Zobrazit plnou verzi příspěvku: Z ADT do VIZu ale co s Real World Texture?

Falco
08.06.2008, 21:57
Dobry den,
chcel by som sa spytat na nastavenie jednotiek pre Autodesk VIZ.
Nech nastavim ake kolvek jednotky, vzdy mi nalinkovane objekty z ADT po vyrendrovani maju textury zlych mierok. Toto by malo byt sposobene doplnokm Real-World Texture. Pri jeho vypnuti v preferences sa aj tak nic nestane. Jedine ako sa mi to podarilo obist, bolo pomocou rescale pri file link manager. (Systemove jednotky = milimetre ; Vstupne jednotky vykresu = metre) Ale toto riesenie sa mi akosi nezda spravne, lebo potom cela scena mala pri rozmere modelu v ADT 150 x 150 m teda 150000x150000mm 
vo vize rozmer 150000x150000m co je trosku vela.
 
O to by mi ani tak neslo, skor sa bojim ake to ma dopady na ostatne veci ako su daylight system kde sa nastavuje sirka dlzka a pod. popripade je trosku nezvycajne pridavat stromy o vyske namiesto 6m rovno 6000m 
 
Skusal som uz aj v nastaveniach World unit ale tam je iba od 0,1 - 1 kdez to ja by som po nalinkovani potreboval zmensit az na 0,001 co nejde.
 
Dakujem
 
 

be_em
09.06.2008, 19:12
1. áno, máte pravdu, pri použití fotogrametrických svetiel by takéto rozmery robili problémy .... musia sa používať reálne rozmery
2. poradiť neviem, ale čo tak potom použiť rescale!!!

rescale

Falco
10.06.2008, 18:01
no rescale nie je problem pouzit ale ako?
ake mam nastavit jednotky v system units a ake mam pouzit v file link manager aby som mal zachovane rozmery a zaroven zachovane aj textury? resp nejde niekde doplnok world scale texture niekde vypnut?
Pokial som ho vypol iba v preferences nevsimol som si ziadnej zmeny.
Textury sa sice daju zmensit v material editore ale pokial nalinkujem scenu kde je textur viac, je to strasne mrhanie casom kym ich vsetky prepisem. Kedysi som bol zvyknuty na VizRender ktory bol sucastou ADT a tam taketo problemi neboli.
 
Este taka mala otazocka ohladne ORBITAL SCALE pri Daylight systeme co tato hodnota chce reprezentovat? pripadne podla coho ju zadat?
 
Dakujem

be_em
10.06.2008, 19:38
S pomocou rescale môžete meniť jednotky z akýchkoľvek na aké sa Vám len chce. Ak má kocka vo vašej scéne 100x100x100 mm nie je problém z nej urobiť 100x100x100m. Pritom nejde o zväčšenie kocky (scale) ale len zmenu jednotiek.

A tu máte tutoriálik na Orbital scale, po anglicky .... vygooglované za 10 sekúnd :-) :

ORBITAL SCALEbe_em2008-06-10 19:59:13

Falco
18.06.2008, 21:15
[QUOTE=be_em]A tu máte tutoriálik na Orbital scale, po anglicky .... vygooglované za 10 sekúnd :-) : ORBITAL SCALE[/QUOTE]
 
heh to je ozaj fajn, aj ja viem pouzivat google,
skoda ze je to po anglicky, co predstavuje isty problem, no nechajme to tak, dakujem za ochotu.
 
Ale aj tak nedokazem pochopit preco je to takto zhovadene, predosle verzie VizrRendru spolupracovali s prostredim ADT bez akychkolvek problemov, preco mam stracat cas hladanim optimalneho nastavenia pre scenu?Falco2008-06-18 21:16:01