Zobrazit plnou verzi příspěvku: Vizualizácia interiérov
Prosím o typ, aký SW je najlepší na návrhy interiérov (zariadenie, farby stien...) kúpeľne, kuchyne...
Viz typu Photoshop som nemala na mysli. Chcem 3D objekty zobrazené s materiálmi, nastavené svetlá a v reálnom čase sa prechádzať interiérom.
Existuje niečo také, alebo sa to robí len cez nejaký záznam scén?
Rostislav Říha
12.10.2007, 12:53
existuje např. možnost vyexportovat dxfka do software, ve kterém se dělají levely do her typu quake...pokud by Vám teda nevadilo chodit interiérem s bouchačkou v ruce...
Vladimír Michl
12.10.2007, 12:56
Pro interaktivní procházení lze použít výstupy z Autodesk VIZ, 3ds max. Ale třeba pomocí formátu DWF popř. jeho webové aplikace jako je ShowRoom nebo s VRML lze na 3D procházení použít i klasický AutoCAD nebo Revit.
Rostislav Říha
12.10.2007, 12:57
pak taky existuje "wirefusion" - už se to tu probíralo - dostal se v tom někdo dál? nebo export do vrml?
V AutoCADe to zatiaľ robím, ale je to hrozne zdĺhavé. Čo bývajú v produkt letákoch napr. AutoCAD 2007, obrázky s reklamným textom o kvalitnej vizualizácii, tak predpokladám, že je to len zrendrovaný výstup. Pravda?
Vladimír Michl
12.10.2007, 13:37
Ano, ale exportem do 3D DWF nebo VRML můžete scénu následně prohlížet interaktivně.
Klasický panoramatický export ale umí až VIZ a 3ds max.
Ten ShowRoom je celkom zaujímavý. Je nejaká skúšobná verzia? A koľko rádovo stojí full? Kvalita grafiky závisí od vstupného súboru, alebo je to maximum, čo možno z toho dostať?Buba2007-10-12 13:39:17
Rostislav Říha
12.10.2007, 13:39
[QUOTE=Vladimír Michl]Pro interaktivní procházení lze použít výstupy z Autodesk VIZ, 3ds max. Ale třeba pomocí formátu DWF popř. jeho webové aplikace jako je ShowRoom nebo s VRML lze na 3D procházení použít i klasický AutoCAD nebo Revit.[/QUOTE]
showroom vypadá zajímavě - jak do něj dostanu svoje data, jak to dostanu na web, co to vlastně je?
Pan Říha, čo používate Vy na prezentáciu návrhov pre zákazníkov. Len fotky?
Vladimír Michl
12.10.2007, 14:05
ShowRoom je jen ukázková aplikace využívající technologie DWF a Freewheel. Na podobnou web aplikace ale v principu stačí publikovat otexturované 3D DWF (což dnes umí téměř každá CAD aplikace) a případně doplnit (doprogramovat) pomocí API okolní interaktivní "čudlíky" - anebo DWF otevřít v Design Review (nebo pomocí web služby Freewheel) a interaktivně se v něm pohybovat.
Viz též www.xanadu.cz/dwf
Rostislav Říha
12.10.2007, 14:47
[QUOTE=Buba]Pan Říha, čo používate Vy na prezentáciu návrhov pre zákazníkov. Len fotky?[/QUOTE]
skici od ruky (3D podklad z počítače, přes to šmírák, černý fix a pastelky, scan a photoshop)
Vizualizace - používáme www.accurender.com - ta technologie je dnes v revitu, je to triviální, ve srovnání s monumental rayem zcela nenáročné na používaný hw, jednoduché na naučení a umí to i...
video - z accurenderu, viz výše.
Obecně pozoruju, že děláme míň a míň "vyprtěných" vizualizací a přibývá těch skic, printscreenů ze shademode=gouraud atd. ....
A tie "vyprtěné" vizualizácie ste robili cez photoshop?
