Zobrazit plnou verzi příspěvku: Revit a velké rozlišení renderovaného obrázku

jirka.h
06.12.2010, 13:54
Zdravim, řeším nasledující problém: Potřeboval bych vyrenderovat obrázek ve vysokém rozlišení, ale narážím na problémy:
Pokus 1: Render obrázku cca 7500x 5700 pixelů, nejvyšší kvalita renderu - obrázek se renderuje, ale na monitoru se během renderování nic nezobrazuje, po jednom dni práce dám Exportovat, ale soubor se vůbec nevytvoří, ani nelze obrázek exportovat do projektu ani se obrázek nijak nezobrazuje, zkusím snížit rozlišení
 
Pokus 2: Render obrázku cca 5039x 3780 pixelů, nejvyšší kvalita renderu - obrázek se zobrazuje při renderování, ale render skončí po prvním "hrubém" průběhu, tj. v 50%. Obrázek už jde exportovat, ale je nepoužitelný kvůli nedokončeném renderu
 
ani v jednom případě žádné upozornění ani chybová zpráva
 
Pokus 3: Render obrázku cca 5039x 3780 pixelů (stejné rozlišení jako předtím), ale kvalita jen "Koncept". Obrázek je vyrenderovaný rychle a vše je v pořádku
 
Nechápu, v čem je problém - ve velikosti obrázku asi ne, obrázek 2 a 3 je stejně veliký. Vám renderování takto velkých ploch pracuje správně? - Revit 2011. Nebo je známé nějaké omezení renderu?
 
Díky J.

Peter Jirat
06.12.2010, 13:58
Nemáte nějakou hlášku v Event logu - Správce událostí?

jirka.h
06.12.2010, 15:01
Tam je spousta chyb AREX, ale to by snad vliv mít nemělo, navíc tam byly i dříve když se nerenderovalo. Je tam jen jedna chyba při stránkování na disk, ale bohužel needokážu říct, kdy k přerušení renderu došlo a jestli vůbec v tu dobu render běžel. Neexistuje nějaký log s počátky a konci renderování?
 
Teď renderuju stejnou scénu na kvalitu renderu "Vysoké", ale "pouze" 4535x3402 pixelů a už jede druhou fázi, takže to pravděpodobně zdárně dokončí.

Peter Jirat
06.12.2010, 15:24
S tím logem nevím, možná by něco mohlo být v journalu, ale kdo to má prohledávat.

Vladimír Michl
06.12.2010, 15:53
U složitějších scén a s vysokou kvalitou může být v takovémto rozlišení už scéna hodně náročná na paměť a disk, popř. též kolidovat s grafikou. Podívejte se na paměťové nároky pomocí Task Manageru (Ctrl+Shift+Esc).
 
Je to na školním Revitu? Jaká je tam grafická karta, OS a velikost RAM?

jirka.h
06.12.2010, 16:05
Máte pravdu, je to v journalu, pokus 1 i 2 selhal ze stejných důvodů - Bezprostředně před ukončením renderování je tam toto:
 
' C 04-Dec-2010 11:10:27.676;   0:< MEM  0.6  info : allocation of 31353936 bytes failed: flushing
 
cca 20x s různými adresami za sebou
 
následují výpisy pamětí různých modulů a dále "rady" co dělat :)
 
' C 04-Dec-2010 11:11:12.354;   0:< MEM  0.7  info : run with '-message mem debug --' for more info.' C 04-Dec-2010 11:11:12.355;   0:< MEM  0.7  info : please try lower -memory settings.' C 04-Dec-2010 11:11:12.355;   0:< MEM  0.7  info : cleaning up memory mapped frame buffers'  0:< RenderingProgressDlg::stopTimer' C 04-Dec-2010 19:10:40.255;   0:< ADialog::doModal stop' C 04-Dec-2010 19:10:40.255;   0:< Free Disk Space before Rendering : 108.6 GB
 
 
ale jetli je problém v nedostatećné RAM (2GB) nebo chyby při swapování na disk nebo prostě chyba Revitu / renderu, to z toho nepoznám.
 
 
 

jirka.h
06.12.2010, 16:41
RAM je samozřejmě dávno "přeplněná", je to na Vistách 32-bit, Revit běžná licence a jen 2GB RAM, ale ta je přeplněná je i u malých Renderů okolo 2000x1000 px a ty fungujou vždy správně. Disk je skoro prázdný, PC asi 2 roky starý, celkem svižný, dokud nerenderuju :) ale RAm už zvýšit asi moc nejde na 32-bit a kupujte nový PC po 2 letech bezproblémového provozu...
stránkový soubor: 5229 MB/5706 MB
NVIDIA GeForce 9600 GT

Vladimír Michl
06.12.2010, 23:14
2GB paměti bude asi málo - na render tak už moc paměti nezbyde. Doporučoval bych počítač nechat, jen v něm přejít na Win7 64bit, popř. doplnit RAM.

Peter Jirat
07.12.2010, 10:35
Když už musíme v Revitu rendrovat, tak na stroji s WinVista 64b a 8GB RAM. A i tak to trvá dost dlouho, co bych někdy dal za obdobu backburner na Maxovi.

be_em
07.12.2010, 12:01
V maxe som to kedysi asi dva krát robil, a netuším či to ide aj v Revite .... proste renderoval som iba časť výrezu okna, t.j. obrázok som si rozdelil na štvrtiny alebo šestiny, namiesto 4000x4000 som rendroval cca 4x 1000x1000 aj s presahom a potom poskladal v Photoshope na celý obrázok.

Avšak osobne si myslím že veľkosť renderovaného obrázku nemusí mať vždy taký značný vplyv na veľkosť použitej RAM .... tu ide skôr o renderovací čas .... skúste si pozrieť aké veľké textúry (rozlíšenie a veľkosť súboru) používate a prípadne ich skúste zmenšiť na rozumnú mieru.

Tým chcem povedať asi to, že ak renderujete napríklad dom, na ktorom je klasické drevené okno a nepotrebujete detailný pohľad na okno, a vy renderujete do rozlíšenia cca 5000x3000 tak je zbytočné použiť textúru dreva o rozlíšení 4000x4000 a úplne stačí 800x600. Skúste, možno to pomôže.

A nikdy som v MAX-ovi nepoužil najvyššiu kvalitu, to by som sa renderingu aj na tej najlepšej stanici nedočkal (možno po troch dňoch!!!) ... pracovné obrázky robím v kvalite "DRAFT" a finálne v kvalite "LOW". Nerobím v Revite, ale odkiaľsi viem že v MAX-ovi a REVIT-e je použitý totožný render. Ak sa mýlim opravte ma.
be_em2010-12-07 12:02:18

Jiří Plávek
09.12.2010, 14:59
Dle mých zkušeností velikost obrázku má podstatný vliv na spotřebu RAM. Máte ale pravdu že u textur materiálů se dá paměť ušetřit. Dejte si vysoké rozlišení ale menší kvalitu renderu. Nebo pak musíte mít 64-bitový Revit a nebo rendrovat projekty v Maxovi.