Zobrazit plnou verzi příspěvku: trvale viditelné úchopové body
lukas kol
14.10.2015, 15:52
Zdravím kolegové,prosím Vás, dá se v AC2016 zapnou trvale viditelné úchopové body?Mám základní přímku s několika úchopovými body a chci k nim postupně přiřazovat další čáry, ale když mám označenou tu čáru, se kterou chci hýbat, tak nevidím ty úchopové body na základní přímce.Poradíte mi, prosím, jak na to?Děkuji, L.
Asi myslíte uzly, ale ani uzly ani uchopovaci body nelze trvale zobrazit.Někdy používám metodu že si úsečku nakreslím blízko, pak vyberu tu nakreslenou i tu původní - tedy vidím uzly - a pomocí uzlové editace to můžu přetáhnout uzel na uzel.Ale už se nějakou dobu chystám něco takového naprogramovat... snad už brzy... Možná kdybyste to chtěl pro nějakou konkrétní operaci nebo funkci... ? Co s tím chcete dělat?
johny2015-10-14 16:05:28
Vladimír Michl
14.10.2015, 16:40
Jak to myslíte? Objekt Přímka nemá specifické uzly, úchopové body snad jen Nejbližší a Kolmo. Objekt Úsečka má navíc Polovinu a Koncové body - ale na ně normálně jde uchopovat "cizí" entitou. Totéž na objekty typu Bod.Třeba přisunout konec úsečky na konec jiné úsečky jde normálně. Nebo potřebujete něco jiného?
lukas kol
15.10.2015, 06:38
Ty zelené čáry chci přichytit na jednotlivé uzlové body, které však v momentě editace zelených čar nevidím.
Vladimír Michl
15.10.2015, 07:23
Aha, takže to není přímka ani úsečka, ale jde o vrcholy křivky. Funkce Uchopení (se zvýrazněním bodu při přiblížení, vzdálenost přiblížení podle Aperture) ale funguje i když entita není vybraná. Nebo potřebujete body zvýraznit už "na velkou dálku"? Pak může pomoci vložení identifikačních bodů do vrcholů křivky - např. pomocí VerticesBlk.
Vladimír Michl
15.10.2015, 09:16
Když tak vyzkoušejte utilitku HltNode (viz Download), která dočasně - do překreslení obrazovky - zvýrazní uzly vybrané křivky.
Vladimír Michl2015-10-15 09:28:10
[QUOTE=lukas kol]
Ty zelené čáry chci přichytit na jednotlivé uzlové body, které však v momentě editace zelených čar nevidím.[/QUOTE]
Jak jsem už psal, pokud chcete editovat něco stávajícího, tak stačí před-vybrat obě entity (jak editovanou, tak cílovou), tím se zobrazí uzly a můžete přetahávat.[QUOTE=Vladimír Michl] Když tak vyzkoušejte utilitku HltNode (viz Download), která dočasně - do překreslení obrazovky - zvýrazní uzly vybrané křivky.[/QUOTE]Čtete mi myšlenky, takto nějak, pomocí dočasné grafiky, jsem to zamýšlel... Jediná věc, která by mi chyběla je, že to nerozlišuje co jsou oblouky a co přímé. Dobrý nápad je ten směr.. Ale to už jsou spíš poznámky pro mě, až se k tomu dostanu.
johny2015-10-15 10:17:19