Rostislav Říha
12.10.2007, 18:18
[QUOTE=Buba]A tie "vyprtěné" vizualizácie ste robili cez photoshop?[/QUOTE]
"vyprtene" je silne slovo - jasne, photoshop je radove rychlejsi, nez cokoli 3D...jinak pouzivame take RPC - koupe par stromu a prsatych blondyn se vic nez vyplatila...accurender je umi (aspon v autocad verzi) nacitat a generovat stiny atd. ...
Nasi zkusenost bych zobecnil, ze 3D je sice fajn, ale podobne, jako mi z architectural desktopu ve 2D nevypadne provadecka bez toho, abych vykresy nemusel nechat rozbit a dotvorit je v holem autocadu, tak mi ve 3D nevypadne vizualizace bez toho, abych ji nemusel dotvaret ve photoshopu.
PS: doporucuji Vasi pozornosti ArtRage a DeepPaint ... oboji levne, oboji uzitecne...
pekny vikend...
luxoluxoluxo
13.10.2007, 11:52
najlepsi je Arcon
Robím vizualizácie a preto ma tu troška prekvapuje slovo Photoshop, dokonca aj tento program ovládam celkom dobre. Preto sa pýtam, ak používam 3dsmax (VIZ) "príp. AutoCAD", si myslím že Photoshop tu nutne netreba vôbec, alebo sa mýlim?
Alebo načo používate Photoshop pri vizualizácii?
Otázku berem späť ak ste mali na mysli finálnu postprodukciu a kompozíciu v Photoshope.be_em2007-10-13 15:31:02
Rostislav Říha
15.10.2007, 11:20
[QUOTE=luxoluxoluxo]najlepsi je Arcon [/QUOTE] ...a nejhorší trpaslíci - ti vám vlezou všude:) - profesionální způsob psaní příspěvků do konference dle mého názoru odvisí od splnění dvou věcí:
- potlačení ega (jo, s něčím pracuju, dělá se mi v tom dobře, ale mé potřeby i způsob mé práce mohou být specifické, tudíž nikoli zobecnitelné, takže nebudu na nikoho křičet "ten můj je největší")
- argumentace: co je to arcon, proč je nejlepší, co umí líp, než jiné programy, kolik stojí, jak dlouho s ním dělám, co se mi povedlo, jakým způsobem ho používám...
[QUOTE=be_em]Robím vizualizácie a preto ma tu troška prekvapuje slovo Photoshop...Otázku berem späť ak ste mali na mysli finálnu postprodukciu a kompozíciu v Photoshope.[/QUOTE]
presne tak: overili sme si, ze je ovela jednoduchsie dorabat vizualizacie v photoshope v porovnani s upresnovanim a rendrovanim modelu: trebars, ked najdem, ze sa kusok modelu vyrendroval so zlym priradenim materialu, tak to skor (a rychlejsie) opravim v photoshope, ako keby som to mal rendrovat nanovo...viac a viac sa nam zda, ze 3D model je sikovna vec na preverenie prosotrovych vazieb, svetiel a tienov...ale je velmi pracne dostavat z 3D modela "realisticky" vysledok - nasa kancelaria obvyklo konci na nie az tak realistickom renderi, ktory sa pak - pokial si to klient ziada - hodne doraba prave v photoshopu....zda sa nam to rychlejsie, ako keby sme mali spresnovat a nanovo renderovat 3D model.
Ide mi o realistický výstup pre klienta. Veľa ľudí nevie čítať 3D grafiku na počítači a lepšie si to predstavia, keď to má podobu ako fotka, t.j. reálne tiene, materiály, svetlá...
Chcela som len vedieť, či teda existuje SW, ktorý cez jednoduché funkcie dokáže spraviť niečo ako realistické video.
