Zobrazit plnou verzi příspěvku: výběr vhodného rendereru

Rostislav Říha
06.01.2009, 17:56
Prosím poradit: zvažujeme přechod na jiný renderer - pracujeme s Architectural Desktopem (tedy v dwg) a doteď jsme používali www.accurender.com s tím, že jsme materiály přiřazovali podle barev - to teď v nové verzi už nebude, takže jsme nuceni hledat nový. Nejraději bychom integrované řešení v AutoCADu - MentalRay jsme zkoušeli, ale přišel nám velmi pomalý a navíc neumí řešit věci jako snadná záměna jednoho materiálu za jiný v rámci celého projektů (desítky xrefovaných souborů).

Pochopili jsme už, že asi půjde o externí řešení, nebo snad víte o něčem, co by pracovalo vevnitř autocadu podobně, jako accurender?
Z dostupných řešení se nám líbí maxwell render nebo fryrender. Nebo víte někdo o něčem jiném, dobrém či lepším?
Máte někdo s maxwellem nebo fryrenderem zkušenosti? Používáte Maxwell samostatně, nebo v kombinaci se Rhinem?
Jak se nejlíp připravuje model pro export do maxwellu? V ACA je to tak, že co materiál, to barva - po domluvě s jejich zastoupením se zdá, že překonvertovat barvy na hladiny je asi ideální cesta (její popis viz http://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=7843&PID=39552#39552)
Pokud byste někdo uměli poradit (už se to tu v roce 2006 diskutovalo, tak se snad od té doby něco změnilo:-) , co dělat když chci:

Dostat jednoduše ACA projekt do rendereru (např. filelink do maxu na reálných datech nechodí - typický projekt má přes 100 xrefů a filelink padá) ... cíl je mít s importem minimum práce.
Jednoduše přiřadit materiály podle předem uložených schemat (typu "vše bílé + sklo" nebo "realistické textury", "jen různé barvy a odrazivosti", vše poloprůhledné kromě stropních desek" atd. ...) - v různých fázích projektu potřebujeme různou úroveň podrobnosti a kvality rendru - schemata musí jít modelu přiřadit na kliknutí, ne že se budou materiály přiřazovat ručně...přiřazování podle barev (eventuelně překonvertovaných na hladiny (viz výše)
Pokud možno moci použít RPC nebo jinou technologii ozelenění a ostafážování - pokud se bude stafáž vkládat až v renderovacím software, musí jít snadno vyměnit model z autocadu za aktualizovaný.
Dělat jednoduché animace - oblet, průlet - nic se nemusí hýbat (ačkoli jedoucí rpc auto by neurazilo)
Dělat rendry v max rozlišení 3000x2000
Kvalita nemusí být nic ohromujícího, accurender se svou radiositou nebo hdri svícením nám stačil...
Rozumné HW nároky, možnost renderingu po síti.
Prosím, poraďte, jestli se v úvaze o maxwellu ubíráme správně, co by bylo vhodné a jak pro to připravit v autocadu model.
Dík.

PepaR
06.01.2009, 20:46
Zkoušel jste se informovat ještě o možnostech Rapid Prototypingu? Docela zajímavá alternativa, která podporuje i export z produktů Autodesku. PepaR2009-01-06 20:46:58

Rostislav Říha
07.01.2009, 17:17
[QUOTE=PepaR]Zkoušel jste se informovat ještě o možnostech Rapid Prototypingu? [/QUOTE]
zkoušel, ale přijde mi to trošku mimo toto vlákno - vážně teď řeším render=obrázek na papíře a ne render=domeček z papíru:-)
 
...prosím, opravdu nikdo nemá s těmi výšezmíněnými zkušenost?

Vladimír Michl
08.01.2009, 14:01
k původní otázce:
 
nejjistější (i do budoucna) cesta je podle mně přes 3ds max - rozhodně je v této oblasti nejpoužívanější
 
s CAD aplikacemi Autodesku ("AIR" - AutoCAD/Inventor/Revit) si rozumí přímo - pokud nějaký konkrétní soubor/projekt nechodí formou filelinku, je možné řešit konkrétní chybu nebo jít náhradní cestou (merge do jednoho DWG, nebo 3DS, FBX...)
 
u ostatních rendererů budou problémy s kompatibilitou ARX, se změnami formátu DWG (jedna nás čeká brzy), s AEC objekty, s 64-bitovými verzemi
 
 

be_em
08.01.2009, 14:13
tiež sa prikláňam k 3dsmax, síce aj on má niekedy problém s objektami z AutoCAD-u!!!!

