Zobrazit plnou verzi příspěvku: Vyhledávání

Petrsorge
01.10.2008, 15:11
BIG OT
Taky bych si tady dovolil mírně nesouhlasit s panem Ferdinandem..... (tady bych rád podotknul že jsem nezávisle na panu Sedláčkovi zkusil totéž a dopracoval se stejného výsledku)
 
Ale co chci říct...
Před chvílí jsem se pokusil zjistit věc která mě dlouho trápí ale ne dost na to abych to doteď vyhledal.
Tj. "přepínání mezi výřezy ve výkresovém prostoru když jsou přes sebe" (myslím podmnožinu ne průnik)
 
Na dotaz vyhledávači "přepínání mezi výřezy" se mi nedostalo odpovědi
Na dotaz výřezy vypadly dvě stránky(a to jsem omylem-naštěstí-vyhledával jen v diskusích za půl roku). Nicméně takto obecný dotaz vám nezaručuje odpověď kterou potřebujete....
Já tu svoji našel. Řešení je Ctrl+R (to pro ty kdo by to vyhledávali stejně jako já)
Ale našel jsem ji v tématu "Jak zneprůhlednit výřez" a přisuzuji to pouze štěstí a svému zvrácenému kombinačnímu smyslu.
 
Tím chci říct že od určité velikosti prohledávané databáze (a tady asi nebude zrovna malá) Máte tři způsoby jak se dobrat k výsledku...
1.) Zadat dobrý dotaz (tím nemyslím přesný ale takový co vám vyhodí přímo požadovanou odpověď)
2.) Když už se zeptáte špatně spoléhat na znalosti a odhadnou které z nabízených témat by mohlo obsahovat odpověď
3.) Když nemáte ani dostatek znalostí spoléhat na štěstí a doufat že v některém z náhodně vybíraných nabízených témat najdete odpověď
 
Tu první možnost leckdy nedokáže ani ostřílený profesionál. (omlouvám se profíkům co dostanou na každou otázku jasnou odpověď)
Tu druhou věc by MOŽNÁ zvládl uživatel mírně pokročilý
Takže začátecník může spoléhat jen na své začátečnické štěstí ale to je jak víme vrtkavé.....
 
Neříkám že by se měl člověk rovnou ptát.. Nějaká snaha se vždycky cení... Ale každý má nějaký limit kdy končí s hledáním a začne se ptát. U někoho je to 5 minut u někoho třeby 5 hodin.
 
A navíc... Jistě se shodneme že pan Michl jako moderátor má asi větší přehled a jako profík větší znalosti a i když třeba neví KDE něco hledat tak aspoň lépe než začátečník ví JAK se zeptat :-) koneckonců mi nikdo netvrďte že jste nikdy neztratili na vlastním počítači nějaký dokument. A i když jste nevěděli kde ho hledat tak aspoň víte co hledáte => nenecháte tento dokument hledat někoho jiného(teda pokud vám nestačí že ho dostanete až za týden). (Pane Michl pokud se nějak pletu nebo se mnou nesouhlasíte tak se nebráním opravám a kritice)
 
Na závěr bych jen rád dodal že jsem dnes ráno dostal dotazník ve kterém mám za úkol sám sebe ohodnotit.... A jelikož nevím co bych tam měl napsat (zda se hodnotit subjektivně=samá 1; objektivně=mnohem hůř; a nebo dát svými odpověďmi upřímně najevo jak mě takové věci otravují=riskovat potíže) tak radši prudím tady :-)
 
S pozdravy

Petrsorge
01.10.2008, 15:16
[QUOTE=Buba]Možno výraznejšie podfarbiť tlačítko HLEDAT, prípadne umiestniť do hlavného menu vľavo.[/QUOTE]
 
Upřímně řečeno při svých prvních návštěvách tady jsem měl taky problém toto tlačítko najít  a i teď když ho hledám tak si pořád opakuju že už přece vím že tam někde je

chose
01.10.2008, 15:33
Ještě malý OT. Já bych řekl, že problém taky je, že někdy i většina zde uváděných tipů jsou tipy VIP. Např. oba zde uvedené. To pak člověk může hledat jak chce, ale má smůlu.

zdrk
01.10.2008, 15:44
VIP odkazů je tu minimum. Navíc všechny (tj. oba) výše uvedené jsou bez problému přístupné.

Vladimír Michl
01.10.2008, 16:00
Pan Petrsorge má pravdu - hledání není úplně jednoduché, pokud problém není dobře definovatelný. Proto nezavrhujme dotazy vzniklé mj. marným hledáním. Snažíme se na základě "marných" dotazů průběžně přizpůsobovat indexovaný obsah tipů - tak aby při příštím podobném dotazu byl daný tip nalezen. Zároveň se tak omlouváme těm, kteří v příspěvku napíší, že něco nemohli najít a pak vypadají trochu neumětelsky, protože daný dotaz už vede přímo k relevantní odpovědi v tipech.
 
Obecné rady k hledání v tipech jsou použití více synonym najednou a použití jen kořenů slov. Čím více slov je v dotazu, tím je pravděpodobnější úspěch hledání. Vyhledávač se umí vyhnout obecným slovům.
 
Každopádně ikonka pro vyhledávání byla zdůrazněna a vyhledávání je nově i položka v menu vlevo.

