Zobrazit plnou verzi příspěvku: vlastnosti prvků

jersey
23.11.2006, 09:28
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak a kde mám co nastavit, abych mohl poklikáním na prvek (např. křivku) převzít jeho vlastnosti aniž bych to při kadé změně musel nastavovat v panelu.  kdysi se to tu řešilo, myslím že se musel někam napsat nějaký skriptík.předem děkuji :o)) 

Mantlík
23.11.2006, 10:30
Záleží na tom, co konkrétně myslíte.
1) Pokud kreslíte všechno DLEHLAD (a tím pádem přenesením do jiné hladiny změníte barvu, typ a tloušťku čáry), pak máte v Express toolsech funkci LAYER MATCH, případně to řeší i jiné lispy (já stále používám "starý" phlad.lsp z roku 1997)
 
2) pokud to chcete měnit natvrdo pro jednotlivé entity, pak by Vám měl stačit "štěteček", ne?

jersey
23.11.2006, 11:54
to je právě ono, že pro jednu hladinu potřebuji  více vlastností ( např. ruzna tloška čar, typ čar atd.... ) 

Seiner
23.11.2006, 12:03
Myslíte tohle? http://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=3186&KW=

jersey
23.11.2006, 13:50
jj to je ono, akorad z toho nejsem moc moudrej :(

Seiner
23.11.2006, 13:58
No já jsem se jen snažil tenkrát pomoct s odladěním těch lispů. Nevím, jestli to BenaCZ dotáhnul do nějakého konce. Zkuste se ho kdyžtak zeptat přímo.

Seiner
23.11.2006, 14:26

uploads/20061123_141911_Poklepani.zip
 
U mne to skončilo přiloženými soubory.
poklepani.cui je nastavení reakce na dvojklik na přímku, kružnici a kótu
curr.lsp ukládá nastavení
navrat.lsp je návrat k původním hodnotám
kotax.lsp je náhradní příkaz na nakresleni kóty
line1.lsp je ukázka náhradního příkazu pro úsečku - v cui není použit
 
Pokud to chcete odzkoušet, načtěte poklepani.cui, lispy umístěte na prohledávací cestu a do souboru mnl, který se načítá (Třeba poklepani.mnl) dejte příkazy pro automatické načítání:
(AUTOLOAD "CURR" '("CURR"))(AUTOLOAD "LINE1" '("LINE1"))(AUTOLOAD "NAVRAT" '("NAVRAT"))(AUTOLOAD "KOTAX" '("KOTAX"))
 Seiner2006-11-23 14:27:28

Romain
27.11.2006, 17:43
Ve standartním panelu nástrojů - KOPÍROVAT VLASTNOSTI

BenaCZ
28.11.2006, 20:25
Dotáhl jsem to do zdárného konce. Je to supr :). Zítra z práce to sem můžu dát i s návodem jak to nastavit. Je to jednoduché... Bena

jersey
28.11.2006, 20:40
:o) je to fakt parada !!!!

BenaCZ
29.11.2006, 08:11
20061129_081024_Akce_poklepani.rar
Takže je to takto:
jsou přiložený soubory, které si nahrajete k ostatním cui souborům a lispům. Pak zadáte příkaz cui a na částečné soubory cui dáte pravý tlačítko a načíst soubor cui. Ten si pak přesunete mezi jinýma částečnýma cui do pozice která vám nejvíce vyhovuje. Nejspodnější cui soubor přepisuje vždy ty hornější soubory ( ale jen ty položky které obsahuje).
Pak si dáte v nastrojich nacist lispy a ty si pridate i po spusteni (aby se spousteli vzdy po startu cadu).
Pak jeste v moznostech (prikaz mn) si musite pridat cestu v zalozce soubory - vyhledavaci cesta podpurnych souboru na ten adresar, kde jsou ty lispy.

No a pak by to melo fungovat.

P.S. nedelal jsem ty akce poklepani pro praci s telesama, takze to byste si to museli tam dodelat, podle vzoru to neni takovy problem...

Jo jeste ten lisp Curr dela jen to ze prevezmou vsechny vlastnosti objektu. Takze si tomu muzete priradit ikonu nebo klaves zkratku... Ale ja to nepouzivam, rychlejsi je podle me pouze kliknout na ten spravny objekt a pak pripadne escapem funkci zrusit ale to nastaveni mi zustava...Jeste je dobrý používat lisp Autolay, pak je to téměř dokonalý :)
Bena

Seiner
29.11.2006, 08:17
OK zkusím taky. Jen bych asi místo načítání všech lispů při startu použil to automatické načítání - aby se načetly při prvním použití. Nevím, kolik paměti to zabere, ale každej kousek dobrej :-)

VlJanecek
29.11.2006, 08:37
Já používám na přebírání vlastností standardní příkaz KV (_Painter). Připadá mi to jednodušší. Přebírá ještě více vlastností entit.

Seiner
29.11.2006, 08:43
OK. Jenže účelem tohoto snažení je, aby se po dvojkliku na nějaký objekt (úsečka, kružnice, kóta...) spustil příkaz pro vytvoření příslušné entity se stejnými vlastnostmi.
   Když jsem to nabízel našim konstruktérům, tvářili se rozpačitě a myslím, že to nikdo z nich ani nezkusil. Prostě mají své zaběhlé postupy.
   A naopak. Pokud je někdo na takový přístup zvyklý z jiného CADu, v AutoCADu mu to asi chybí.

BenaCZ
29.11.2006, 08:45
Když používáš štěteček, tak musíš nakreslenou entitu změnit až po jejím nakreslení. Zatím takto si poklepáním změníš vlastnosti podle poklepaného objektu a ještě aktivuješ danou funkci... je to určitě o zvyku. Já kreslím i v Allplanu a tam to takto je (na 2xpoklepání pravým) a je to určitě rychlejší než štěteček :)
Bena