(len krucinál keby tolko nestál, však už Softimage aj MAYA je v niektorých verziách lacnejšia o CINEME ani nehovorím)

... a k prvému príspevku - samozrejme že v 3dsmax (mental ray) si môžte materiál priradený akýmkoľvek objektom kedykoľvek zmeniť na iný!!!!

Rostislav Říha
08.01.2009, 17:08
[QUOTE=be_em]samozrejme že v 3dsmax (mental ray) si môžte materiál priradený akýmkoľvek objektom kedykoľvek zmeniť na iný!!!![/QUOTE]
ako pak vyzera realne workflow?

V ACA mam udelany model, AEC objekty ve všech xrefech maji v ramci sveho stylu definovany material. V ACA neexistuje cesta, jak konkretni material snadno zamenit v ramci celeho modelu, ktery sestava z vice nez 100 xrefu. Takze model mam a materialy ma prirazene...
Naimportuju do MAXe - filelink...zkousel, padalo, ale zkusim tomu proted verit, ze to pujde.
Mam v MAXu realnou moznost, jak na jedno kliknuti zmenit prirazeni vsech materialu? jsme zvykli mit soubory, ktere popisuji, jak se materialy prirazuji podle jednotlivych barev, takze v rendereru, ktery pouzivame, nactu tento jeden soubor a mam vyreseno - jde to v MAXu take takto snadno?

Rostislav Říha
08.01.2009, 17:15
[QUOTE=Vladimír Michl]k původní otázce: nejjistější (i do budoucna) cesta je podle mně přes 3ds max - rozhodně je v této oblasti nejpoužívanější[/QUOTE]
Děkuji za návrat k tématu:)
 

Jakou výhodu pro mne bude mít MAX oproti internímu mentalrayi? (vizualizacemi se nezivime, jen je potrebujem k praci, takze pokrocilosti typu scripting, ruzne pluginy, moznosti domodelovani sceny atd., ktere nabizi MAX, nevyuzijeme.
Mnozstvi tlacitek a tahatek v MAXu nam prijde neuchopitelne - dnes u mne v kancelari umi rendrovat vicemene kazdy, obavam se ale, ze po prechodu na MAX by tomu tak uz nebylo...
Jineho formatu se nebojim: jakmile uz jdu do reseni s rendrovacim software mimo ACA, tak vím, že budu muset model nejak predavat - a export do dxf 2000 asi bude umet i dalsi verze ACA....
Co pozadavky na vykon stanice? U MAXe mi prijdou extremni... 

be_em
08.01.2009, 17:46
Ak s určitosťou idete na iný externý render tak skúste CINEMA 4D, nová verzia R11 je čo sa týka stavarských vizualizácií priam vymakaná, pokročilé metódy osvetlenia sa dajú jednoducho a aj nenormálne zložito nastavovať a nový render čo sa kvality týka nemá chybu - kuk tu:
Cinema 4D R11 - Advance Render

... a tá cena :-) :-) :-)

Na druhej strane MAX je ozaj super a MentalRay asi to najlepšie. Export do DXF a následná editácia v inom rendri nie je nič moc, tomuto sa ja vyhýbam ako len môžem, niekedy je ozaj lepšie si to nanovo vymodelovať. Čo sa týka náročnosti na PC toho by som sa nebál, zvládne ho každý dnešný "bežný" PC, oveľa viac to závisí od nastavenia scény, t.j. "draft" mód je v pohode, ak nastavenia vypečiete čo to len dá, tak aj QUAD CORE stanica Vám dá nejakú tú hodinku času.

be_em2009-01-08 17:51:13

Rostislav Říha
08.01.2009, 18:36
[QUOTE=be_em]Ak s určitosťou idete na iný externý render tak skúste CINEMA 4D,[/QUOTE]
Dakujem, na Cinemu som pozeral - viete, ako sa do nej dava model z autocadu? Predpokladam, ze to aj tak bude muset byt cez export, lebo Autodesk Architecture pouziva tie svoje entity, ktore vie napriamo spracovat iba filelink do MAXa....

be_em
08.01.2009, 19:12
Novú CINEMU som síce skúšal, ale import nie. Viem že DWG a DXF z AutoCAD-u "oficiálne zvládne". Rozpozná hladiny, farby, entity, ... s kótami a blokmi má problém. Verzia 10.5 si neporadila s verziou Acad2004 (R11 neviem) ale stane sa že niektoré entity z AutoCAD-u nezvládne :-((((

Však si stiahnite plne funkčné demo zdarma, funguje aj SAVE po dobu 42 dní! a skúšajte!

statecny
09.01.2009, 09:31
[QUOTE=Rostislav Říha]
ako pak vyzera realne workflow?

