Zobrazit plnou verzi příspěvku: VIZ- nejdou materiály
Můžete mi prosím poradit, jsem začátečnice a stojím na mrtvém bodě. Mám problém s tím, že když chci aplikovat nějaký materiál ve vizu, vytvořím si jej, dám na nějakou kuličku, ale po tom, co kuličku přetáhnu na objekt, nezobrazí se mi na něj, pouze se mi světle obarví. V pravo nahoře je, jak to vypoadá vyrenderované- špatně, viz. zdehttp://img2.imgup.eu/co_s_tim.jpg(na tu nazelenalou podlahu je aplikována dřevěná...). Přes UVW map taky to taky nefunguje...Děkuji moc za případné rady
Pani všetko je v poriadku, lenže:
1. to čo vydíte v okne v pravo dole nie je výsledný render ale len "predbežný" náhľad scény vo viewporte!!!
2. spuste si render - ikonka modrého/zeleného čajníčka vpravo hore alebo v menu rendering/render (F10). A určite by ste mali vydieť aplikovanú podlahu. Spustia sa Vám dva okná kde bude prebiehať výpočet renderu.
3. avšak ak chcete vidieť aplikovanú textúru aj vo viewporte, v materiálovom editore (klávesa M) kliknite na ikonku "bielomodrá kocka". Táto funkcia je tam preto lebo pri veľmi obsiahlých scénach by sa Vám pri zobrazení všetkých textúr veľmi ťažko so scénou pracovalo, to znamená postup je asi taký že pridáte objektu správnu textúru, zapnete jej zobrazenie, správne namapujete a potom zobrazenie textúry vypnete. Samozrejme vo výslednom rendri priradená textúra bude vždy zobrazená,
A ešte pár rád:
4. textúru neaplikujte pretiahnutím guličky na objekt lebo pri veľkých scénach sa Vám stane že ju dáte na iný objekt. Objektu, ktorému chcete priradiť textúru si najprv vždy vyberte a v materiálovom editore stlačte ikonku úplne vľavo - "modrá gulička so šípkou"
5. vždy používajte UVW map!!!
ahááááá! pardon, teraz som si všimol že okno renderu máte vpravo hore ... takže:
ešte jedna poznámka ... nie som si úplne istý podľa materiálového editoru, či máte správne priradené materiály. Skontrolujte si to.
a na podlahu použite UVW map - BOX mapovanie a tam sa skúste pohrať s parametramibe_em2009-11-24 21:12:35
Děkuji!Ale jak je vidět v tom renderu, materiál se tam neaplikoval, poze se to "zabarvilo". Přes uvw map jsem nastavila vše, jak má být, aspoň doufám. Schválně jsem zvolila jen obyčejné boxy, abych věděla jestli dělám chybu v UVW map, ale jelikož, jsem tam nastavila box a upravila rozměry a stále se nic nezměnilo, nevím v čem je problém...:(. Zkoušela jsem to i v3ds max a dělá mi to samé. Zkoušela jsem to i na jiných počítačích, ale tam šlo vše dobře a vyrenderovalo se to normálně s materiálem...
A za tu "bílomodrou kočku" děkuju, hodí se to.
... preto som sa ešte raz spýtal či máte správne priradené materiály, lebo podlaha sa Vám zafarbila na nejakú divnú svetlo ružovo hnedú ... avšak materiál drevenej podlahy "jedna" je predsa ružovo - fialový!!! Tak to ešte skontrolujte.
... a otázka! ... keď si zapnete zobrazenie textúr pomocou "bílomodrej kočky" vidíte textúru dreva vo viewporte????
ne, ta textura tam pořád není :(, pouze se ta odlaha jinak zabarví...
tak tu pridajte Váš súbor alebo mi ho pošlite na email ... u kolegu sa na to pozrieme.
ted nevim od ktere verze to tak je, ale od urcite doby Max/VIZ nesnasi v ceste souboru diakritiku. Zruste vsechny hacky carky v adresarich a nazvech souboru. Dalsi moznost je, ze preci jen muzete mit spatne zadane parametry v mapovani. Zkuste postnout parametry mapovani z mat editoru a z modifikatoru UVWmap
Můžete se prosím podívat, jeslti tam nemám něco špatně nastavené? Zkoušela jsem si už stáhnout víc verzí- studentská licence od autodesku na jejich stránkách a každá mi dělala to samé. Kamarádka co má ale tu stejnou studentskou verzi, má vše v pořádku...Děkujihttp://img1.imgup.eu/Nastaveni.jpg
hlavne odškrtnite voľbu "real world map size" v modifikátore UVW map ... a takáto voľba je aj pri vloženej bitmape dreva v materiálovom editore, takže tam tiež!!!
Keď túto voľbu odškrtnete potom zadajte správne veľkosť UVW modifikátoru, t.j. hodnoty Lenght, Width, Heigh. Mali by mať hodnoty rovnaké skutočným rozmerom parkiet. Teda ak aj vy pracujete so skutočnými hodnotami, čo vidím že nie. Máte nastavené PALCE!!!!
Zmente nastavenie jednotiek Customize - Unit setup na METRIC - MILIMETERS. Samozrejme že potom skontrolujte aj rozmery podlahy a boxu, lebo predpokladám že Vám určite nebudú sedieť. používajte skutočné rozmery v mm.
Takže Vaša podlaha dajme tomu že je veľká 3000 mm x 6000 mm. Potom hodnoty pre UVW modifikátor parkiet by mala byť napríklad asi 200x1200 mm pre laminátku, alebo 60 mm x 300 mm pre klasické dubové parkety. To bol len príklad, dúfam že si rozumieme.
Nastavenie renderu máte defaultné, chybu som tam nenašiel.be_em2009-11-28 19:53:16
Problém je částečně vyřešen. Děkuji moc! Jen to ještě není uplná dokonalost, aspoň je vidět textura, ale výsledný render je stále nějaký přesvětlený... :(http://img3.imgup.eu/nen.jpg
samozrejme že je presvetlený, nakoľko kedže v scéne nemáte žiadne svetlo používa sa tzv. defaultné svetlo, ktoré svieti "odvšadiaľ všade" :-) ... akonáhle do scény pridáte svetlo tak scéna bude vyzerať úplne inak ... samozrejme zapnite svetlu tiene, lebo ak ste si všimli, Vaša kocka nehádže žiadny tieň. Zvačša sa v takýchto scénach používa osvetlenie pomocou troch svetiel alebo globálne a nepriame osvetlenie alternatívne Radiozita. Osvetlenie je však kapitola sama o sebe, a podľa mňa jedna z najdôležitejších častí celého procesu renderovania.
odporúčam navštíviť niektoré české a slovenské weby kde nájdete dosť tutoriálov pre začiatočníkov:
www.grafika.sk
www.3dscena.cz
a keď sa zlepšíte:
www.maxarea.com
www.evermotion.org
www.3dtotal.com ... a mnoho ďaľších
alebo zakúpiť si knižku ... napr. posledná 3dsmax8 z computerpress je celkom dobrá
a ešte niečo čo som si všimol a čo bije do očí ... textúra dreva je neprirodzene veľká oproti tehle ... takže šup šup zmenšiť modifikátor UVW map .. alebo zvačšiť počet opakovaní textúry (TILE).be_em2009-11-29 12:35:28
Ty kvádry byly jen na ukázku :). Světla jsem tam vůbec nezahrnovala, i když tam světla dám, stále to má hrozně vybledlé barvy. Ale aspoň to už trochu vypadá. Takže pro zatím děkuji moc za pomoc