Zobrazit plnou verzi příspěvku: Vyhrdlení trubky
Dobrý den,jak nakreslíte vyhrdlení trubky viz obrázek? Do vyhrdlení budu zastrkovat trubku o stejném průměru jako je vyhrdlená trubka, tzn. že vnitřní průměr vyhrdlení se bude rovnat vnějšímu průmeru trubky.DíkyV.D.
Dobrý den, na toto je ideální použít vlastnoručně vytvořenou "odbočku" (kategorie v OC). - My jsme odbočky používali i k napojení trubky na trubku (pomocí "zafrézování"). V modelu to vypadalo obdobně jako na fotce a do výpisu materiálu se nám psala pouze jako "běžné potrubí" (průměr, délka). To už záleží čím budete chtít "krmit" rozpisku.K modelu samotnému: základem byl jeden náčrt, který umožňoval změnu světlosti průběžného potrubí a odbočky, případně úhlu, pod kterým napojení proběhne (vlastně šlo o 2 modely, protože kolmost a ostatní úhly se z nějakého důvodu "nesnesly"). Další na co bylo potřeba ošetřit, byl "stejný průměr" vnějšího pláště (případně "nulová délka v tečném bodě" nakonec jsme průměr odbočky měli o 0,01mm menší - vykreslení frézovaných hran). Jinak to byly 2 rotace. První vytvořila odbočku a druhá odečítala průběžné potrubí (zároveň vytvořila "obrys díry"). Při výběru se nejdříve zadala světlost průběžného potrubí a následně světlost odbočky. Tím, že se jednalo o rotace dostal člověk i potřebný bod na ose průběžného potrubí, kam se má odbočka vložit (souvisí s publikací)... Při publikaci jsem díl vedl jako odbočku (vlastní kategorii jsem nevytvářel - smířil jsem se s předdefinovanou a bohužel zašitou) - publikace si tam pak dodala pracovní osy body atd...Snad je to dostatečně srozumitelné
Děkuji za postup, ale toto není přesně to co potřebuji. Mi jde o vyhrdlení v rámci modelu trubky, kdy na plášti bude vytvořena odbočka. A aby to nebylo lehké, tak vnitřní průměr té odbočky se bude rovnat vnějšímu průměru trubky. Výška lemu musí být po celém obvodu stejná. Zkoušel jsem to několika způsoby, ale výsledek nebyl nikdy takový jaký bych chtěl. Zkoušel jsem tažení po křivce, ale hlásí mi to chyby. Zkoušel jsem i různé kombinace rotací, ale opět bez vhodného efektu.
Tak jsem to nakonec vyřešil šablonováním, kdy jsem si vytvořil výchozí náčrt v středu trubky a pak jsem si postupně vytvořil tři odsazené roviny s postupně se zvětšujícím průměrem. Pak pomocí příkazu šablonování a zaoblením hran vznikl tvar už podobný realitě.