Zobrazit plnou verzi příspěvku: Uchopení kót

Milan M
02.06.2013, 04:04
Prosím o radu. Je možné v základnom AutoCad 2006 nastaviť, aby uchopovacie body neboli na kótach, hlavne nie na vynášacej čiare ?

PepaR
02.06.2013, 11:04
Dobrý den,uzlové body, určené pro editaci, by mělo jít vypnout pomocí proměnné [VAR]GRIPS[/VAR]. Ovšem tím se řídí zobrazení uzlových bodů při výběru objektů pro všechny typy objektů (nejenom pro kóty).

Milan M
02.06.2013, 14:19
Ale ja by som to potreboval zakázať práve iba pre kóty, tak aby na ostatné objekty to bolo použiteľné.

Seiner
03.06.2013, 07:37
To je podle mého možné až v Mechanicalu - příkaz AMOPTIONS.

Vladimír Michl
03.06.2013, 10:40
V holém AutoCADu toto skutečně nejde. Vadí to kvůli přehuštěné kresbě? Kóty máte v modelovém prostoru, ne ve výkresu?

Milan M
03.06.2013, 15:09
Prekáža mi, keď sa ako uchopovací bod chytí nie na hrane objektu, ale na začiatku vynášaciej čiary (ktorá je (správne) kúsok odsunutá). Nie vždy si to hneď všimnem a neskôr to opravovať je dosť pracné. Vlastnosť aby ten odsunutý začiatok vynášacej čiary bol považovaný za rovnocenný uchopovací bod musel vymyslieť nejaký záškodník .

VlJanecek
03.06.2013, 15:27
Nebo jestli on ten záškodník nepočítal s tím že se kótuje ve výkresovém prostoru.

Milan M
05.06.2013, 03:24
Ďakujem za všetky odpovede.

alfred
05.06.2013, 06:37
[QUOTE=VlJanecek]Nebo jestli on ten záškodník nepočítal s tím že se kótuje ve výkresovém prostoru.[/QUOTE]Kótovat ve výkresovém prostoru se mi zdá velmi nepraktické a ještě jsem to (až na velmi ojedinělé vyjímky) neviděl.Nepraktičnost je podle mě zejména:- v modelu nevidím kóty (a tedy nemohu umisťovat popisy apod. aby se nerušila čitelnost)- při úpravě modelu se nepřispůsobí kóty - protáhnu objekt a mohu kótovat znovu, nebo přesunu objekt (nebo část) a kóty zůstanou viset někde ve výkresovém prostoru, smažu část objektu a někde v nějakém rozvržení zůstanou kóty. - některé kóty bych musel kreslit (nebo později upravovat) v několika výřezech- nakonec to skončí jako zmatek - některé kóty bydou ve výkresovém prostoru a některé v modelu. Pozornost kteou by jste musel věnovat neustálému sledování v jakém prostoru jste můžete věnovat tomu kam se chytáte (což musíte stejně). Je to prostě pouze další zdroj chyb. - pro kótování ve výkresovém prostoru si musíte správně nastavit kótovací styl aby se přepočítávala kótovaná vzdálenost. Pokud tuto kótu omylem použijete v modelu, tak ukáže obvykle nesmysl. Dalo by se uvést mnoho dalších argumentů, ale tohle jsou hlavní. Určitě tvůrci AutoCadu nepředpokládali, že se primárně kótuje ve výkresovém prostoru.

VlJanecek
05.06.2013, 09:54
Má to svoje pro a proti, ale zrovna tyhle argumenty moc neplatí. Model je model a všechno co se týká poznámek a znázornění modelu na papíře se snažím dělat v rozvržení.- popisy v modelu: proč bych dělal popisy v modelu, ty taky patří do rozvržení- přizpůsobení při změně: většina kót se přizpůsobí v rozvržení úplně stejně jako v modelu- ve více výřezech: to je pravda, ale někdy naopak potřebuju v různých výřezech různé kóty, třeba u detailů- styly: když máte pohledy v pevném měřítku, styly jsou jednoduchéKaždému asi vyhovuje něco jiného.

PepaR
05.06.2013, 11:45
Nu já se přikláním taktéž k tomu názoru, že kótovat v rozvržení by se nemělo. Kóty se vážou ke kresbě v modelovém prostoru a případnou velikost lze řídit měřítkem poznámek. Popisky jako razítka a legendy umisťuji do rozvržení. Důvod co mě k tomu vedlo je to, že už se párkrát stalo, že člověk, který není s rozvržením kamarád, mi kresbu posunul a vůbec jej nenapadlo, že v rozvržení mám něco popsáno, kótováno.Jak ale bylo zmíněno, je to o zvyklostech daného uživatele a o tom, jak má naučeny ostatní kooperující kolegy.