Zobrazit plnou verzi příspěvku: Presunutie úchopového bodu pri rotácii objektov

robo1990o
10.04.2013, 17:50
Dobrý deň, poradili by ste mi ako v maxe ak označím viacero objektov - dvere (časti dverí) presuniem úchopový bod na hranú dverí, aby som mohol z nimi otáčať v tomto bode? Ja som si označil celé dvere a úchopový bod na posúvanie a rotáciu mi zobrazilo pomerne dosť ďaleko od objektu a nemôžem prísť na to ako ho presunúť na tu hranu - potrebujem to na dokončenie videa - kde sa bude prechádzať cez dvierka. Za odpovede vopred Ďakujem

be_em
10.04.2013, 22:04
Možností je viac.1. Môžete použiť originál dvere v 3ds max ktoré sa vedia otáčať, majú na to samostatný "posuvník" otočenia a samozrejme je animovateľný,2. Môžete použiť pomocný objekt Dummy na ktorý všetky objekty ktoré sa majú hýbať "priviažete - Link to Parent" a potom už animujete len ten Dummy objekt,3. A na to čo sa pýtate je v pravo na modifikačnom paneli voľba pre zmenu súradnicových osí objektov - Pivot. Pozri obrázok. Keď dáte voľbu "Affekt Pivot Only! môžete potom súradným systémom posúvať ako chcete, resp. máte tam aj priame voľby napr. centrovať do stredu (Center to Objekt) ale vo Vašom prípade ho ručne posuňte do stredu pántov. Taktiež si na hlavnom paneli všimnite ikonku s dvoma pásikmi :-) kde môžte meniť stredy súradnicových systémov jednotlivým objektom. Neviem ako sa to volá ani som to nenašiel na nete, proste skúšajte, je to ikona na hlavnom paneli, niekde kúsok vedľa ikony posunu a otáčania.