Zobrazit plnou verzi příspěvku: Presvitanie objektov

robo1990o
03.03.2013, 01:49
Zdravím, na programe 3ds max 2013 sa zatial ešte učím, momentálne sa pokúšam vytvoriť interiér podľa tutoriálu cez toto video: http://www.youtube.com/watch?v=2ln0PF3JpDo . Myslím, že som vykonal všetko podľa toho videa, ale aj tak nastal problém, ktorý nemôžem vyriešiť. Niektore objekty (hlavne tie tenké - napr. lampa, záclona) sa chovajú akoby by boli priesvitné - pridal som aj foto. V čom môže byť problém, kde sa to da nastaviť? Problém je aj v podlahe, ktorá sa po rendrovaní nezobrazi - je len biela a svetlá. Skúšal som sa hrať  z materiálovim editorom, ale bez úspechu. Za vaše radi vám vopred ďakujem.

be_em
03.03.2013, 18:28
Ja problém nevidím. Ťažko ale povedať, na tej lampe môžte mať otočené normály, takže chodte do modifikačného rozhrania (Edit Mesh, Edity Poly) a skúste ich otočiť voľbou FLIP. Resp. skúste tej lampe priradiť iný materiál. Z obrázkov nezistím či v prípade MultiSub objekt materiálu máte na objekte správne definované ID kanály. K tej podlahe môžem povedať len toľko (kedže je vyrenderovaná správne) že asi máte pripradený zlý materiál, alebo nepriradený vôbec, nevidím žiadny dôvod ak podlahe priradíte materiál podlahy aby Vám ju renderovalo do biela, nábytok je vyrenderovaný správne, skúste teda podlahe priradiť materiál z nábytku a uvidíte čo to spraví. Síce na poslednom obrázku vidím že na podlahe máte nejaký vzor dlažby, tak netuším keď vo viewporte Vám to zobrazuje a v renderi nie. Samozrejme že sa dá aj toto nastaviť, ale pochybujem že by ste to tak mali.Ešte som si všimol, že používate Mental Ray rederer (inak on sa občas správa nie vždy tak ako chcete!) ale v okne "Exposure kontrol" máte nastavený logaritmickú kontrolu expozície, skúste ju dať na mental ray exposure kontrol (mr) - hlavne ak používate svetlo Day Light ... ale toto nebude mať vplyv na vašu otázku, len pravdepodobne budete mať lepší render.

Biolit
04.03.2013, 08:19
svetla a zaclona dle meho opravdu maji opacne normaly. Takze flipnout jak pravy be_em a melo by to byt v pohode.Na vysvetlenou k tem normalam - co je zadni strana, tak se rendruje jako neviditelna. Takze v pripade lampy se ti rendruje vlastne vnitrek.  a k te podlaze, texturu tahas z lokalniho umisteni nebo sitoveho? Je v nazvu souboru nebo v ceste pouzita diakritika?

robo1990o
04.03.2013, 15:27
Ďakujem problém som vyriešil. K lampám a zázlone som pridal normal-flip ako ste mi poradili a je to ok. Podlahu render nezobrazil z dôvodu, že ju prekríval objekt - plan, tak som to vymazal a tiež sa to napravilo. A mám ešte jednu otázku - poradili ste mi aby som  v okne "Exposure kontrol" zmenil logaritmickú kontrolu expozície na mental ray exposure kontrol (mr) - mysleli ste   "mr Photographic Exposure control" (viď obrázok). Po tomto nastavení sa objekty zobrazuju len ako čierne obrisi (viď. obr.). Treba to niejak nastaviť? A keď tak na aké hodnoty? + Ešte ma zaujíma váš názor, že ako nastaviť materiály, svetlá, render..., aby výsledná vizualizácia interiéru bola čo najrealistickejšia, ako to riešite vi?Za odpovede vopred ďakujem.

Biolit
04.03.2013, 16:19
to vypada, ze ti dovnitr nejde zadne svetlo. Jestli mas v oknech sklo, tak ho dej pryc nebo v nastaveni svetla ho dej excludnout. Sice nepouzivam mentalray, ale ja bych pouzil ten "mr photographic exposure control". To nastaveni pod tim je klasika jak u fotaku. Jako zaklad bych dal shutter speed na 60, Aperture na 2,8 a ISO na 200.V nastaveni image control bude korigovani prepalu, strednich tonu a stinu. 

be_em
04.03.2013, 20:24
Nie nie, ak Vám vyjde render komplet čierny tak to nechajte na logaritmickej kontrole expozície, pretože používate klasické mr svetlá (mr omni) alebo photometrické svetlá. Mr photographic exposure kontrol používajte iba pri dennom svetle, daylight, v presete nastavte voľbu podľa toho či robíte interiér, exteriér, voľby sú jasné, to pochopíte.Čo sa týka toho skla na okne, pravdepodobne je to jedno lebo "robo" asi nepoužíva Daylight resp. svetlo z exteriéru, ťažko povedať, ale aj keby nejaké svetlo išlo z vonka a okno má správne priradené sklo tak Mental Ray do vnútra toto svetlo pustí. Je to však náročnejšie na výpočet, druhá možnosť je ako píše Biolit, sklo vybrať (Exclude) z osvetlenia, aj keď ja osobne neviem ako by som pri parametrickom objekte "AEC Windows" vybral iba sklo, napadlo ma iba že by som okno rozbil na podobjekty ale potom by som prišiel o tú parametrickosť okna. Ale prakticky je to jedno, ja oknu priradím mr materiál skla a všetko je vyriešené.