Zobrazit plnou verzi příspěvku: viewport background v 3ds max
zajimalo by me jestli pouzivate pro image predlohu v 3ds maxu zpusob, ze si vytvorite plane a ji date material ci pres funkci v maxu - viewport background (Alt+b). mam totiz mensi potize s druhou metodou (napr. original velikost obrazku a viditelnosti vsech obrazku v pohledu perspective), ale prvni metode se mi prici,nechapu proc bych mel delat takhle zakladni funkci pro modelovani tak slozite. muzete mi nekdo pls napsat pro a proti pro obe metody. pripadne jestli znate na toto tema nejaky dobry tutorial, budu moc rad, dekuji
dôležité je na čo tá predloha bude slúžiť:
1. či je to iba predloha pre vytvorenie nejakého modelu, slúži iba na obkreslenie objektu a ďalej nebude používana
2. či tá predloha slúži ako pozadie a bude aj vo výslednom renderingu
3. či bude scéna animovaná
1. Ak sa to týka iba bodu 1. tak najlepšia metóda je si v scéne vytvoriť "plane" a na ňu aplikovať textúru a potom pekne krásne obkresľovať.
Výhody: veľkosť predlohy sa nemení je daná svojím rozmerom
Nevýhody: zlá kvalita zobrazovania predlohy
2. ak bude slúžiť ako pozadie môžte použiť obe metódy, viac sa však používa umiestniť obrázok do "viewport background", hlavne v prípade umiestňovania objektov do reálnych fotografií, napr. v architektúre
Nevýhoda: zoomovaním a posunom objektu sa mení vzťak k pozadiu, preto je vhodné "pozerať" cez kameru
3. v tomto prípade si moc s uložením obrázka do "viewport background" nepomôžete, jeho poloha je pevná a nemení sa počas animácie, ..."ale sú výnimky :-)
Niečo málo je tu:
http://grafika.sk/clanok/3ds-max-asteroid/
http://grafika.sk/clanok/3ds-max-fotomontaz/
http://www.evermotion.org/tutorials/compositing/arch/
nevim proc, kdyz vytvorim planu a na ni dam texturu a zaskrtnu 2-Sides tak i presto se mi textura nazobrazuje na obou stranach, ale pouze na jedne. druha strana ani nema barvu jakou by mela plana mit, je proste z druhe strany cerna. muze mi prosim nekdo poradit. neni to kvuli nejakemu defaultnimu svetlu v maxu
a čo tak skúsiť to prisvetliť z oboch strán aby ste sa presvedčili????
... myslím že je to tým, 2-sided vám toto vyrieši, len si dajte svetlo aj odzadu. Defaultné svetlo je len jedno a z druhej strany Vám svietiť nebude. Síce si môžte nastaviť aj dve defaultné svetlá.
Ak nechcete použiť svetlá tak namiesto PLANE použite BOX o tenkej hrúbke jednej strany, tam bude potom zobrazovanie správne.
A odporúčam aj pri bežných testoch používať osvetľovanie 3 svetlami, hovorí sa tomu "hollywoodsky trojuholník" ... veľa zdaru