Zobrazit plnou verzi příspěvku: Problém s nasazením jezdce na dráhu!

Hollywood7
18.05.2018, 17:31
Dobrý den,prosím moc o radu...V přiložených screenshotech je číslo 35 jezdec, kterého potřebuji napojit do šachty v prstenci.- Prstenec má vazbu "omezení"-(Constrain) = fixace jeho osy a jeho pohybu po ní, čili jde s ním pouze otáčet.- Jezdec má osovou vazbu s hřídelkou po které se může posouvat ven či dovnitř. (Viz screenshot) Hřídelka je plně fixovaná k tubusu, který má osu sjednocenou s otočným prstencem. Tubus se může pohybovat dopředu a dozadu.Jezdec je vyroben obousměrnou rotací, poloměr rotace odpovídá poloměru šachty.Můj požadavek je, otáčení prstencem - přičemž bude tubus vyjíždět a zajíždět. (Objektiv)Po všech mých pokusech napojení mi buď jezdec létal všude možně a nebo a to spíš daná vazba zamrazila celý projekt. Když jsem ji odbouchnul entrem, tak se nic nestalo až po snaze sní pohnout.Nejvíc jsem se snažil používat tangent vazbu.Jedna plocha jezdce na jednu stranu dráhy a druhá plocha na druhou. Někdy při prvním pokusu točit prstencem vše jakštakš funguje a jakmile pustím levé tlačítko myši (pustím prstenec) tak to nachvilku zamrzne a po odmrznutí se ukáže chybová hláška vazby a přitom než jsem ji pustil tak jezdec jezdil vcelku dobře po dráze i když občas odskočil někam jinam.Tyto jezdce mám tři - umístěné po 120stupních. Samozřejmě jejich umístění se nachází ruzně závisle na stoupání šachty. Prozatím mám dva jezdce plně odpojené a snažím se docílit napojení alespoň jednoho. Také nevím jak vymezit úhel otáčení prstence, mám zarážku, která však neni přitažená šroubkama. (viz.:screenshot) Rád bych aby byl prstenec otoční co mu zarážka dovolí. Čili když zmením pozici zarážky změní se i pozice úhu otáčení. Bez zarážky by zase otáčení mělo skončit v koncích dráhy... (To už je ale nadstandart)Děkuji předem za reakce...






Hollywood72018-05-18 22:12:40

Navara
18.05.2018, 22:05

Pokud je u té dráhy konstantní stoupání, tak se dá použít pohybová vazba (rotace - posun). Ale pokoušet se v tomhle případě vazbit plochy na sebe, nepovede k cíli. 

Hollywood7
19.05.2018, 10:11
Zatím se jedná o lineární stoupání, ale do budoucna mám v plánu dělat i nelineární s tím že budou tři šachty nad sebou. Takže by bylo lepší to vyřešit nějak s trvalejším řešením aplikovatelným na jakoukoliv šachtu.A na tu rotaci s posunem jak prosím? Díky

Navara
19.05.2018, 11:33

Pro lineární stoupání je tohle podle mě nejlepší možnost. Pokud by se mělo jednat o dráhy s nelineárním stoupáním, pak zbývá jedině výpočet vzdálenosti pomocí vzorců ve vazbách, ale tam asi můžete zapomenout na volný pohyb pomocí myši.