Zobrazit plnou verzi příspěvku: Sloučení ozubených kol
varatchi
27.03.2016, 00:07
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat, jak udělat z dvou vygenerovaných ozubených kol jeden pastorek.Děkuji za odpovědi
Radek001
29.03.2016, 08:29
Obávám se, že nejjednodušší bude vymodelovat pastorek nově.Neumím si dost dobře představit, jak korektně určit co z toho kterého modelu zachovat, odstranit a hlavně vzájemně navázat na sebe.Takový "nekošer" kočkopes pak bývá hlavně v budoucnu zdrojem nečekaných problémů.
Ozubení ve vygenerováno jako sestava dvou ozubených kol. V prohlížeči vybrat menší z ozubených kol, otevřít model kola přes pravé tlačítko myši a pak lze provádět domodelování potřebných částí, aby vznikl pastorek. V sestavě se pak změna projeví.
Radek001
29.03.2016, 10:13
Ajj. Chybně jsem pochopil prvotní dotaz. Omlouvám se.Už to chápu :-)
varatchi
29.03.2016, 21:39
Myslím si, že Radek to pochopil správně a já jsem se špatně vyjádřil. Nechci modelovat celé kolo na jednom vygenerovaném ale jde mi o to jak spojit 2 vygenerovaná kola do jednoho.Viz obrázek ;) http://www.multimoto.cz/files/IMG_4489.JPG
Z vygenerovaného soukolí otevřu jednotlivě obě kola. Pak každé kolo uložím kopii jako (např. kolo1 a kolo2). Vytvořím novou sestavu, vložím kolo1 a kolo2 a zavazbím podle obrázku.
Pokud to chcete mít jako jeden part (jeden soubor .ipt), udělejte ze sestavy odvozenou součást (nový soubor ipt, zavřít náčrt, tlačítko "odvodit", načíst sestavu, uložit jako ipt)
Radek001
30.03.2016, 08:27
Tak nakonec je to ještě trochu jinak. Ale vidím, že kolegové už poradili :-)Ano, v tomto případě bych taky šel ve dvou krocích:1) Udělat sestavu, zavazbit, případně poupravovat co je třeba.2) Ze sestavy udělat odvozenou součást. Odvozenou součást lze nastavit a v budoucnu editovat z původních modelů, nebo ji od původních modelů úplně odstřihnout. Zdravím.
varatchi
30.03.2016, 09:01
Děkuji všem za odpovědi. :)
Lubomír Polesný
30.03.2016, 11:34
Dobrý den, pokud byste to neměl předem vymodelované, tak je možné vytvořit ozubení (zubové mezery) jako konstrukční prvek.Model bez zubů je nutné mít v sestavě a potom 2x provést vložení ozubení (jedno kolo jako prvek a druhé kolo jako žádný model).