3.  Mam v MAXu realnou moznost, jak na jedno kliknuti zmenit prirazeni vsech materialu? [/QUOTE]
V 3ds max máte možnost vybrat jedním kliknutím všechny objekty podle přiřazeného materiálu a druhým kliknutím jim přiřadit jiný materiál.

[QUOTE=Rostislav Říha]

3. Jakou výhodu pro mne bude mít MAX oproti internímu mentalrayi? (vizualizacemi se nezivime, jen je potrebujem k praci, takze pokrocilosti typu scripting, ruzne pluginy, moznosti domodelovani sceny atd., ktere nabizi MAX, nevyuzijeme. [/QUOTE] 
Pokud chcete v 3ds Max jen rendrovat, tak určitě poctíte jako výhodu větší rychlost renderu, možnost lépe si nastavit materiály  a třeba i časem oživit animace různými efekty pomocí Particle systém. Při změně materiálu jen některých objektů nemusíte znovu rendrovat celou scénu ale díky Reveal technologii můžete renderovat pouze konkrétní objekt nebo vymezenou oblast obrazu. Výhodou je také možnost použít zdarma síťový render.
[QUOTE=Rostislav Říha]

4. Mnozstvi tlacitek a tahatek v MAXu nam prijde neuchopitelne - dnes u mne v kancelari umi rendrovat vicemene kazdy, obavam se ale, ze po prechodu na MAX by tomu tak uz nebylo... [/QUOTE] 
3ds Max může vypadat komplikovaně (podobně jako AUtoCAD pro toho, kdo s ním nikdy nedělal), ale stejně jako u AutoACDu nevyužíváte všechny jeho funkce, tak i u 3ds Max budete používat jen ty funkce a příkazy, ketré Vám budou stačit pro vytvoření odpovídajícího renderu.

[QUOTE=Rostislav Říha]

6. Co pozadavky na vykon stanice? U MAXe mi prijdou extremni...  [/QUOTE] 
Požadavky na výkon jsou u rendrovacích programů obdobné. Cinema 4D má dokonce minimální konfiguraci náročnější než 3ds Max. Při rendrování se nejvíce „zapotí“ procesor. U 3ds Max máte možnost využít pro síťové rendrování pomocí mental ray až 8 počítačů. Při použití scanline rendereru je tento počet neomezen.

zuzka_bielike
11.02.2009, 20:59
dobry den, nejsem zadny grafik, jen bytova dizajnerka a delam v arconu, pouzivat to spis jako priblizeni predstavy pro klienta, ale stejne bych chtela aby to vypadalo lip ... v arconu se da vystup ulozit jako VRML, 3D DXF, 3D Studio ... atd., da se tohle pak importovat do nejakeho renderovaciho zarizeni aby to vypadalo lip? nebo mam uvazovat nad jinym sw? protoze mne se ten arcon vcelku zamlouva, je fakt strasne jednoduchy, rychly, zadne extra naroky na HW ... poradte prosim, strasne malo lidi s tim dela

Biolit
16.02.2009, 11:12
Dobry den pane Riho. Venuju se arch vizualizacim v 3dsmax uz nejaky ten rok, tak vam snad trochu pomohu.
- psal jste, ze mate integrovany renderer mentalray a uvazujete o rendrovacim programu fryrender nebo maxwell. Pokud se vam zda mentalray pomaly, tak rozhodne nepocitejte, ze maxwell s fryrendrem budou rychlejsi. Jsou to rendrovaci systemy zalozene na realne fyzice svetla a rendrovaci cas 12hod nebo i nejaky ten den(zalezi na slozitosti sceny) neni zdaleka vyjimkou.(pokud samozrejme nemate nebo nechcete vyuzivat nejakou renderfarmu)
- pokud si koupite 3dsmax nebo Cinemu4D, tak to Vam rozhodne rendrovaci cas neurychli. Na vasem miste bych spise investoval do hardwaru. Nejlepe do stanice s vicejadrovymi procesory(C2Q, i7 apod.) a do pameti RAM.Biolit2009-02-16 18:34:15

