Zobrazit plnou verzi příspěvku: Rotace v 3dmaxu pomocí "reference"

michallm
31.07.2011, 00:56
Dobrý den, chci se zeptat, jestli v 3dmaxu existuje možnost otáčení objektu podobně jako v autocadu. Tam se to jmenuje myslím "reference", zadá se střed otáčení a potom dva body, které určí rameno úhlu. Neznám totiž velikost úhlu a přijde mi zbytečně zdlouhavé měřit úhel a pak ho zadávat, nehledě na to, že to bude méně přesné, než když body přímo "chytnu". Díky moc za všechny odpovědi


be_em
31.07.2011, 12:28
Až také vymakané ako v AutoCAD-e to nikdy nebude, samozrejme aj v 3ds max môžte meniť stred otáčania (panel v pravo, myslím, že je to záložka "Hierarchy" (ikonka s takým štvorčekom s 3 menšími štvorčekmi)) kde môžte meniť ťažisko objektu a posúvať ho tak ako chcete, tzn. určíte si rameno. Potom ho môžte otáčať o zadaný uhol. Určiť uhol otáčania pomocou dvoch bodov bude v maxe troška problém, mám teraz pocit že to ani nejde, a asi som to takto ani nikdy nerobil. Skôr som používal zmenu súradnicového systému podľa objektu.

V 3ds max je však pojem reference niečo iné. Keď niečo rotujete, posúvate, kopírujete a pri tom podržíte klávesu SHIFT vtedy môže vzniknúť referencia daného objektu, kde podľa referencie sa Vám budú meniť všetky ostatné "dcéry".be_em2011-07-31 12:30:05

michallm
01.08.2011, 01:46
Díky za odpověď. S přesunutím středu otáčení by problém nebyl. Jen jsem myslel, že takto jednoduchá funkce by tam mohla někde být schovaná. Nevíte jestli by se to dalo pořešit nějakým pluginem? Myslím jestli pluginy takového typu vůbec existují. díky

Vladimír Michl
01.08.2011, 07:15
Ano, takové pluginy existují - viz např.:
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/sergos-script-pack

michallm
01.08.2011, 22:14
diky, perfektně to funguje:)