Vladimír Michl
01.10.2008, 16:07
Ještě možná upřesnění (a v předchozím příspěvku jsem to taky směšoval) - jsou dvě naprosto odlišná vyhledávání:
 
1) v diskuzích (texty psané účastníky)
2 v CAD tipech (indexované texty psané firmou Xanadu)
 
Zatímco v tipech můžeme úspěšnému vyhledávání napomoci doplňováním indexu, synonym, apod., v diskuzích vyhledáváte skutečně jen slova, která před vámi napsal jiný účastník diskuze.
V tipech hledejte vždy česky a s háčky/čárkami, v diskuzích počítejte s tím, že některé texty jsou psané slovensky nebo "cesky" (bez háčků/čárek), s překlepy, atd.Vladimír Michl2008-10-01 16:08:56

Ferdinand
01.10.2008, 17:39

Téma: Dlouhá doba vložení, při použití Ctrl+c,Ctrl+v
(Možná by bylo lepší tohle zařadit k příspěvku Nová podoba Fóra - připomínky ale už jsem se odvolal sem v jiném příspěvku.)
K již napsaným OT připomínkám u toho tématu ve fóru AutoCAD:Pane Michl, navrhuji vyhledávací nástroj Najít (v bočním menu se to jmenuje vyhledat) umístit jinam než na 4. pořadí prvního řádku obrazovkového menu - asi nejlepší do pravého horního rohu (pod ten otazník nápovědy v rohu rámečku) a dát tomu oranžový rámeček. Ten otazník je nepodstatný, podle mého názoru by bylo lepší ještě zvětšit tomu písmo.
P.S. Nějak mi nejde naformátovat text do "výchozího" stylu. Mohu volit kterýkoliv Font, vždy to zůstává stejné...

Vladimír Michl
01.10.2008, 21:29
Ony ty navigační prvky mají svůj význam (i jejich umístění) a není je možná dávat úplně kamkoliv. To sjednocení názvu na "Najít" je rozumné, ale polohu asi necháme.
Každá funkce vypadá v určitých situacích jako "ta hlavní", ale není možné mít vše na prvním místě. Začátečník většinou očekává pořadí funkcí dle pořadí svých postupných kroků.

alfred
01.10.2008, 22:17
Podle mého názoru může být tlačítko na hledání přes půl obrazovky, může blikat, jezdit za myší nebo já nevím co, ale někteří lidé prostě hledat NEBUDOU. Vždyť se dá vyhledávat i pomocí obecných vyhledávačů, dá se na nich specifikovat konkrétní URL. Například na google si klidně můžu zadávat diakritiku, krátké dotazy, atd. Samozřejmě to asi nenajde nejžhavější témata (nevím jak rychle si stránky zaindexuje).Někteří lidé prostě nehledají. Nehledají ani v manuálu, ani v nápovědě programu a nebudou hledat ani tady...

chose
02.10.2008, 08:48
Teď sem narazil na zajímavou věc. V tématu Dlouhá doba vložení, při použití Ctrl+c,Ctrl+v uvádí pan Michl následující tipy:
http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=5766


http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=3815
 
Tyto tipy jsou opravdu veřejné, jak sem si ověřil doma (prohlížeč firefox).
Problém ale je, že v práci (kde používám IE6.0), se mi tyto tipy zobrazují jako VIP a nemám k nim přístup. Nevím, jestli to má souvislost s prohlížečem nebo něčím jiným. Nesetkal se s tím ještě někdo?

Mantlík
02.10.2008, 09:20
Já mám v práci IE6 (SP1) a Vámi uváděné tipy VIP nejsou ...

Vladimír Michl
02.10.2008, 09:37
Opravdu se zobrazují jako "VIP" (ikonka VIP) nebo je tam text, že je přístup omezen?
Už se tu několikrát probíralo - sekce tipy a triky je určena primárně pro zákazníky firmy Xanadu, nikoliv jako náhrada technické podpory (ne)poskytované v dostatečném rozsahu jinými prodejci. Pokud dochází k využívání nad rámec kritérií přístupu, bude přístup omezen. V textu tipu je pak uveden postup jak odpověď získat.

chose
02.10.2008, 09:52
Je tam: Váš přístup k tipům je omezen...
Omlouvám se za záměnu s VIP. Stále ale nechápu, že jsem přihlášen pod stejným (svým) účtem a doma se mi uvedený tip normálně zobrazí s odpovědí a v práci se mi místo odpovědi zobrazí uvedená hláška. Teď sem zjistil, že toto dělá u všech tipů. To je omezen určitý počet zobrazení tipů na jednu IP adresu? Nevím jak mám chápat formulaci: využívání nad rámec kritérií přístupu.

zdrk
02.10.2008, 09:54
Přesně tak. Je omezen počet přístupů z IP adres.

Vladimír Michl
02.10.2008, 11:39
Ne, je používána kombinace oněch kritérií a metod omezení (nebudeme je z pochopitelných důvodů zveřejňovat).
Bez ohledu na technická omezení ale každopádně platí, že pokud máte komerční aplikace Autodesku zakoupeny u jiného dodavatele, není sekce podpory firmy XANADU - Tipy a triky - určena pro vaše rutinní používání (není náhradou někomu jinému zaplacené technické podpory na náklady firmy XANADU).

chose
02.10.2008, 12:04
Dobrá, respektuji to. V tom případě bych ale kolegy prosil o zdržení se komentování ohledně vyhledávání (lenost apod.) směřující k tipům v této diskusi (která doufám není formou podpory firmy XANADU).

Vladimír Michl
02.10.2008, 12:21
Doufáme samozřejmě, že i naše příspěvky do diskuze a samotný web CADforum.cz jsou podporou uživatelů CAD a GIS produktů (a jejich přístup nijak neomezujeme).
 
Ale i odkazy na tipy z diskuze a vyhledávání v tipech jsou volně přístupné pro naprostou většinu účastníků fóra, takže jejich užitečnost či neužitečnost mohou posoudit sami.
 
Pozn:
Oficiální technická podpora firmy XANADU je úplně na jiném místě - např. na e-mailu support@xanadu.cz