Realisticke video (vizualizaci) nikdy neudelate jen pomoci jednoduchych funkci (nastaveni). Vzdy to nejakou praci a clovek si s tim musi vyhrat. Trochu se vizualizacim venuji a muzu rici ze v soucasne dobe je asi nejrozsirenejsi kombinace SW CAD=>Max=>Vray (popripade jiny soft na vypocet GI, jako treba Final Render, Fryrender...). Z tohoto dokazete udelat opravdu verne realisticke vizualizace. Rendrery pridruzene k ruznym CAD aplikacim sice potesi, ale nenadchnou. Muzete se podivat na ukazky treba na stranky Maxarea nebo Evermotion. Autori tam i uvadeji na jakem SW vizualizace delali.
www.maxarea.com
www.evermotion.org
Rostislav Říha
15.10.2007, 13:05
[QUOTE=Buba]... či teda existuje SW, ktorý cez jednoduché funkcie dokáže spraviť niečo ako realistické video.[/QUOTE]
a ten vtip o vyhynulem brontosaurovi a 18lete panne znate?:) ...bud budete mit jednoduche funkce, nebo realisticke video. ... myslim, ze vetsina klientu nevyzaduje to video realisticke "az tak" - ze staci schema, k tomu dat realne fotky materialu...atd...
... po pár ročnej drine v 3ds max Vám môžem zodpovedne prehlásiť, že realistické zobrazenie sa proste nedá urobiť jednoducho, tak ako si to mnohí predstavujú. Vložiť do scény nábytok, dať na to nejaké drievko, pridať svetlo a spustiť rendering je jednoduché, ale z výsledku budete určite sklamaní. Je to poriadna fuška a ja sa už pomaly začínam vzdávať :-))) a asi som sa už vzdal. Hlavne keď vidím niektoré fotky na internete a zoznam nových funkcií v 3ds max :-). Celá táto problematika sa už zvláda ťažko a je teraz úplne bežné mať modelára, človeka na textúry a mapovanie, animatóra a dokonca osvetlovača (ten je asi najdôležitejší :-).
Modelovanie ako tak zvládnete, aj mapovanie sa dá ovládnuť, potom prídete k osvetleniu, kde Vám zamotá hlavu akú techniku použiť (Indirect Illumination, Light Tracer, Radiozita, GI, HDRI...) a keď zistíte že toto všetko treba plánovať pre rôzne renderingy (Scanline, Vray, Mental Ray) a nakoniec aj tak použiť Photoshop, Combustion, ... tak ste v koncoch.
Našťastie všetko vyššie uvedené je nutné tak maximálne do reklamy na Mercedes alebo pre film Pán Prsteňov :-) ... v bežných našich podmienkach je realistické zobrazenie úplne zbytočné.
Takže pre "jednoduchú" prezentáciu architektonických priestorov si asi aj vystačíte so všakovatými room designermi, príp. spomenutý Arcon :-/, a iné. Ja odporúčam 3ds max, koniec koncov s týmto programom tie realistické vizualizácie niekedy spravíte.
Návodov na internete je obrovské množstvo (www.maxarea.com), naučiť sa to je drina ale ide to. Takže veľa šťastia prajem.
(som sa trošku rozpísal, to bude asi tým že som na služobnej ceste a na hoteli je teraz hrozná nuda :-)be_em2007-10-15 22:21:00
Mě přijde docela jako docela dobrá alternativa Rhino.
Rhino je úžasný program, ale predsa je to odjakživa hlavne modelár. Modeluje sa v ňom veľmi dobre, horšie je to však už s organickými tvarmi, dokonca aj s mapovaním a animovaním to ešte nie je až tak vychytané. Ale na modelovanie a priemyselný design patrí v súčasnoti medzi to najlepšie. be_em2007-10-16 08:31:07
Odpoveď na moju otázku je teda takáto?: namodelovanie priestoru v 3D, priradenie materiálov, nastavenie svetiel...
Spustenie rendering, obrázok sa mi prekreslí, zmením pohľad zase musím pustiť rendering a mám ďalší obrázok. Obrázky poskladám do animácie a je hotová prezentácia.
