Vytisknout stránku | Zavřít okno

tvorba materialu vnútra zadneho svetla

Vytištěno z: CAD Fórum
Kategorie: Autodesk - stavebnictví, strojírenství, CAD/GIS
Název fóra: 3ds Max, Maya, VRED
Popis fóra: Otázky k vizualizačním aplikacím Autodesk 3ds Max, VIZ, Maya, VRED, Showcase, M&E Collection, Softimage, mental ray, Mudbox, MotionBuilder, VRED, Character Generator
URL: https://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=12208
Datum vytištění: 07.čer.2025 v 02:46


Téma: tvorba materialu vnútra zadneho svetla
Odeslal: miros12345
Předmět: tvorba materialu vnútra zadneho svetla
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 11:32
mam taky problem vytvorit material vnútra zadnych svetiel na aute. Stiahol som si aj model auta na ktorom je material, ktory neviem vytvorit ( prikladam foto - zvýraznená časť ). Pomocou kvapadka som si material zo zadneho svetla vytiahol.....je to myslim obycajny arch@design s dvomi bitmapami......Ak ho ale aplikujem na svoj model svetla vyzera uplne ako obycajny arch@design material bez ziadneho bumpu (je plosny )- ked ta mozem pridat aj foto.

Vedeli by ste mi niekto prosim poradit pri tvorbe tohto materialu ?
Ďakujem

foto zo stiahnuteho modelu auta:  foto materialu: 



Odpovědi:
Odeslal: Biolit
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 12:42
nejsem expert pres archdesign materialy, ale v prvni rade bych zkontroloval nastaveni UVmapingu material a objektu, na ktery je aplikovany.

Jeste se zeptam v jakem rendru to delas?


Odeslal: Biolit
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 12:52
a dotaz druhy, proc to rovnou nevymodelujes? Zas tak slozity tvar to neni


Odeslal: be_em
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 13:05
A aký je vlastne základný materiál??? Ja tam práveže problém nevidím. Ten druhý obrázok je už render alebo iba viewport? Aká ja mapa 224 a mapa 21???

Však na obrázku Vám to robí pruhy, dokonca aj tiene hádže.

Možno presne nerozumiem Vašej otázke. Treba to upresniť.

A aby bolo jasno, bump mapa nerobí zmeny na povrchu, je to iba efekt ktorý vidno až po rendeingu. Displacement mapa deformuje objekt, treba mať však na objekt priradený displacement efekt a tento efekt "spojiť" s displacement mapou.

Ako bolo vyššie povedané, najlepší výsledok dosiahnete keď si tie pruhy vymodelujete a objektu dáte materiál chrómu.


Odeslal: miros12345
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 13:27
1. Je to rendrovane v mental ray-i
2. mapy 224 a 21 je mapa ta rovanaka :

3. Na prvom obrazku je hore viewport a podnim je renderovany obrazok

4. Je to však len stiahnuty model auta a ja som ho len vyrenderoval.......ja som si vymodeloval ine auto a chcel by som aplikovat material zadnych svetiel z toho stiahnuteho modelu auta na svoj model. avsak ak ho aplikujem vobec to nevyzera ako hore uvedeny obrazok na ktorom je jasne vydiet vysunute pruhy (maju nejaky ten  "3D tvar ")....... Chcel by som skor radu ako by som si taky material dokazat zhotovit sám. 

Dakujem 


Odeslal: be_em
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 13:38
Aha, chápem.

Ak chcete aplikovať materiál z iných svetiel stačí ho prekopírovať, potom treba skontrolovať všetky cesty k bitmapám ktoré majú robiť bump a displacement efekt prípadne cesty k ostatným mapám. A samozrejme pozrite si aj objekt svetla na aute či nemá nejaké modifikátory ktoré súvisia s mapovaním a "bump" efektom, t.j. UVW map a Displacement efekt.

Bump materiál vytvoríte jednoducho a pre začiatok sa vykašlite na Displacement. Zvoľte si arch-Design materiál, zvoľte "CHROME" a do slotu "BUMP" najhrajte Vašu bump mapu.

Bump mapa je akákoľvek mapa v odtieňoch sivej alebo čiernobiela. Na mieste kde je biela dôjde k "poklesu" povrchu a na mieste kde je čierna dôjde v "zdvihnutiu povrchu" (alebo naopak? :-) .... samozrejme že ak chcete aby boli prúžky cca 5 mm široké, musí mať aj "BUMP" mapa správne mapovanie, t.j. tiež musia byť 5 mm široké, takže pohrajte sa s veľkosťou modifikátora UVW


Odeslal: miros12345
Datum odeslání: 02.úno.2011 v 13:44
Ďakujem.......idem na to :)



Vytisknout stránku | Zavřít okno