Zobrazit plnou verzi příspěvku: Problém s renderováním postavy (3D Studio Max 9).
nikolas.b
09.01.2011, 18:07
Zdravím přátelé!Tímto Vás všechny zdravím jako nový uživatel fóra Hned přicházím s jedním problémem kterej mi nedovoluje pokračovat ve své práci. V 3ds max 9 mam vymodelovanou postavu, v renderingu mam nastavenou růžovou barvu která v mém enginu slouží jako průhledná..Problém ale nastane když tuto postavičku vyrenderuju a 3ds max jakoby růžovou barvu stínuje kolem postavy a vytváří jakýsi přechod..Jde nějakým způsobem nastavit, aby 3ds max tuto barvu nijak nestínoval a zanechal jí i kolem postavy ve stejném odstínu? Pro upřesnění vkládam odkaz na screen:http://postimage.org/image/151gv3hpg/
1. ako ste postavu vytvorili? Je to klasický 3D model??? alebo iba 2D plocha s namapovanou textúrou spolu s mapou priehľadnosti (Alpha kanál)?
2. Do akého súboru renderujete?
nikolas.b
09.01.2011, 21:31
Postava je vymodelovaná a jedná se o 3D model.. Renderuju do formátu PNG.
Skúste to vyrenderovať do JPEG
nikolas.b
09.01.2011, 21:56
Skusil jsem formát JPEG a výsledek byl ještě o něco horší.. Kolem postavy se vytvořil jakýsi šum..
Predpokladám, že môžte mať niečo zle nastavené v možnostiach formátu alebo v Rendering Elements, možno niečo s Alpha kanálom. Ťažko povedať. Skúste zmeniť render na iný, alebo resetujte render. Zbavte sa tej priehľadnej ružovej. Ak chcete mať priehľadné pozadie tak renderujte do TIFF alebo TGA a zapnite alpha kanál.
Ešte mi podrobnejšie vysvetlite túto Vašu vetu:
" ... v renderingu mam nastavenou růžovou barvu která v mém enginu slouží jako průhledná.."
Vladimír Michl
09.01.2011, 22:27
Je to zřejmě tím použitým klíčováním na barvu (růžovou). Použijte raději standardní alfa kanál (průhlednost).
nikolas.b
09.01.2011, 22:49
A tento alfa kanál se pak bude ve wme enginu chovat jako průhledný?
Vladimír Michl
09.01.2011, 22:59
Neznám WME engine, ale předpokládám, že s průhledností by si měl každý rendering nebo postprocessing engine poradit.
nikolas.b
09.01.2011, 23:05
Ok, to by mi mělo pomoct.. A jak se tedy nastaví, aby v 3ds maxu byl ten alfa kanal už v pozadí renderingu?
rekl bych, ze ten ruzovy lem vznikl samotnym klicovanim, protoze odebral pouze stoprocentni udanou barvu. Proto je ta postava i tak zubata.Ve vlastnostech WME na jejich strankach v odstavci "podporovane formaty" uvadeji, ze "WME podporuje PNG a TGA soubory s alfa kanálem." Takze staci pri vyberu formatu v 3dsmaxu kliknout na nastaveni formatu a umoznit ulozeni postavy vcetne alfa kanalu.
Biolit2011-01-10 06:33:50
Tak teda ako výstupný formát nastavte TGA a vo vlastnostiach formátu nastavte tieto voľby:
... TGA
Nie som si 100% istý či sú to tieto voľby, ak nie tak vyskúšajte rôzne voľby. A po ukončení renderingu by Vám mali vzniknúť dva obrázky ... jeden finálny s Alpha kanálom a druhý čiernobiely (iba Alpha kanál)
nikolas.b
11.01.2011, 11:59
Moc Vám všem děkuji za reakce, pomohlo mi to :-)