Diskuzní fórum a databáze tipů a utilit pro AutoCAD, Inventor, Revit a další produkty Autodesk - od firmy Arkance Systems [www.cadforum.cz]
CZ | SK | EN | DE
Přihlášení
či registrace
   právě nás čte: 6052 
RSS kanál - CAD tipy RSS tipy
RSS diskuze

Diskuze Diskuzní fórum, poradna

 

NápovědaCAD diskuze, rady, výměna zkušeností

 
CAD Fórum - Homepage Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi. Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
  FAQ FAQ  Prohledat fórum   Události   Registrovat Registrovat  Přihlásit Přihlásit

Téma uzavřenoVyhlazení 3d oblých těles (Viz rendr)

 Odpovědět Odpovědět archiv
Autor
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Téma: Vyhlazení 3d oblých těles (Viz rendr)
    Zasláno: 07.zář.2005 v 15:57
Nejde mi ve viz rendru docílit aby se mi např. válec zobrazil s vyhlazenou kružnicovou podstavou. Zobrazuje se dost zubatě. Příkaz smooth v modifier listu na to nemá vliv - ten jen vyhladí stěny, ale né podstavu. V Autocadu, ze kterého to tahám do vizu jsou tyto tělesa pěkně zaoblená. Co s tim? Za radu předem děkuji. 
Zpět nahoru
Balda Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 19.říj.2004
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
hlavu :)
Stav: Offline
Bodů: 251
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.zář.2005 v 16:09
V AutoCADu nastavte (Nástroje>Možnosti>Zobrazení) Vyhlazení stínovaných objektů na max. hodnotu tj. 10


Poznámka: Nezkoušel jsem to přes Link, ale Exportem od formátu 3ds a ve VIZu jsem importoval.

Balda
Zpět nahoru
IvanaV Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 01.lis.2004
Lokalita: ČR (Pha)
Používám:
Revit 6-2016, AutoCAD občas
Stav: Offline
Bodů: 296
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.zář.2005 v 16:16

nebo napsat FACETRES

=10

Zpět nahoru
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.zář.2005 v 16:28
Díky za rady, zkoušel jsem to, ale bohužel to nemá vůbec vliv na následné zobrazení ve Vizu. Asi je to někde v tom Vizu implicitně zadaný (nějaká systémová proměná) stejně, jako v cadu. 
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21471
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 07.zář.2005 v 19:17
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 10:48

Ano zkoušel, ale bohužel to nepomáhá. V ADT 2005 nastavim proměnou VIEWRES (ROZLIŠ) na maximum 20000 a proměnou FACETRES na maximum 10. Když to přetánu do VIZ Rendru tak kružnice jsou krásně vyhlazené, ale válec je pořád stejně zubatej

Nevím jestli není problém v tom, že model z ADT dostávám do VIZu doslova přetáhnutím myší z průzkumníku do modelového prostoru VIZu. Na lepší způsob jsem nepříšel, což je také má další otázka - chybí mi totiž v ADT v menu "soubor" položka LINK TO AUTODES VIZ RENDER ... 

ADT bohužel také neexportuje do formáru drf. Když exportuju do formatu 3ds, tak mi to zase nejde naimportovat do VIZu, takže takový začarovaný kruh.

 

Zpět nahoru
Balda Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 19.říj.2004
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
hlavu :)
Stav: Offline
Bodů: 251
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 11:01
Následující postup jsem vyzkoušel fungovalo mi to.

1) AutoCAD: Export válce do do formátu 3ds Soubor>Export
2) VIZ: Import válce do VIZu Soubor>Import

Samožřejmě s nastavenými proměnnými Facetres

Balda
Zpět nahoru
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 11:58

Rád bych to zkusil, ale mám asi nějakou okleštěnou verzi VIZ RENDR 2005, protože v menu Soubor vůbec nemám položku Import. :-(

Zpět nahoru
Balda Zobrazit panel
TOP uživatel
TOP uživatel

Přihlášen: 19.říj.2004
Lokalita: ČR (LB)
Používám:
hlavu :)
Stav: Offline
Bodů: 251
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 13:53
Bohužel ve VIZ Renderu se Vám tato věc asi nepodaří.
VIZ disponuje ještě funkcí MERGE, kterou můžete vkládat do VIZu objekty, ale pouze s příponou MAX (tj. 3dstudio MAX resp. Autodesk VIZ).

