Zobrazit plnou verzi příspěvku: Vizualizace- stromy

Kroupík
27.06.2008, 07:43
Poradite mi nekdo nejaky figl, jak delate stromy do vizualizace? Mam 3D modely stromu,ale stejen to nevypada nic moc a hlavne mi to nejak kapacitne nestiha rendrovat.... varinata pridat je tam ne nejakem editoru ,ale co se stinem nebo odrazem? Predem dik za radu, ve vizualizaci jsem zacatecnik.

Vladimír Michl
27.06.2008, 08:43
Vyzkoušejte Piranesi - i v "2D" obrázku přidá správné stíny k vloženým objektům (stromy, postavy, auta...).

Balda
27.06.2008, 10:27
Pro stromy můžete použít i 2D fotky. Návody věnované této problematice jsou v odkazechhttp://www.3dscena.cz/art/3dscena/dostalik_2dpostavy.html

Rostislav Říha
27.06.2008, 12:27
[QUOTE=Balda]Pro stromy můžete použít i 2D fotky. Návody věnované této problematice jsou v odkazechhttp://www.3dscena.cz/art/3dscena/dostalik_2dpostavy.html[/QUOTE]
stromy se delaji:

Pomoci fotky, mapovane na obdelnik (viz citace) - jen se ty obdelniky vezmou aspon 2-3 a daji do krize/hvezdice, aby stromy v pohledu zesikma nebyly tolik zkreslene. Stromy budou vrhat stiny a vypadat vcelku realisticky/graficky - jakkoli potrebujete...rendruje se to celkem rychle.
Vlozenim RPC objektu - RPC jsou vlastne takove fotky, jak je popsano vyse - jen jich je hrozna spousta . nikoli dve desky, ale treba 100...vysledek vypada superrealisticky, ale relativne to zpomaluje rendering. www.archvision.com
Pomoci 3D modelu stromu - take narocne na vypocet, vysledek vypada hur, nez RPC.
Pomoci generatoru stromu - my treba rendrujeme v accurenderu, ktery ma sve interni stromy, ktere jsou o neco lepsi, nez obvykle 3D modely, a o trosku horsi, nez RPC.
Pak se take daji stromy stylizovat - viz http://www.rh-arch.com/project-detail.aspx?project=43 - tam mame polopruhledne koulicky s par vetvema - kazdy pozna, ze jde o strom, render jede rychle a pro uvodni rendry to staci.
 
 

Kroupík
27.06.2008, 13:19
Vsem moc dekuji za rady, projdu si to a vyzkousim, co bude nejlepsi. Jeste jednou diky za pomoc

J.Richter
04.03.2009, 12:36
Rostislav Říha: Pěkné rendery, ale není u těch stromů-kouliček škoda, že ty poloprůhledné koule odrážejí okolí? To nevypadá moc dobře, když má jít o strom :-)

hynekn
04.03.2009, 13:55
Tý brďo, kdepak odrazy, ty kuličky jsou skleněné (mají nastavený index lomu)! Zvláštní grafická nadsázka :-) Kdyby to mělo jenom průhlednost, počítalo by se to rychleji, ale vypadalo asi hůř.

J.Richter
04.03.2009, 13:59
V pořádku, jen mi nepřišlo moc realistické, že se v koruně stromu odráží okolí :-)

hynekn
04.03.2009, 14:01
Neodráží. To je lom světla, vidíte skrze tu kuličku to, co je ZA stromem, akorát deformované.

J.Richter
04.03.2009, 14:08
To máte v podstatě úplně jedno, realistické to není ani tak ani onak, nicméně jako grafická nadsázka je to dobré.

Rostislav Říha
04.03.2009, 14:35
fajn. kdybyste věděli, jak málo má (měl) ten náš rendrovací soft voleb, tak se vůbec takhle neposmíváte:-)
- když byly kuličky plné, nebylo za nima nic vidět.
- když byly jen průhledné, vypadaly moc ploše
- když jsou jako sklo, vypadají líp, ale pak dlouho trvalo vyřešit to, že v místě, kde by člověk čekal stín, dělaly soustředěný flek světla, protože se chovaly jako čočka:-)
...pořád neznám uspokojivou grafickou zkratku pro strom ve vizualizaci, když jich je moc...

J.Richter
04.03.2009, 14:38
:-)

Nejde o posmívání, spíše mě toto zpracování překvapilo :-) Jak tak sleduji, co píšete, tak to ale asi nebyla žádná sranda, dospět k uspokojivému řešení :)

Biolit
17.03.2009, 08:04
pokud je to otazka maxe/vize a urcite i mayi, tak myslim, ze se da poridit dost realisticky vysledek i za zlomek casu s detailnim modelem. Ja pouzivam modely stromu z Evermotionu a kdyz se modely ulozi do proxymeshe(neco jako blok), tak s kazdym dalsim stromem ve scene roste rendertime minimalne. http://biolit.files.wordpress.com/2009/03/interier01low.jpg Pouzivam tedy MAX2009+Vray. Ale ty modely jdou bez problemu pouzit i v jinych rendrovacich systemech.Biolit2009-03-17 08:09:47

J.Richter
17.03.2009, 08:26
Pane Biolite, tohle mi nedělejte. Když vidím ten Váš render, připadám si jako naprostý amatér :-D

pudis
17.03.2009, 09:41
[QUOTE=J.Richter]Pane Biolite, tohle mi nedělejte. Když vidím ten Váš render, připadám si jako naprostý amatér :-D[/QUOTE]
přesně tak, "jediné", jak jsem poznal, že to není realita bylo, že ve stínidlech lustrů se nezrcadlí postava fotografa (nebo stativ s aparátem), kdyby tam bylo i toto, odcházím s provazem k nejbližšímu stromu... 

Vladimír Michl
17.03.2009, 10:06
Zkuste si také rozpoznat realitu od vizualizace v těchto testech:
 
http://www.autodesk.com/eng/etc/fakeorfoto/quiz.html
http://area.autodesk.com/index.php/fakeorfoto/challenge/

J.Richter
17.03.2009, 10:29
[QUOTE=Vladimír Michl]
http://www.autodesk.com/eng/etc/fakeorfoto/quiz.html
http://area.autodesk.com/index.php/fakeorfoto/challenge/[/QUOTE]

Tak v tom prvním mám 8/10 správně, v druhém 9/12 :-)