wolfstein
16.09.2009, 10:33

[QUOTE=zuzka_bielike]dobry den, nejsem zadny grafik, jen bytova
dizajnerka a delam v arconu, pouzivat to spis jako priblizeni predstavy
pro klienta, ale stejne bych chtela aby to vypadalo lip ... v arconu se
da vystup ulozit jako VRML, 3D DXF, 3D Studio ... atd., da se tohle pak
importovat do nejakeho renderovaciho zarizeni aby to vypadalo lip? nebo
mam uvazovat nad jinym sw? protoze mne se ten arcon vcelku zamlouva, je
fakt strasne jednoduchy, rychly, zadne extra naroky na HW ... poradte
prosim, strasne malo lidi s tim dela[/QUOTE]Ahoj, osobne používam Arcon kvôli veľmi jednoduchému rozhraniu a po vytvorení modelu bytu, domu atď. vrátane zriaďovacích predmetov exportnem 3D bez textúr zo zriaďovacími predmetmii vo formáte VRML, príp. 3DS a na samotné definovanie materiálov,textúr a na render používam Cinemu 4D.(+Advanced render) ...Maxáci sa ti určite ozvú zo svojim spôsobom riešenia wolfstein2009-09-16 10:37:38

be_em
16.09.2009, 15:20
tak na toto musím reagovať ... bol som dlhoročný používateľ MAXU a som aj stály fanda ale to neznamená že ho tu budem presadzovať cez mŕtvoly. Je nad slnko jasné že na architektonické vizuálizácie je to top špička ale kupovať ho ako render ku Arconu je hlúposť - samozrejme dôvodom je cena. Takže Vaše odporúčanie je podľa mňa dobré, nič lepšie ako Cinemu za štvrtinovú cenu momentálne nezoženiete. No a keď som sa tu už takto rozohnil som zvedavý dokedy takto MAX vydrží so svojou cenovou politikou, lebo stále ťaží zo svojho mena. Blender je zadarmo, Cinema skoro tiež a keď už aj Softimage a Maya je lacnejšia tak tu už niečo nie je v poriadku. Fńuk!

wolfstein
17.09.2009, 11:38
To v žiadnom prípade nebol útok na MAX, žabomyšie vojny neorganizujem  Poznám MAX a uznávam jeho silné stránky, tak ako ich má aj C4D. Každý nech patlá domčeky v tom čo mu vyhovuje, dôležitý je vždy výsledok (ktorý niekto zaplatí.)

zuzka_bielike
17.09.2009, 17:22
[QUOTE=wolfstein] [QUOTE=zuzka_bielike]
dobry den, nejsem zadny grafik, jen bytova dizajnerka a delam v arconu, pouzivat to spis jako priblizeni predstavy pro klienta, ale stejne bych chtela aby to vypadalo lip ... v arconu se da vystup ulozit jako VRML, 3D DXF, 3D Studio ... atd., da se tohle pak importovat do nejakeho renderovaciho zarizeni aby to vypadalo lip? nebo mam uvazovat nad jinym sw? protoze mne se ten arcon vcelku zamlouva, je fakt strasne jednoduchy, rychly, zadne extra naroky na HW ... poradte prosim, strasne malo lidi s tim dela[/QUOTE]Ahoj, osobne používam Arcon kvôli veľmi jednoduchému rozhraniu a po vytvorení modelu bytu, domu atď. vrátane zriaďovacích predmetov exportnem 3D bez textúr zo zriaďovacími predmetmii vo formáte VRML, príp. 3DS a na samotné definovanie materiálov,textúr a na render používam Cinemu 4D.(+Advanced render) ...Maxáci sa ti určite ozvú zo svojim spôsobom riešenia [/QUOTE]
 
ahoj a dekuji, delam to taky tak, nejak me to napadlo. cinema je vazne vyborna, hlavne je v cestine. zkousela sem i blender i truespace, ale ta cinema vyhrala prestoze neni free. rekla bych ze s r11 se uz daji delat moc pekne veci, max to neni, ale na max nemam - ani penize ani trpelivost. a jeste jednou moc dekuji za ochotu.