Zobrazit plnou verzi příspěvku: pružina
mám tlačnou válcovou pružinu mezi dvěma plochami a nedaří se mi zavazbit tak ,aby v animaci , když plochy změní polohu proti sobě , se mi ta pružina stlačovala.Můžete mi s tím někdo poradit pls.Díky.
pokud se vám podaří vymodelovat pružinu tak, že nebude mít parametr udávající stoupání na otáčku, tak vám to funkovat bude, ale standartně se pružina tvoří jako tažení po šroubovici a tam je potřeba stoupání zadat..proto je jasný že s tím hýbat nepůjde
Vonásek Petr
18.01.2006, 06:06
Tvorba adaptivní pohyblivé pružiny vyžaduje 2 kroky. 1) Mezi 2ma plochami vytvořit adaptivní válec nebo hranol (jeho adaptivní výšku zakótovat řízenou kótou) + vyzkoušet funkčnost (zda se hýbe) 2) Uvnitř tohoto válce vymodelovat pružinu pomocí šroubovice - volba průnik - otáčky a výška (otáčky zadat číslem např. 6ul; výšku zadat jako parametr např. d5+d6, přičemž d5=řízená kóta výšky původního válce a d6 je průměr drátu pružiny). Průměr drátu je v náčrtu nutno nakreslit pod válec aby byl tečný ke dnu válce - to nasimuluje zbroušení čel pružiny do roviny. V případě potřeby můžu poslat svůj zkušební model.
Něco takového jsem myslel, ale nechtěl jsem to podat až tolik polopatisticky... stačí si (adaptivně) promítnout do náčrtu koncové roviny (propojit je kolmou čarou) a zakotovat -> dostanu řízenou kotu kterou použiji pro určení délky pružiny... dál už pokračuji klasickým způsobem
Zeptám se dál.
Pokoušel jsem rozhýbat "káblšlep".Udělal jsem adaptabilní náčrt podoným způsobem, jako řešíte pružinu. Jedna rovná část je okotována řízenou kotou, druhá je celková délka rovných čásí minus tato řízená kota. V uzlových bodech jsou kolmé roviny. Náčrt je obalen "káblšlepem". Když zatahám za uzlový bod zviditelněného náčrtu, "káblšlep" krásně cvičí. V sestsvě však dělá mrtvého brouka a furt řve.
Nezná někdo fintu, jak na tento případ?
Shodou náhod jsem se právě dostal ke stejnému problému s káblžlabem.. po několika nezdařených pokusech jsem zavrhl tažení (pokud jsem už táhl, nešlo zaplnout adaptivitu ani prvku ani náčrtu, pokud jsem ji zapl před tažení, tak to stejně funkovalo jen v díle) a namodeloval ho jako oblouk + dvě vysunutí "do roviny", které jsem si promítl ze sestavy = oba kraje jsou zavazbené na svých rovinách + třetí vazbu jsem dal do oblouku a odvodil ji od rozměru, kterým provádím posun (podělené dvěma) a pak už to funkovalo, akorát že se to překreslí až po zavření dialogu řídící vazbu, ale mám takový neblahý pocit, že nijak jinat to asi AI nespočítá
Tak jse mi to podařilo.Díky za pomoc.