Zobrazit plnou verzi příspěvku: zrychlení velkých modelů

KMachálek
15.08.2006, 08:05
Jsou nějaké postupy jak zrychlit práci s velkými modely v Revitu? Pomohla by 64-bitová stanice?

K.Machálek

Vladimír Michl
15.08.2006, 08:29
Je potřeba mít hlavně dostatek paměti RAM - 2-3GB. Ujistěte se rovněž, zda onu paměť Revit skutečně "vidí". Snižte počet propojených souborů.Windows x64 pomohou zvýšit velikost přímo dostupné RAM (na 4GB) - viz tip:Zrychlení práce s velkými modely v RevituVladimír Michl2006-8-15 10:1:40

Petr Bláha
15.08.2006, 09:55
Také bych měl nějakou svou trošku do mlýna:
- Dle pokusů a reálných zkušeností má Revit Win x64 raději a běží na tom lépe, ačkoliv pro ně není nijak optimalizován. Vysvětluji si to tím, že Wx64 jsou prostě lépe udělané, protože při jejich tvorbě věděli, co pokazili na WinXP. Problém trochu je, že Wx64 nejsou dostupné česky, nejsou ovladače a některé standardní x32 aplikace na tom zlobí nebo nejdou spustit.

- RAM je důležitá, ale pokud máte pomalé PC, tak to nezachrání nic. S 2GB vystačíte na všechny běžné zakázky i větších rozměrů. Je dobré občas kouknout do vytížení RAM a dokud to neukládá na HDD, je to dobré. Revit má i tu zvláštní vlastnost, že se nezrychluje úměrně s růstem výkonu PC. Většina objektů je stejně rychlá na PC za 40 tis., jak na papírově výrazně výkonnějším za třeba 70 tis. Důležité je, jak složité/podrobné tam máte rodinné prvky, kolik různých tam máte a jak je máte utvořené. Stačí pár špatně utvořených rodin a nepracuje se již optimálně. Také je dobré nepoužívané rodiny čistit, hrozně pak narůstá velikost souboru a tím doba otevírání výkresu a velikost zabírané RAM. Na výkrese to může dělat klidně desítky MB!

- Jinak velké modely doporučuji nějak logicky rozdělit na několik samostatných souborů (třeba jednotlivé domy u areálu s více domy) a ty prolinkovat do sebe, místo Síťového projektu. Jak ale říká p.Michl, nesmí to být zase moc a někdy to také nejde. Pak může pracovat i více lidí najednou na oddělených částech; výrazně se to všem zrychlí, přestože vidí co dělá kolega; dají se dělat společné řezy/pohledy; atd.

- Pro zrychlení také pomůže si vypnout skupiny objektů, které zrovna nepotřebujete (podobně jako "sluníčkování" v AutoCADu). Např. pokud tam máte model terénu, tak pro tvorbu objektu pořád nepotřebujete a brzdí to velmi výrazně. Připojené .dwg/.jpg také nepotřebujete pořád, atd.

Peter Jirat
16.08.2006, 09:42
To není troška, to je pytel doporučení :-) dokážete trochu popsat, jak se vytvářejí špatné families, abychom se některým nešvarům dokázali vyhnout už na začátku? Dík

Petr Bláha
17.08.2006, 20:52
No s těmi Rodinami je to složitější a je to spíše na ukazování. Ono i jen ty Rodiny tvořit není úplně jednoduché. Jestli jste koupil u Xanadu, tak se zkuste obrátit na pány, ti ví o čem mluvím a jistě Vám s tím rádi poradí. Jak jsou na tom s hlubší znalostí rodin Revitu ostatní prodejci nevím, ale předpokládám, že také ví, jak na to.

Obecně se dá říci, že je třeba vytvářet rodinu jen tak podrobnou, jak potřebujete a nejít do zbytečných podrobností (podrobnější/členitější rodina = pomalejší rodina). Např. u okna - až na vyjímky - nepotřebujete vytvářet kdejaký záhyb a pantík. Také je dobré vyrábět rodiny s parametry definující základní velikost. Mít např. na každou šířku stejných dveří samostatnou rodinu hrozně násobí počet ve výkrese a narůstá to a přitom je velmi snadné udělat rodinu s tímto „pohyblivým“ parametrem.
Dále je efektivnější používat v rodinách, kde se vyskytuje stejný prvek vícekrát, vnořený prvek (komponentu nebo rodinu) a ne tam ten prvek kreslit vícekrát přímo. Příklad je třeba obložení domu z dřevěných lamel - lamela by měla být vnořená komponenta. Extrémní případ chyby je třeba u rozpisky na výkrese, kde byste místo jedné rodiny rozpisky s modifikovatelnými textovými poli dělal dvacet samostatných rozpisek s pevným textem.
Velmi vděčné pro zrychlení je i tvořit rodiny s definovanou podrobností zobrazení pro danou Úroveň detailu v Revitu. Pro běžné kreslení nepotřebuje vidět např. u oken všechny podrobnosti, ale pro finál ano. Tak si to v rodině nadefinujete a běžné kreslení provádíte v nastavení Úrovně detailu na Střední/Hrubý a Jemný zapínáte jen, když to je potřeba. Ovšem toto klade nároky na souhru v rodinách a to není vždy časově zvládnutelné (dost rodin člověk postahuje z internetu a ještě je upravovat, je mimo časové možnosti komerční práce).

Každá rodina se dá také většinou vytvořit více způsoby a každá se pak chová výkonově odlišně. Je to něco jako u programování - sice program stejné funkčnosti, ale každý má jinou velikost a jinou rychlost. Ovšem přijít na ten správný způsob, dá hoooodně práce.

Také jsou tu jistě i další zkušenější uživatelé Revitu, tak sem se svými zkušenostmi ... kdepak jste zalezlí! Mě by také zajímalo, jak se s tím potýkají ostatní a jaký na to mají pohled.

Balda
18.08.2006, 09:10
Přidávám odkaz na volně stažitelné Rodiny, které vám můžou posloužit do projektů a pro inspiraci.
http://www.revitfamilyman.com/new3revitfotwpage.htm