Moja predstava bola: namodelovanie priestoru v 3D, priradenie materiálov, nastavenie svetiel... Prepnutie do režimu prezentácie, t.j. automatický rendering, pohyb v realistickom priestore (materiály, osvetlenie, tiene...) To by samozrejme záležalo od kvality naprogramovania a výkonu techniky. Existuje niečo také? Podľa mňa to musí byť len záležitosť nejakého grafického balíka.
no nie tak celkom ... na animáciu nemusíte renderovať každý obrázok samostatne a potom skladať do animácie, aj keď sa to takto robí ... stačí dať daným priestorom "preletieť" kameru a vyrendrovať všetko naraz do jednej animácie ... len pozor!!! ak bude animácia trvať 1 minútu, t.j. 60 sekúnd, do jednej sekundy napr. potrebujete 25 snímkov (25 fps) budete musieť rendrovať 1500 obrázkov. Ak rendering na jeden snímok trvá 5 minút, čo som dosť podcenil tak výsledný rendering bude trvať 1x60x25x5=7500 minút, t.j. 125 hodín, t.j. 5 dní!!! :-)))
.... preto na realistické animácie radšej zabudnite, stačí prezentovať snímky a pre interaktívnu prezentáciu dakedy postačí aj samotné okno 3ds max ... alebo už vyššie spomínané VRML ...
Pokud požadujete tohle a vystačíte si se základním renderem (ne úplně fotorealistickým), zkuste pro stavařinu ten ArCon nebo ArchiCAD v kombinaci s ArtLantisem. Je to jednoduché a výhodné v poměru času a kvalitě výstupu. Nicméně takové super vizualizace jako z MAXu, VIZu nebo jiných tam nedocílíte.
Ad Rhino) V poslední verzi toho Rhino umí již o něco víc i v oblasti renderování a líbí se mi i jeho licenční politika pro studenty.
Ďakujem za odpovede. Škoda, je to tak ako som si myslela. Snáď nabudúce. Dúfam, že nie v příštím století. :-)Buba2007-10-16 09:39:02
Vladimír Michl
16.10.2007, 09:31
[QUOTE=Buba]Odpoveď na moju otázku je teda takáto?: namodelovanie priestoru v 3D, priradenie materiálov, nastavenie svetiel...
Spustenie rendering, obrázok sa mi prekreslí, zmením pohľad zase musím pustiť rendering a mám ďalší obrázok. Obrázky poskladám do animácie a je hotová prezentácia.
Moja predstava bola: namodelovanie priestoru v 3D, priradenie materiálov, nastavenie svetiel... Prepnutie do režimu prezentácie, t.j. automatický rendering, pohyb v realistickom priestore (materiály, osvetlenie, tiene...) To by samozrejme záležalo od kvality naprogramovania a výkonu techniky. Existuje niečo také? Podľa mňa to musí byť len záležitosť nejakého grafického balíka.[/QUOTE]
Ano, takový výstup je možný např. z Autodesk VIZ nebo 3ds max (QT panorama, VRML, 3D DWF). Klientům pak stačí patřičná 3D prohlížečka. Při úpravách scény navíc zůstává propojení na zdrojový DWG model (i na jeho případné následné změny).
Rostislav Říha
19.10.2007, 18:06
[QUOTE=be_em]výsledný rendering bude trvať 1x60x25x5=7500 minút, t.j. 125 hodín, t.j. 5 dní!!! :-))) ...[/QUOTE]
obecne je toto samozrejme pravda, ale:
1. pokud se dela mensi rozliseni pro video (640x480...) tak 5minut zas tak malo neni ...
2. ... zejmena pokud se pouzije radiosita, ktera se spocte jednou a pak pouzije pro vsechny obrazky...
3. ... a zvazi se, ze pro video nemusi byt kvalita rendru zas TAKOVA jako pro still obrazek...
4. ... klientum delame videa, obvykle trvaji kolem te minuty, jejich render se pusti na nekolika pocitacich (2-3) a za vecr/noc/rano je to obvykle hotove...