Zobrazit plnou verzi příspěvku: Sloučení ozubených kol

varatchi
27.03.2016, 00:07
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat, jak udělat z dvou vygenerovaných ozubených kol jeden pastorek.Děkuji za odpovědi

Radek001
29.03.2016, 08:29

Obávám se, že nejjednodušší bude vymodelovat pastorek nově.Neumím si dost dobře představit, jak korektně určit co z toho kterého modelu zachovat, odstranit a hlavně vzájemně navázat na sebe.Takový "nekošer" kočkopes pak bývá hlavně v budoucnu zdrojem nečekaných problémů.

Hrnčíř
29.03.2016, 08:47

Ozubení ve vygenerováno jako sestava dvou ozubených kol. V prohlížeči vybrat menší z ozubených kol, otevřít model kola přes pravé tlačítko myši a pak lze provádět domodelování potřebných částí, aby vznikl pastorek. V sestavě se pak změna projeví.

Radek001
29.03.2016, 10:13

Ajj. Chybně jsem pochopil prvotní dotaz. Omlouvám se.Už to chápu :-)

varatchi
29.03.2016, 21:39
Myslím si, že Radek to pochopil správně a já jsem se špatně vyjádřil. Nechci modelovat celé kolo na jednom vygenerovaném ale jde mi o to jak spojit 2 vygenerovaná kola do jednoho.Viz obrázek ;) http://www.multimoto.cz/files/IMG_4489.JPG


Hrnčíř
30.03.2016, 06:58

Z vygenerovaného soukolí otevřu jednotlivě obě kola. Pak každé kolo uložím kopii jako (např. kolo1 a kolo2). Vytvořím novou sestavu, vložím kolo1 a kolo2 a zavazbím podle obrázku.

Mrázek
30.03.2016, 07:21

Pokud to chcete mít jako jeden part (jeden soubor .ipt), udělejte ze sestavy odvozenou součást (nový soubor ipt, zavřít náčrt, tlačítko "odvodit", načíst sestavu, uložit jako ipt)

Radek001
30.03.2016, 08:27

Tak nakonec je to ještě trochu jinak. Ale vidím, že kolegové už poradili :-)Ano, v tomto případě bych taky šel ve dvou krocích:1) Udělat sestavu, zavazbit, případně poupravovat co je třeba.2) Ze sestavy udělat odvozenou součást. Odvozenou součást lze nastavit a v budoucnu editovat z původních modelů, nebo ji od původních modelů úplně odstřihnout. Zdravím.

varatchi
30.03.2016, 09:01
Děkuji všem za odpovědi. :)

Lubomír Polesný
30.03.2016, 11:34

Dobrý den, pokud byste to neměl předem vymodelované, tak je možné vytvořit ozubení (zubové mezery) jako konstrukční prvek.Model bez zubů je nutné mít v sestavě a potom 2x provést vložení ozubení (jedno kolo jako prvek a druhé kolo jako žádný model).