Zobrazit plnou verzi příspěvku: šnekový převod

V.Novotný
17.01.2005, 10:40
Jak se dá v Inventoru vymodelovat šnekový převod? Jde mi hlavně o to,
jak vytvořit vazby mezi šnekem a kolem, aby ten převod opravdu
fungoval. Je to rotační a posuvná vazba?

Děkuji
V.Novotný


Otasek
17.01.2005, 11:10
Celkem triviálně. Zavazběte si šnek a kolo tak aby každému zůstal jedenstupěn volnosti, pak jin navzájem nadefinujte vazbu "rotace" se zvoleným převodovým poměrem a šnek přidejte vazbu úhle k nějakému pevnému tělesu - tuto vazbu pak budete řídit a tím se dá celá sestava do pohybu. není to teorie, tedka jsem si to zkusil

Vladimír Michl
17.01.2005, 11:13
Těch vazeb je tam více, ale nejsnazší je použít Design Accelerator (Mechsoft) - ten potřebné vazby vytvoří automaticky.

Otasek
17.01.2005, 11:19
Já si všechno skládám sám, způsob jakým měchsoft modeluje hřídele se mě vůbec nezamlouvá.
Kreré další vazby máte na mysly? Já si dal do sestavy 2 válce - 5ti vazbami jsem je napolohoval vůči sobě + rotace navzájem + řídící vazba úhlu otočení šneku = 7

Otasek
17.01.2005, 12:25
Tedka mě napadlo, že možná budete chtít převod šroub/matice.. ten lze realizovat také celkem snadno,zcela podle vlastností tohoto spojení, tzn, úhel převedete na zdvih - ale v parametrech si musíte postupovat po částečných krocích, protože každý vzorec má svoje jednotky a deg s mm se nedají kombinovat na jednom řádku.
Takže je nejlepší úhel podělit stoupáním (ve stupních) - tím dostanu bezrozměrný zdvih a ten pak vynásobím 1mm a dostanu skutečný posun matice na šroubu. Vyzkoušeno, funkuje to Otasek38369.7810416667

Palousek
17.01.2005, 21:53
zkouseli jste to nekdo resicem dotyku?

Otasek
17.01.2005, 22:02
Tomuto řešení se celkem bráním, mělo by to funkovat, ale raději používám přesné zadávání pomocí určitých vazeb z čistě matematickým řešení pomocí nějaké jednoduché fce. Mám tak celkem dost velkou jistotu, že mě díly nějak neuletí + nemusím do podrobností modelovat šroub s kolem (maticí) - ikdyž to tak většinou dělám.
Třeba i u vysouvání maileru na korbě.. správně by se měl vysouvat od největšího a postupně k menšímu, ale raději jsem si nadefinoval rovici lineární, která to vysunuje všechno najednou. Kdybych tam dal nějakou kvadratickou nebo kubickou anebo ještě něco vyžšího, tak už se to bude chovat prakticky zcela reálně, ale video z toho nedělám a zákazníkůt zcela stačí, že vidí jak se to hýbe a zírají s otevřenou ústami