodpovězeno již >18 milionů otázek..." Tak přemýšlím, jak je to asi počítáno... Je mě jasné, že jich je opravdu dost, ale 18 mil, to je snad až moc... Řekněme, že co téma to jedna hlavní otázka. Nejdiskutovanější téma "Autocad" jich má okolo 4000, čili v součtu s ostatními to dá okolo 10000... Pak řekněme, že v tematech jsou položeny další doplňující otázky... Asi je docela problém je odlišit od samotných odpovědí... takže by to chtělo asi něco sofistikovanějšího - jakože pokud příspěvek obsahuje otazník (ale někdo dává více otazníků za jednu otázku) pak jde o otázku... Nebo může být více otázek v jednom příspěvku... (nebo to navázat na autora... čili pokud vloží příspěvek autor hlavní otázky, pak jde o příspěvek s otázkou...) Jenže dneska si někdo taky položí otázku aniž by se oběžovatl s otazníkem... atd. atd.  To už je spíš do fóra o programování.Nějak bych tak odhadoval, že těch otázek může být tak v řádu statisíců max? Ještě trochu jinak. 18 mil. otázek. Nevím jak dlouho fórum funguje, ikdyby 18 let. To je milion ročně, 2700 denně, 114 do hodiny, 2 do minuty. To je strašně moc... i dohromady s odpovědmi.Odpuste mi tuto trochu kousací úvahu. :)

alfred
14.05.2009, 17:16
Třeba jsou do toho zapocitany i vyhledávací roboti...

Vladimír Michl
14.05.2009, 21:36
Ten údaj se netýká otázek/příspěvků ve fóru, ale otázek formulářem odeslaných jednotlivými návštěvníky do vyhledávače CAD tipů (sekce Tipy). Započítává se i podstatně frekventovanější sekce anglická a německá. Běžné návštěvy robotů se nepočítají. Věřte že těch dotazů je ve špičce řádově více než jen 2 za minutu.
 
Je to údaj přímo hlášený databází (pro zajímavost, aktuální údaj je 18.717.921 dotazů; počet zobrazení stránek je téměř 9.000.000 měsíčně).

Ferdinand
15.05.2009, 11:56
A nejedná se spíše o počítadlo návštěvnosti? Já např. osobně k 1 otázce vracím několikrát (tj. opakovaně přečtu - když potřebuji něco občerstvit v paměti...). Když použiju vyhledávání (prvně v sekci Tipy pak i přímo ve fóru), tak to také obvykle provádím několikrát za sebou, poněvadž a) buď našel se zadanými slovy 1859 výsledků anebo b) nenašel žádný... - člověk musí mít trpělivost (a čas), než se něčeho dopídí. Hodněkrát sdostanu k finální odpovědi s odkazem na VIP tip (což podle mne z těch tisíců zaregistrovaných členů je asi pouhá zanedbatelná hrstka) no a poněvadž nejsem VIP, tak holt po půlhodinovém snažení mám smůlu...

Vladimír Michl
15.05.2009, 13:11
Nikoliv prosím. Nejedná se o počítadlo návštěvnosti, je to počet odeslaných vyhledávacích dotazů v databázi tipů. Když odešlete N vyhledávacích dotazů, započte se N.
 
Ano, počet registrovaných je jen malým zlomkem z počtu návštěvníků. Aktuální počet registrovaných je 16.397 uživatelů v "česko-slovenské" verzi plus 51.550 uživatelů v "cizojzyčných" verzích.

johny
15.05.2009, 16:23
Možná je pak na zvážení, zda výraz "ZODPOVĚZENO již >18..." je uplně přiléhavý, když jde spíše o počet POLOŽENÝCH otázek... těžko každý z těch kdo hledal našel v těch vygenerovaných tipech pro něj uspokojivou odpověď. Docela by mě zajímalo úspěšnost toho generátoru; řekněme úspěšnost najít uspokojivou odpověď v rámci prvních 5 tipů, protože mám takový pocit, že to vyhledává dost specificky, kolikrát se mě stane, že procházím tipy, které snad ani neobsahují jediný z hledaných výrazů, a s problémem nesouvisejí...Btw. Jak už jsem psal jinam, přijde mi, že by stálo zato udělat seznam nejčastějších problémů... někdy je obtížné najít odpověd (nebo správně formulovat dotaz) na velmi běžný (častý) problém... Ikdyž mě napadá, že se s tím asi Autodesk chlubit chtít nebude...Btw2. Ještě k tomu výrazu "Zodpovězeno..." Možná by ta informace mohla být odkazem na relevantní statistiku i s vysvětlením čeho se to vlastně týká... osobně jsem byl úplně vedle :(johny2009-05-17 13:12:58

Vladimír Michl
15.05.2009, 16:36
Nevím, pořád si asi nerozumíme - tento údaj je počet položených (uživateli vyplněných a odeslaných) otázek.
 
To, jestli daný návštěvník považuje nalezený tip za uspokojivou, částečně uspokojivou nebo neuspokojivou odpověď, už databáze těžko nějak zjistí.
 
To vyhledávání samozřejmě není nijak uměle inteligentní - v řadě případů se nemusí potkat přesně s tím co si hledající představuje že najde. Vše to funguje jen na principu vyhledávání řetězců, synonym a vyhýbání se obecným slovům. Takže dotaz doporučujeme položit s co možná nejvíce relevatními slovy, popř. použít jen kořeny slov.
 
Nejčastější problémy/otázky jsou v seznamu "FAQ" a při hledání se upřednostňují. Nevím, čím se chce nebo nechce chlubit Autodesk (ten se na této službě nijak nepodílí), ale cílem XANADU jako provozovatele je poskytnout našim zákazníkům maximálně relevatní odpovědi a řešení, která vedou k cíli.