Zobrazit plnou verzi příspěvku: rozvin

hoboj
23.05.2011, 07:54
Dobrý den, potřeboval bych poradit, jestli je toto možné.
 
Potřebuji rozvin trubky, do které je kolmo na osu vyříznutý profil. Poté když použiji nastřižení plochy, tak se mi zobrazí chybová hláška a nebo se natočí těleso.
 
Děkuji za rady.

Navara
24.05.2011, 12:50
Zkuste poslat model o co přesně jde.

dusek
24.05.2011, 20:58
jak zadáváte nastřižení? my ho zadáváme úhlem nebo roztečí, stává se nám v některých případech, že se rozvin nevytvoří, nastřižení je většinou miniautrní. Pokud nám to zahlásí chybu, hodnotu nastřižení dáme poněkud větší, například nastřižení je 0,1°, INV hlásí chybu, tak dám úhle 10°, po vytvoření rozvinu se vrátím do modelu a zmenším hodnotu na původní rozměr a přejdu zpátky do modelu.


hoboj
25.05.2011, 21:29
Zde je model. Je to asi špatně vymodelované, že tam jde blbě zadat nastřižení. Potom už jsem to nezkoušel. http://www.ulozto.cz/9121491/rozvin2-iptPokud by se Vám poradilo, jak nejjednodušeji tuto součást vymodelovat a poté vytvořit rozvin, byl bych Vám moc vděčný. Děkuji 

hoboj
25.05.2011, 21:32
Zrovna tuto součást jsem vytvářel dost chaoticky, protože jsem přesně na začátku si nevěděl rady, jak na to... A ze začátku jsem dělal normální rozvin, který mě šel, ale jakmile je to uděláno na tlakové nádobě s kružnicemi, tak už mě to nešlo... Jinak používám 1rovinu a jeden bod s tím, že si poté určím buď na jednu stranu či druhou a nebo roztečí. 

dusek
25.05.2011, 23:56
tak jsem si s tím udělal hezký večer a vůbec mi to nejde ... trošku jsem si s tím pohrál a snad jsem to trošku zjednodušil, na odkaze http://www.uloz.to/9123193/rozvin-zip lze stáhnout dva mnou upravené modely, možná by to šlo jesště zjednodušit, ale teď už na to nemám sílu, ani u jedhoho tělesa mi to nechce vytvořit rozvin. obavám se, že takto tvořeného tělesa rozvin vytvořit nepůjde.nakonec jsem si zkusil vytvořit i těleso rovné, ale i u tohoto to vytváří podivný rozvin. bude muset poradit někdo zkušenější :-)


hoboj
26.05.2011, 06:36
Jj, ono je to piplačka u rovného mi to šlo, akorát jsem musel udělat 2x nastřižení a potom už to bylo v pohodě. Jenže rovné jsem to potom nemohl mít, protože by to na konec stejně neodpovídalo na tlakovou nádobu.Já si myslím, že je to tím, jak jsem to dělal přes ty pomocné plochy. Tak že se na hranách toho plechu udělají rádiusy na tloušťce plechu a program si s tím nedokáže poradit, protože už to není rovný plech s rovnými hranami, ale je to plech, který má na konci hran zaoblení a tím pádem nedokáže vytvořit rozvin. 

dusek
26.05.2011, 07:15
a můžu-li se zeptam, k čemu by to mělo sloužit? je to limec nějakého průlezu či průhmatu tlakové nádoby? je vůbec reálné to tak to někde naohýbat?když se nad tím zamyslím, tak ten rozvin bude vypadat pěkně divoce. Nebylo by lepší to vymodelovat z více menších částí?

mimo0912
26.05.2011, 13:37
Pre "hoboj"Mám to urobené aj s rozvinom. Ak chcete, zverejnite Váš email, pošlem Vám to.

hoboj
26.05.2011, 14:01


děkuji, poslal jsem Vám PM. Určitě je toto zajímavé téma, protože si myslím, že málo kdo tohle dokáže rozvinout a nebo vytvořit..

hoboj
26.05.2011, 14:03

[QUOTE=dusek]a můžu-li se zeptam, k čemu by to mělo sloužit? je to limec nějakého průlezu či průhmatu tlakové nádoby? je vůbec reálné to tak to někde naohýbat?když se nad tím zamyslím, tak ten rozvin bude vypadat pěkně divoce. Nebylo by lepší to vymodelovat z více menších částí?
[/QUOTE]
 Ano je to pro tlakovou nádobu u průlezu, kde jsou ještě další hrdla.