Diskuzní fórum, poradna
CAD diskuze, rady, výměna zkušeností |
Veřejné diskuzní fórum k CAD aplikacím - ptejte se na libovolné otázky týkající se oboru CAx, podělte se o vaše znalosti a zkušenosti s programy AutoCAD, Inventor, Revit, Fusion 360, 3ds Max a s dalšími CAD aplikacemi.
Zaregistrujte se nebo se přihlašte a zašlete váš příspěvek do odpovídajícího fóra. Viz další informace o CAD Fóru. Nechcete se registrovat? Zeptejte se v naší Facebook poradně.
Fórum nenahrazuje technický support firmy Arkance Systems (CAD Studio) - přímá podpora pro zákazníky funguje na helpdesk.cadstudio.cz
[3ds max] plátek pomeranče |
Odpovědět | archiv |
Autor | |
erpetle
Nováček Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
Téma: [3ds max] plátek pomeranče Zasláno: 07.bře.2012 v 10:23 |
Snazim se vytvorit tento objekt v 3ds max
Prvni pokus s 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap Druhy pokus opet 2xkoule, boolean, slice pane, poly+border+cap a navic weld vnitrnich vertices Problem je, ze se to ani zdaleka neblizi tomu co bych chtel (viz prvni obrazky). Zkousel jsem i dratovy model a postupne naplacat plochy, ale ani to nevedlo k lepsimu vysledku. V podstate mi nejde ani tak o to podelne prohnuti, jako o to aby byl model kulaty a pokud mozno symetricky - tj aby vypadal jako kousek pomerance, kdyz ho oloupete a oddelite ten kousek. Jakakoliv rada co bych mel zkusit nebo popsani postupu je velice vitana |
|
Vladimír Michl
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Moderátor Arkance Systems Přihlášen: 09.zář.2004 Lokalita: ČR (JČ) Používám: Dodáváme produkty Autodesk Stav: Offline Bodů: 21470 |
Zasláno: 07.bře.2012 v 12:56 |
Ten první pokus vypadá správně, zřejmě stačí výsledek jen vyhladit/zaoblit - zkuste např. MeshSmooth (Modifiers > Subdivision > MeshSmooth).
|
|
erpetle
Nováček Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
Zasláno: 07.bře.2012 v 19:07 |
Tady nastavaji dva problemy :
ten prvni pokus jenom vypada dobre, ale ta vnitrni cast by mela byt neco jako linie a jeji kopie po obou stranach a bliz k zadni casti by udelaly ono zakulaceni. Ta plocha uvnitr udela s MeshSmooth hrozne veci. Pokud pouziju MeshSmooth, vysledek vypada dobre jen na urcitych castech (stred mesice vzadu), pak se diky tomu ze to bylo krajeno z kouli rozsype u polu (viz obr) Jeste jsem zkousel jeden postup - udelat spline 2*circle, boolean, dat dohromady, extrude, poly+slice pane orezat a weldnout spline doprostred - bohuzel se mi nepovedlo "ztucnit" spline abych z ni udelal "rouru" a pripojit ji ke zbytku. Tim bych vyresil ono zaobleni vevnitr a capem na hrane "roury" k vnejsi hrane mesice bych objekt uzavrel. Porad by nebyl kulaty na strane, ale byl by to zatim nejlepsi pokus. |
|
Biolit
Profil člena
Odeslat soukromou zprávu
Najít příspěvky člena
Navštívit stránky člena
Přidat do seznamu známých
Zasloužilý člen Přihlášen: 09.bře.2007 Lokalita: ČR (MS) Používám: 3dsmax Stav: Offline Bodů: 162 |
Zasláno: 07.bře.2012 v 23:18 |
pokud chces s tim modelem pracovat, tak nepouzivej boolean. Jakmile to prozenes hned ze zacatku booleanem, tak s tim v dalsich upravach nehnes. Ja bych si nejprve vytvoril lowpoly model toho mesice. Snaz se dodrzovat ctyrhrane polygony, pozddeji aplikovany turbosmooth ti nebude delat bordel v modelu. Hrany bych pak jednou zkosil pomoci chamfer a pak bych aplikoval turbosmooth s vice iteracema. Pokud je potreba udelat i tu plochu na ktere stoji, tak tu bych resil az naposled pomoci slice.
Zaklad uspechu je nesnazit se hned od zacatku tvorit krasne kulatou krivku. Sochar si take nejdriv nahrubuje objemy a az pak dela detaily.;)
|
|
PaloC
Nováček Přihlášen: 01.říj.2004 Lokalita: Slovensko Používám: Revit LT 2014 Stav: Offline Bodů: 6 |
Zasláno: 12.bře.2012 v 14:05 |
Ja by som to skúsil vytvotiť pomocou Loft - pretiahnuť trojuholník po oblúku a zúžiť konce deformáciou Scale
|
|
be_em
TOP uživatel Přihlášen: 06.úno.2006 Lokalita: Slovensko Používám: Používal som AutoCAD 2004, 3ds max7. Teraz AcadLT Stav: Offline Bodů: 865 |
Zasláno: 13.bře.2012 v 07:32 |
Tak ako píše biolit, pokus cez booleen funckie nie je dobrý a ani robiť to cez LOFT tomu nepomôže. Spraviť si klasický box, previesť na edit poly a hornú a dolnú plochu postupne vysúvať, rotovať a zužovať, na koncoch nenechať ostrý koniec ale tiež štvorhran, nakoniec zaobliť hrany a celé to vyhladiť cez MeschSmooth (Turbosmooth).
|
|
erpetle
Nováček Přihlášen: 07.bře.2012 Lokalita: Czech Republic Používám: 3ds Max Stav: Offline Bodů: 3 |
Zasláno: 12.dub.2012 v 15:57 |
Chapu. Snazil jsem se to delat naopak a vysledky byly hrozny. Ted to zkousim vytahavat ven a sice to zatim vypada neforemne, ale je to na dobre ceste. Jeste mozna zkusim poskladat vic boxu k sobe, abych to nemusel tak moc tahat a bylo to blizsi tomu mesicnimu tvaru. Kazdopadne diky za rady. |
|
Pro technickou podporu CAD
kontaktujte Helpdesk
Odpovědět | |
Přejít na fórum | Oprávnění fóra Nemůžete vytvářet nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete vymazávat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete upravovat vaše příspěvky v tomto fóru Nemůžete vytvářet ankety v tomto fóru Nemůžete hlasovat v anketách v tomto fóru |
Stránka byla vygenerována za 0,688 sekund.