Zobrazit plnou verzi příspěvku: textúra na modeli

Andrej
28.11.2007, 13:53
Zdravím...
 
Viete mi niekto poradiť s nasledovným problémom.
Predstavte si, že máte v maxe štvorcovú plochu a dáte na ňu nejaký obrázok. Pri práci je ten obrázok "štvorčekový" rozdrobený. Jeho skutočná podoba sa ukáže až keď spustím render. No, ja by som chcel, aby už priamo počas práce bol ten obrázok v plnej kvallite, nechcem aby sa zobrazoval taký nekvalitný.
 
Dá sa to niekde prepnúť ?? Skúšal som to, no nič som nenašiel, pracujem v Max-e 8.
 
Vďaka za radu.
 
-A-

be_em
28.11.2007, 14:44
Dosť možné že sa môžem mýliť, ale toto nastavenie by mohlo pomôcť. Treba vyskúšať. Asi to dosť zaťažuje grafickú kartu, ja som to mával vždy nastavené defaultne. Horeuvedený problém však závisí aj od nastavenia grafickej karty.

V úplnej kvalite to asi zobrazené nebudete mať nikdy, jedine že by ste použili "live" rendering v reálnom čase priamo na ploche, na čo už musíte mať dobré delo, nepoužíval som to, takže presný názov neviem (žeby "review rendering" ???)

... nie som si až tak 100% istý touto odpoveďou, ak sa mýlim tak prepáčte, znalci ma určite opravia be_em2007-11-28 14:53:06

Andrej
03.12.2007, 09:37
RE: be_em
 
 
...vďaka z apomoc. Mám trochu profi kartu ATI FireGL128, tak v nejaom takom nastavení som to zmenil, bol potrebný reštart, takže na 5. pokus sa mi podarilo to čo som chcel. Mapa je takmer na 90-95% rovnaká ako keď sa vyrendruje, nieje až taká ostrá, čistá.
 
 
 
Ale chcem sa ešťe opýtať niečo iné. Mám dosť hustý model, mal by som vyhotoviť prelet. Ide cca. o 15km úsek cesty. "lietadlo=kamera" by mala letieť tak 100-120 až 150 km/hod. Proste mi vychádza vyrendrovať 11000 obrázkov, čo je asi 7 min video. No a to by malo rendrovať 5 ž 10 dní !!!! (záleží čo ponechám v tom modely)
Viete mi niekto odborne poradiť akú lepšiu profi. grafiku by som mal zakúpiť na takéto rendrovanie ?? Respektívne čo znamená pojem "real time rendering" ??
Moja predstava je asi taká..., že mám vyrobiť 7 min video, tak tá profi. grafika to za 7 min uloží..., proste nič viac nečakám... Samozrejme že cena je asi vyššia.
Proste chcem vedieť či to na drahých profi grafikách tak je, poprípade mi poradťe aký typ Quadro...?  a či postačuje k tej karte daná zostava. Intel P4, 3Ghz, 2,5 Gb ram, 150 disk.
 
Vďaka za rady.
 
-A-

be_em
03.12.2007, 09:57
takže:
1. môžte znížiť FPS na 20, je to síce na hranici použiteľnosti ale ešte sa dá a ušetríte tým pár hodín
2. ak vám rendering jednej snímky trvá cca 40 - 60 sekúnd tak si moc asi nepomôžete,
3. skúste vypnúť odlesky, ak ich tam teda máte, úplne zrušiť svetlá, znížte počet polygónov terénu (optimize) atď., znížiť kvalitu textúr,
4. a jedna rada na záver, nerenderujte celú animáciu naraz, rozdeľte si to podľa kľúčových snímok a renderujte po častiach, nedajbože že by vám sekol PC alebo vypla elektrina, máte to v háji ... potom to radšej poskladáte v hocijakom strihovom programe,
5. alebo sa na rendering vykašlite a prezentujte to v okne 3ds max so zapnutými textúrami ... teda ak vám grafická karta stíha a neseká to,

To že Vám rendering trvá XX hodín to nevyriešite lepšou grafickou kartou, je to hlavne práca procesora. Toto sa rieši sieťovým renderingom, alebo viacprocesorovými stanicami, každým ďaľším procesorom ide čas renderingu "úmerne" nadol.

Andrej
03.12.2007, 10:08
..hmmm
 
Zoptimalizovať už niet čo veľmi. Musím to odovzdať ako *.avi na prezentáciu.
 
Dobre, tak riešenie bude v 2-4 jadrových procákoch. Niečo som počul že by už budúci rok mali prísť na trch 4 jadrové, takže doska z dvomi 4-jadrovími procesormi by dosť pomohla :), záleží ako to celé bude fungovať.
 
-A-

Vladimír Michl
03.12.2007, 10:35
Spíše rendrujte do samostatných snímků, ne do AVI. Ověřte také jestli máte dost paměti (zda počítač nemusí swapovat). Hodně pomůže ten síťový rendering - zapojením N dalších počítačů podobného výkonu se čas N-krát sníží (na ty další počítače nepořebujete licenci maxe/VIZe).