Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 10334 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoRenderováním v MAYA

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Hollywood7 Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 27.bře.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Inventor Prof. 2019
Stav: Offline
Bodů: 103
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Renderováním v MAYA
    Zasláno: 31.bře.2015 v 22:11
Dobrý večer, 

 mám poměrně akutní problém. Už jsem se s tím setkal mnohokrát, ale vždy neznám přesnou příčinu a následné řešení. Mám rozdělaný projekt v MAYA 2015. Jedná se o poměrně složitou ulici na můj PC. Vždy, když jsem to trochu přehnal s počtem polygonů a rozsáhlostí scény, tak následkem byl nulový render přes Mental Ray. Skrátka jsem klikl na render a počítač začal počítat, ale asi po cca 3min to vzdal (viz. screen shot). Mím cílem je vyrenderovat ulici, kterou také přikládám na screenshotu. Dokonce to je jen test, bez textur a ani skrze ten to neprošlo. Nic ve scéně není otexturované a ani omateriálované. Chápu, že to je z důvodu nedostatku výkonu a paměti, ale jak ho donutit, aby to nevzdával a nějak si to třeba vyrenderoval po částech....

Přichází otázka...
JAK TENTO PROBLÉM VYŘEŠIT BEZ REDUKOVÁNÍ OBJEKTŮ NA SCÉNĚ?
Ať PC renderuje jeden frame třeba 2hodiny, ale ať ho hlavně renderuje!


Děkuji za pomoc


Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 32344/Screen_Shot_2015-03-31_at_10.06.13_PM.png Přihlaste se pro zobrazení plné verze - 32344/Screen_Shot_2015-03-31_at_9.55.48_PM.jpg



Zpět nahoru
K.Pravda Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 07.led.2014
Lokalita: ČR (OL)
Používám:
Inventor
Stav: Offline
Bodů: 71
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 31.bře.2015 v 22:30
Nešlo by scénu zjednodušit? (Mesh > Reduce)
Hlásí to nějakou chybu?
Zpět nahoru
Hollywood7 Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 27.bře.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Inventor Prof. 2019
Stav: Offline
Bodů: 103
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 31.bře.2015 v 22:37
Už není co zjednodušovat. Dokonce by měla být celá silnice vydlážděná, to mám v jiné verzi tohoto projektu a celý soubor má asi přes 2GB. Tahle ulice bez dlažebních kostek má asi 250MB. Naposledy se mi podařilo vyrenderovat tohle (viz.: příloha), ale to bylo na začátku kdy jsem tam měl pouze dva baráky. Teď jich tam mám poněkud víc... Chybu to žádnou nehlásí, né výslovně. Jen se na mě vykašle s renderem a zanechá jen modrou plochu.
Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - 32344/Street_render.jpg



Upravil Hollywood7 - 31.bře.2015 v 22:44
Zpět nahoru
K.Pravda Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 07.led.2014
Lokalita: ČR (OL)
Používám:
Inventor
Stav: Offline
Bodů: 71
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 01.dub.2015 v 08:41
A je tam dost místa na disku? Nechybí nějaké zapomenuté textury?
Zpět nahoru
Hollywood7 Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 27.bře.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Inventor Prof. 2019
Stav: Offline
Bodů: 103
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 01.dub.2015 v 15:12
Volného místa mám dost, budovy zatím otexturované nejsou. Nicméně jsem to vyřešil. Problém byl v grafickém vyhlazení. Nevím jak se to přesně jmenuje, ale tu funkci aplikujete pomocí shift+3. Všechny objekty ve scéně jsem vyhlazoval tímto způsobem. Když to deaktivuji, tak problém zmizí. Pravděpodobně to závisí na velikosti paměti u grafické karty. 

Děkuji za rady =)


Upravil Hollywood7 - 01.dub.2015 v 15:17
Zpět nahoru
K.Pravda Zobrazit panel
Diskutér
Diskutér

Přihlášen: 07.led.2014
Lokalita: ČR (OL)
Používám:
Inventor
Stav: Offline
Bodů: 71
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 01.dub.2015 v 15:53
Tenhle Smooth komplikuje scénu. Vyhlazuj až v rendru
http://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/Maya/files/mental-ray-for-Maya-rendering-Smooth-polygon-meshes-at-render-time-htm.html
Zpět nahoru
Hollywood7 Zobrazit panel
Zasloužilý člen
Zasloužilý člen

Přihlášen: 27.bře.2011
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Inventor Prof. 2019
Stav: Offline
Bodů: 103
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.dub.2015 v 18:22
Díky moc!!! =)
Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 6453:Jak přenést 3D model z Maya do AutoCADu?
Tip 11158:Maya 2017 se na Macu spouští několik minut.
Tip 9900:Po výběru objektů v Maya 2015 for Mac mi zčerná plocha výřezu.
Tip 7330:Podpora operačních systémů v Autodesk Maya.
Tip 7552:Certifikované grafické karty pro Autodesk Maya 2011.
Tip 4912:Jak převádět data mezi Autodesk Maya a 3ds max?


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 1,047 sekund.