Zobrazit plnou verzi příspěvku: Uprava prubehu zadavani dotazu

Peter Jirat
16.02.2010, 09:06
Zdravím, vždy mne dost naštve, když při zadávání dotazu a jeho odeslání se mi pak odpověď objeví v seznamu typů. Některá fóra či supporty mají jako první krok po odeslání a před zveřejněním dotazu mezistránku, na které je seznam +- odpovídajicích typů nebo FAQ, pokud v nich řešení není, dalším klikem lze stránku na support odeslat. Je možno něco takového udělat i pro tento web? Možná to bude kontraproduktivní, protože z mnoha odpovědí se lze i něco naučit, ale to objevení typů až po zveřejnění mi přijde škoda. A Search moc nepoužívám, raději důvěřuju spojené inteligenci mnoha hlav.

alfred
16.02.2010, 09:30
A co Vam brani pred polozenim dotazu prohledat typy nebo historii konference?

Peter Jirat
16.02.2010, 10:03
Hlavně moje lenost. A mnohdy je těžké zformulovat rozumně jednoduchý dotaz bez toho, abych napsal celý text dotazu. A když už ho napíšu, tak proč bych měl ho zadávat dvakrát, nejdřív do vyhledávání typů, a pak do konference?

Mrázek
16.02.2010, 10:04
Teoreticky nebrání nic, ale kolik uživatelů to dělá? Nehledě k tomu, že zkušení uživatelé CAD fóra o této možnosti vědí, ale všiměte si, že mnoho dotazů "evergreenů" dávají čerstvě přihlášení uživatelé. Takže mezikrok před odesláním dotazu do fóra by m.j. pročistil i tyto příspěvky. Mně to vůbec nepřipadá jako blbý nápad, pokud je to technicky možné.

PepaR
16.02.2010, 18:14
Souhlasím s panem Jirátem a položme si ruku na srdce, co je rychlejší? Udělat  několik kliků navíc a hledat tip nebo napsat např. "FILEDIA = 1"?

Vladimír Michl
16.02.2010, 21:38
To je dobrý podnět. Zaslaný dotaz (resp. odpovědi na něj) má užitek nejen pro tazatele, ale i pro další čtenáře - nicméně rychlé ověření dotazu v tipech není na závadu.
Ve formuláři "Nové téma" pro zasílání příspěvků je nyní nové tlačítko "Tipy?", které podle tématu dotazu vyhledá možné tipy v databázi. Částečně by to mohlo pomoci (různé mezistránky by moc komplikovaly kód aplikace).

Peter Jirat
17.02.2010, 13:27
Děkuji, i za mírný pokrok v mezích možností.

alfred
17.02.2010, 14:36
Uz se tesim na prazdne prizpevky s peknymi nazvy az uzivatele budou pouzivat psani prizpevku namisto hledani v tipech. Pokud mam problem:-prohledam napovedu-prohledam forum-prohledam tipy-zkusim internet (google, seznam, ...)-...-zapremyslim, jestli to neni blbost a neslo by to udelat jinak- znovu prohledam napovedu-...-teprve az pak pisu dotaz do foraAle pokud to nekomu muze pomoct, tak proc ne.Jinak tipy pod prizpevkem se generuji skutecne pouze podle hesel v nazvu prizpevku (tema)? Z toho jak jsou casto presne cileny jsem mel dojem, ze se snad i dokonce meni behem psani dalsich a dalsich odpovedi, pripadne je nekdo dokonce rucne upravuje.

Vladimír Michl
17.02.2010, 16:40
Pokud tazatel správně pojmenuje svůj příspěvěk, jsou většinou i "Příbuzné tipy" dobře zacílené (počítají s tématem fóra, s častými slovy která nenesou význam, atd.).
 
Občas doplňujeme hledání v databázi o nová klíčová slova a nová synonyma, aby se i starší tipy "našly" i při jinak/neobvykle formulovaném dotazu - ale jinak do seznamu příbuzných tipů nikdo ručně nezasahuje.

Peter Jirat
18.02.2010, 17:30
[QUOTE=alfred]Uz se tesim na prazdne prizpevky s peknymi nazvy az uzivatele budou pouzivat psani prizpevku namisto hledani v tipech. Pokud mam problem:[/QUOTE] Praxe prověří teorii, takže uvidíme. Spíše jsem přesvědčen o výchovném účinku této změny (až vejde do povědomí), protože pokud zadám "pomoc" tak se toho moc nedovím, pokud zadám "nezobrazují se okna" tak mi hned vyskočí správný tip.