Zobrazit plnou verzi příspěvku: Uchopení kót
Prosím o radu. Je možné v základnom AutoCad 2006 nastaviť, aby uchopovacie body neboli na kótach, hlavne nie na vynášacej čiare ?
Dobrý den,uzlové body, určené pro editaci, by mělo jít vypnout pomocí proměnné [VAR]GRIPS[/VAR]. Ovšem tím se řídí zobrazení uzlových bodů při výběru objektů pro všechny typy objektů (nejenom pro kóty).
Ale ja by som to potreboval zakázať práve iba pre kóty, tak aby na ostatné objekty to bolo použiteľné.
To je podle mého možné až v Mechanicalu - příkaz AMOPTIONS.
Vladimír Michl
03.06.2013, 10:40
V holém AutoCADu toto skutečně nejde. Vadí to kvůli přehuštěné kresbě? Kóty máte v modelovém prostoru, ne ve výkresu?
Prekáža mi, keď sa ako uchopovací bod chytí nie na hrane objektu, ale na začiatku vynášaciej čiary (ktorá je (správne) kúsok odsunutá). Nie vždy si to hneď všimnem a neskôr to opravovať je dosť pracné. Vlastnosť aby ten odsunutý začiatok vynášacej čiary bol považovaný za rovnocenný uchopovací bod musel vymyslieť nejaký záškodník .
VlJanecek
03.06.2013, 15:27
Nebo jestli on ten záškodník nepočítal s tím že se kótuje ve výkresovém prostoru.
Ďakujem za všetky odpovede.
[QUOTE=VlJanecek]Nebo jestli on ten záškodník nepočítal s tím že se kótuje ve výkresovém prostoru.[/QUOTE]Kótovat ve výkresovém prostoru se mi zdá velmi nepraktické a ještě jsem to (až na velmi ojedinělé vyjímky) neviděl.Nepraktičnost je podle mě zejména:- v modelu nevidím kóty (a tedy nemohu umisťovat popisy apod. aby se nerušila čitelnost)- při úpravě modelu se nepřispůsobí kóty - protáhnu objekt a mohu kótovat znovu, nebo přesunu objekt (nebo část) a kóty zůstanou viset někde ve výkresovém prostoru, smažu část objektu a někde v nějakém rozvržení zůstanou kóty. - některé kóty bych musel kreslit (nebo později upravovat) v několika výřezech- nakonec to skončí jako zmatek - některé kóty bydou ve výkresovém prostoru a některé v modelu. Pozornost kteou by jste musel věnovat neustálému sledování v jakém prostoru jste můžete věnovat tomu kam se chytáte (což musíte stejně). Je to prostě pouze další zdroj chyb. - pro kótování ve výkresovém prostoru si musíte správně nastavit kótovací styl aby se přepočítávala kótovaná vzdálenost. Pokud tuto kótu omylem použijete v modelu, tak ukáže obvykle nesmysl. Dalo by se uvést mnoho dalších argumentů, ale tohle jsou hlavní. Určitě tvůrci AutoCadu nepředpokládali, že se primárně kótuje ve výkresovém prostoru.
VlJanecek
05.06.2013, 09:54
Má to svoje pro a proti, ale zrovna tyhle argumenty moc neplatí. Model je model a všechno co se týká poznámek a znázornění modelu na papíře se snažím dělat v rozvržení.- popisy v modelu: proč bych dělal popisy v modelu, ty taky patří do rozvržení- přizpůsobení při změně: většina kót se přizpůsobí v rozvržení úplně stejně jako v modelu- ve více výřezech: to je pravda, ale někdy naopak potřebuju v různých výřezech různé kóty, třeba u detailů- styly: když máte pohledy v pevném měřítku, styly jsou jednoduchéKaždému asi vyhovuje něco jiného.
Nu já se přikláním taktéž k tomu názoru, že kótovat v rozvržení by se nemělo. Kóty se vážou ke kresbě v modelovém prostoru a případnou velikost lze řídit měřítkem poznámek. Popisky jako razítka a legendy umisťuji do rozvržení. Důvod co mě k tomu vedlo je to, že už se párkrát stalo, že člověk, který není s rozvržením kamarád, mi kresbu posunul a vůbec jej nenapadlo, že v rozvržení mám něco popsáno, kótováno.Jak ale bylo zmíněno, je to o zvyklostech daného uživatele a o tom, jak má naučeny ostatní kooperující kolegy.