Zobrazit plnou verzi příspěvku: Zjednodusenie objektov

mikeborecek
29.04.2009, 10:30

Zdravimvie mi niekto poradit ako dokazem zjednodusit objekt, ktory importujem zo suboru .3ds ? Pretoze ak nejaky importujem tak mi to strasne dlho trva ked idem oznacit urcitu cast, alebo ked na neho len ukazem mysou... Vopred dakujem
mikeborecek2009-04-29 10:30:57

Vladimír Michl
29.04.2009, 11:44
Zjednodušení je potřeba udělat už ve zdrojové 3D aplikaci (anebo existují specializované nástroje na optimalizaci 3D modelů). Pokud jde jen o rychlost výběru a zvýraznění 3D objektů v AutoCADu, pomůže nastavit způsob zvýraznění (viz [CMD]MOŽNOSTI[/CMD]) a hlavně použít certifikovanou 3D grafickou kartu, která tyto operace bude provádět hardwarově.

mikeborecek
04.05.2009, 10:11
Zdravim. Dakujem za odpoved a potreboval by som este nejake veci upresnit. Ake su to tie "specializovane nastroje na optimalizaciu 3D modelov?"Mozete prosim konkretne popisat to nastavenie sposobu zvyraznenia v moznostiach? A to s tou grafickou aby to provadela hardwerove bude asi treba niekde nastavit...

Vladimír Michl
04.05.2009, 11:07
Pokud hledáte samostatný nástroj, pak např. VIZup.
 
Pomalý výběr - viz tipy:
http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=5240
http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=4367
 
Nastavení grafické karty viz např. tip:
http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=5708
 

mikeborecek
04.05.2009, 12:14
Stiahol som VIZup zo stranky ktoru ste mi dali, ale zistil som, ze to asi "nefunguje" na 3DS... Nepoznate nieco ine? Ostatne tipy trochu pomohly, ale stale to dost trva kym zobrazi vsetky uzly na objekte...a opakovane zobrazovanie uzlov oznaceneho objektu pri nasledovnom priblizovani alebo oddialovani... Nedaju sa nejako (napr.: pri sedacke .3ds) nejako kazdy objekt (vankus, matrac, podruc...) upravit tak aby mi neoznacovalo vsetky uzly po celej sieti, ktora je dost casto velmi husta a komplikovana?

Rostislav Říha
04.05.2009, 12:25
http://www.righthemisphere.com/products/dexp/

mikeborecek
04.05.2009, 15:45

Ak som dobre pochopil tento program tak je to skor na nejaku prezentaciu... ale aby som ja dosiahol taketo nieco, tak by som asi stratil nervy, kym by som tie objekty so zlozitejsou sietou , zvacsil, popresuval, nafarbil a neviem co este... Ja by som skor potreboval nejaky program kde mi z objektu (matrac) s 300 uzlami urobi objekt (zaobleny kvader) s 10 uzlami...Zacinam mat pocit, ze sa to asi nebude dat... Budem nuteny sa vratit k TrueSpace-u a taketo veci riesit tam 
mikeborecek2009-05-04 16:02:17

Vladimír Michl
05.05.2009, 08:30
Optimalizaci je nejsnazší dělat přímo v editačním nástroji - takhle to např. funguje v 3ds Max:
 
http://www.cadforum.cz/cadforum/qaID.asp?tip=6659

mikeborecek
05.05.2009, 10:09
Dakujem... Toto pomohlo asi najviac, ale aj napriek tomu teraz uz viem, ze ak budem chciet nieco riesit s komplikovanymi objektmi a naslednou vizualizaciou, tak ich budem nuteny riesit v TrueSpace, alebo v 3D Max-e.Este raz dakujem vsetkym zucastnenym.

Rostislav Říha
07.05.2009, 11:35
[QUOTE=mikeborecek] Ak som dobre pochopil tento program tak je to skor na nejaku prezentaciu...[/QUOTE]
ano, ale deepexploration má krom toho jednoduchý dialog na "Reduce Model" - zadáte parametry, jak má model "zprocesova", a pak jen taháte, o kolik to chcete zmenšit, a v okně prohlížeče kontrolujete, jestli to není moc...:

mikeborecek
11.05.2009, 11:48
Tak pri tom mnozstve objektov(zlozitych) by som asi nic ine nerobil len "reduceoval" objekty ;-)