Zobrazit plnou verzi příspěvku: Vyhlazení 3d oblých těles (Viz rendr)

Ondřej
07.09.2005, 15:57
Nejde mi ve viz rendru docílit aby se mi např. válec zobrazil s vyhlazenou kružnicovou podstavou. Zobrazuje se dost zubatě. Příkaz smooth v modifier listu na to nemá vliv - ten jen vyhladí stěny, ale né podstavu. V Autocadu, ze kterého to tahám do vizu jsou tyto tělesa pěkně zaoblená. Co s tim? Za radu předem děkuji. 

Balda
07.09.2005, 16:09
V AutoCADu nastavte (Nástroje>Možnosti>Zobrazení) Vyhlazení stínovaných objektů na max. hodnotu tj. 10


Poznámka: Nezkoušel jsem to přes Link, ale Exportem od formátu 3ds a ve VIZu jsem importoval.

Balda


IvanaV
07.09.2005, 16:16
nebo napsat FACETRES
=10

Ondřej
07.09.2005, 16:28
Díky za rady, zkoušel jsem to, ale bohužel to nemá vůbec vliv na následné zobrazení ve Vizu. Asi je to někde v tom Vizu implicitně zadaný (nějaká systémová proměná) stejně, jako v cadu. 

Vladimír Michl
07.09.2005, 19:17
zkoušel jste toto?http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=380

Ondřej
08.09.2005, 10:48
Ano zkoušel, ale bohužel to nepomáhá. V ADT 2005 nastavim proměnou VIEWRES (ROZLIŠ) na maximum 20000 a proměnou FACETRES na maximum 10. Když to přetánu do VIZ Rendru tak kružnice jsou krásně vyhlazené, ale válec je pořád stejně zubatej. 
Nevím jestli není problém v tom, že model z ADT dostávám do VIZu doslova přetáhnutím myší z průzkumníku do modelového prostoru VIZu. Na lepší způsob jsem nepříšel, což je také má další otázka - chybí mi totiž v ADT v menu "soubor" položka LINK TO AUTODES VIZ RENDER ... 
ADT bohužel také neexportuje do formáru drf. Když exportuju do formatu 3ds, tak mi to zase nejde naimportovat do VIZu, takže takový začarovaný kruh.
 

Balda
08.09.2005, 11:01
Následující postup jsem vyzkoušel fungovalo mi to.

1) AutoCAD: Export válce do do formátu 3ds Soubor>Export
2) VIZ: Import válce do VIZu Soubor>Import

Samožřejmě s nastavenými proměnnými Facetres

Balda


Ondřej
08.09.2005, 11:58
Rád bych to zkusil, ale mám asi nějakou okleštěnou verzi VIZ RENDR 2005, protože v menu Soubor vůbec nemám položku Import. :-(

Balda
08.09.2005, 13:53
Bohužel ve VIZ Renderu se Vám tato věc asi nepodaří.
VIZ disponuje ještě funkcí MERGE, kterou můžete vkládat do VIZu
objekty, ale pouze s příponou MAX (tj. 3dstudio MAX resp. Autodesk VIZ).

Balda


Vladimír Michl
08.09.2005, 17:45
Určitě není potřeba nic exportovat nebo importovat - v ADT prostě napište příkaz VIZRENDER, popř. klepněte na kouzelnou šipičku vlevo dole:

Ondřej
08.09.2005, 19:02
To je skvělý s tou kouzelnou šipkou :-) Ale bohužel ani po takto korektním otevření modelu z ADT ve Viz renderu není válec zaoblen (v ADT mám proměné ROZLIŠ a FACETRES na maximum). :-(
To nevadí, prostě nebudu modelovat žádné oblé věci a zůstanu u pravých úhlů:-)
Díky za rady 

Vladimír Michl
08.09.2005, 19:17
To je nějaké divné - ty tisíce ostatních uživatelů ADT asi také projektují (a renderují) oblé prvky.Jak máte vytvořen ten válec? MassElement? Solid? 3D síť?
 

Vladimír Michl
09.09.2005, 09:38
ještě mne napadlo (je to častá chyba) - provedl jste po změně nastavení onen příkaz ObjRelUpdate? (viz výše uvedený tip)

Ondřej
09.09.2005, 14:19
Už jsem na to přišel . Ve VIZ RENDERU menu File>File Link Manager>Reload>Surface Deviation for 3D Solids.  V tom byl zakopán pes, ale protože jsem před tím modely neotevíral přes propojení (File Link) z ADT, nebylo toto menu ve Viz renderu vůbec přístupné, takže jsem to nemohl změnit.
Hodnota SURFACE DEVIATION FOR 3D SOLIDS je v milimetrech (já jí mám implicitně 25,4mm) to znamená, že u drobných těles je to velice markantní "rozploškování" po dvacetipěti centimetrech. Čim menší číslo tím jemnější a hladší povrchy oblých těles.