Zobrazit plnou verzi příspěvku: Renderováním v MAYA

Hollywood7
31.03.2015, 22:11
Dobrý večer,  mám poměrně akutní problém. Už jsem se s tím setkal mnohokrát, ale vždy neznám přesnou příčinu a následné řešení. Mám rozdělaný projekt v MAYA 2015. Jedná se o poměrně složitou ulici na můj PC. Vždy, když jsem to trochu přehnal s počtem polygonů a rozsáhlostí scény, tak následkem byl nulový render přes Mental Ray. Skrátka jsem klikl na render a počítač začal počítat, ale asi po cca 3min to vzdal (viz. screen shot). Mím cílem je vyrenderovat ulici, kterou také přikládám na screenshotu. Dokonce to je jen test, bez textur a ani skrze ten to neprošlo. Nic ve scéně není otexturované a ani omateriálované. Chápu, že to je z důvodu nedostatku výkonu a paměti, ale jak ho donutit, aby to nevzdával a nějak si to třeba vyrenderoval po částech....Přichází otázka...JAK TENTO PROBLÉM VYŘEŠIT BEZ REDUKOVÁNÍ OBJEKTŮ NA SCÉNĚ?Ať PC renderuje jeden frame třeba 2hodiny, ale ať ho hlavně renderuje!Děkuji za pomoc

K.Pravda
31.03.2015, 22:30
Nešlo by scénu zjednodušit? (Mesh > Reduce)Hlásí to nějakou chybu?

Hollywood7
31.03.2015, 22:37
Už není co zjednodušovat. Dokonce by měla být celá silnice vydlážděná, to mám v jiné verzi tohoto projektu a celý soubor má asi přes 2GB. Tahle ulice bez dlažebních kostek má asi 250MB. Naposledy se mi podařilo vyrenderovat tohle (viz.: příloha), ale to bylo na začátku kdy jsem tam měl pouze dva baráky. Teď jich tam mám poněkud víc... Chybu to žádnou nehlásí, né výslovně. Jen se na mě vykašle s renderem a zanechá jen modrou plochu.

Hollywood72015-03-31 22:44:13

K.Pravda
01.04.2015, 08:41
A je tam dost místa na disku? Nechybí nějaké zapomenuté textury?

Hollywood7
01.04.2015, 15:12
Volného místa mám dost, budovy zatím otexturované nejsou. Nicméně jsem to vyřešil. Problém byl v grafickém vyhlazení. Nevím jak se to přesně jmenuje, ale tu funkci aplikujete pomocí shift+3. Všechny objekty ve scéně jsem vyhlazoval tímto způsobem. Když to deaktivuji, tak problém zmizí. Pravděpodobně to závisí na velikosti paměti u grafické karty. Děkuji za rady =)
Hollywood72015-04-01 15:17:54

K.Pravda
01.04.2015, 15:53
Tenhle Smooth komplikuje scénu. Vyhlazuj až v rendruhttp://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/Maya/files/mental-ray-for-Maya-rendering-Smooth-polygon-meshes-at-render-time-htm.html

Hollywood7
07.04.2015, 18:22
Díky moc!!! =)