Balda
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21471
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 17:45
Určitě není potřeba nic exportovat nebo importovat - v ADT prostě napište příkaz VIZRENDER, popř. klepněte na kouzelnou šipičku vlevo dole:

Připojené náhledyPřihlaste se pro zobrazení plné verze - VladimrMichl/2005-09-08_174446_vizrender.gif

Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 19:02

To je skvělý s tou kouzelnou šipkou :-) Ale bohužel ani po takto korektním otevření modelu z ADT ve Viz renderu není válec zaoblen (v ADT mám proměné ROZLIŠ a FACETRES na maximum). :-(

To nevadí, prostě nebudu modelovat žádné oblé věci a zůstanu u pravých úhlů:-)

Díky za rady 

Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21471
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 08.zář.2005 v 19:17

To je nějaké divné - ty tisíce ostatních uživatelů ADT asi také projektují (a renderují) oblé prvky.
Jak máte vytvořen ten válec? MassElement? Solid? 3D síť?

 

Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
Vladimír Michl Zobrazit panel
Moderátor
Moderátor
Avatar
Arkance Systems

Přihlášen: 09.zář.2004
Lokalita: ČR (JČ)
Používám:
Dodáváme produkty Autodesk
Stav: Offline
Bodů: 21471
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.zář.2005 v 09:38
ještě mne napadlo (je to častá chyba) - provedl jste po změně nastavení onen příkaz ObjRelUpdate? (viz výše uvedený tip)
Vladimír Michl (moderátor)
Arkance Systems s.r.o. - www.arkance-systems.cz
(podpora viz hd.cads.cz)
Zpět nahoru
Ondřej Zobrazit panel
Nováček
Nováček

Přihlášen: 07.zář.2005
Stav: Offline
Bodů: 7
Přímý odkaz na tuto zprávu Zasláno: 09.zář.2005 v 14:19

Už jsem na to přišel . Ve VIZ RENDERU menu File>File Link Manager>Reload>Surface Deviation for 3D SolidsV tom byl zakopán pes, ale protože jsem před tím modely neotevíral přes propojení (File Link) z ADT, nebylo toto menu ve Viz renderu vůbec přístupné, takže jsem to nemohl změnit.

Hodnota SURFACE DEVIATION FOR 3D SOLIDS je v milimetrech (já jí mám implicitně 25,4mm) to znamená, že u drobných těles je to velice markantní "rozploškování" po dvacetipěti centimetrech. Čim menší číslo tím jemnější a hladší povrchy oblých těles.

  

Zpět nahoru

Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk

Příbuzné CAD tipy:
Tip 2490:Jak zvýšit přesnost (jemnost) STL souborů exportovaných z AutoCADu?
Tip 380:Oblouky ve výkresech AutoCADu načtených do VIZe/MAXe jsou zubaté a nemohu je zjemnit ani přidáním segmentů ve VIZovi.
Tip 4980:Jemnější zobrazení 3D objektů v DWF souborech.
Tip 12058:Nastavení hladkosti G0, G1, G2.
Tip 662:VIPOblé objekty z Mechanical Desktopu nejsou v 3D Studiu VIZ vystínovany úplně hladce (mají rovné plošky). Jak na to?
Tip 3954:Tělesa načtená do Autodesk VIZ z AutoCADu jsou příliš hrubá (zubatá).


 Odpovědět Odpovědět

Přejít na fórum Oprávnění fóra Zobrazit panel



Stránka byla vygenerována za 1,664 sekund.