Zobrazit plnou verzi příspěvku: Priehladnost objektov
jan.anjel
09.02.2009, 11:57
Potreboval by som urcite objekty vo vykrese spriehladnit. Vo Vizual Style manager je mozne spriehladnit vsetky objekty. Je nejaka moznost urobit niektore objekty priehladne a ine nie? Napr. cast budovy bude nepriehladna, strecha a krov priehladna?
Marián Mošať
09.02.2009, 20:54
Ide to riešiť cez priradený materiál, ktorý má nadefinovanú priehľadnosť AEC objektu.
jan.anjel
09.02.2009, 21:43
Dakujem za typ.To je ale v pripade renderingu. Mna zaujima ci je to mozne i v rezime modelovania. V 3d Max je mozne upravit vlastnost kazdeho jedneho objektu.(napr. priehladnost) Napadlo ma ci to nie je tak i CAD.
Vladimír Michl
10.02.2009, 09:15
Ale i v režimu modelování přeci můžete zobrazit 3D objekty s jejich materiálovými vlastnostmi - viz [CMD]SHADEMODE[/CMD]. "Skleněné" objekty pak budou průhledné.
jan.anjel
12.02.2009, 00:47
skusal som teda tento prikaz, ale je to v podstate len prikaz na zmenu vizualneho stylu, podobne ako cez visual style manager. su tam zakladne vizualne styly a moznost vybrat i "other" (Enter an option [2dwireframe/3dwireframe/3dHidden/Realistic/Conceptual/Other] <2dwireframe>:) alebo mnou nadefinovane a tam sa da nadefinovat na dany styl len globalna priehladnost, teda na cely dany vizualny styl. Je moznost ako bolo spomenute vyssi k tomu priradit material a ten by mal ako vlastnost priehladnost. To je ale iba teoria ktoru prakticky neovladam, teda neviem ako by sa to malo dat pouzit v rezime modelovania.Dakujem za zaujem o tuto temu.
jan.anjel
12.02.2009, 01:04
podarilo sa mi "objavit" ako sa to da. je to jednoduche, stacilo zmenit material v properties/design/3d visualization/material...Pani, dakujem za radu