Zobrazit plnou verzi příspěvku: Ručně posunutá a zrcadlená oblouková kóta

Ondřej Urban
19.09.2018, 09:52

Dobré dopoledne,občas si pomůžeme kvůli celkové délce posunutím uzlového bodu obloukové kóty,když máme kratší navazující rovinu, tak pak máme "+- součet" - pro naše potřeby většinou dostačující.Bohužel jsme se "spálili" a tím zjistili nesrovnalost. Tak nevím zda je to i chyba v továrně, nebo jen u nás - nebezpečné ulehčení práce.  uploads/2196/kota_oblouku.dwg pěknej den Ondřej

Vladimír Michl
19.09.2018, 11:22

To ale takhle nefunguje - kóta oblouku měří (nebo očekává že měří) jen oblouky, ne obecné křivky skládající se z několika segmentů. Pro ty je třeba použít "kótu" složenou z popisky ve formě dynamického text. pole, nebo něco jako DimCurve - https://www.cadforum.cz/cadforum/kotovani-delky-krivky-nebo-vzdalenosti-bodu-na-krivce-tip10135

johny
19.09.2018, 12:18
Ono evidentně záleží, jaký vrchol protáhnete. Zkuste protáhnout ten opačný konec té originální kóty o stejnou hodnotu - dostanete 1287. Prostě nějak ohýbáte algoritmus výpočtu hodnoty té kóty, nemáte tušení jak, jen vizuálně vidíte, že ta hodnota je skoro stejná, přesto tomu věříte.Takže pokud vám jde čistě jen o tu geometrii kóty, tak řešení bez lispu je přepsat tu hodnotu kóty na pole, které bude reprezentovat délku křivky (taky to tak lidi dělají...) nebo zrušte associativitu té kóty (po úpravě vertexu je "parcial") a pak můžete zrcadlit jak chcete.

johny2018-09-19 22:42:32