Vytisknout stránku | Zavřít okno

FileLink ACA + Max

Vytištěno z: CAD Fórum
Kategorie: Autodesk - stavebnictví, strojírenství, CAD/GIS
Název fóra: 3ds Max, Maya, VRED
Popis fóra: Otázky k vizualizačním aplikacím Autodesk 3ds Max, VIZ, Maya, VRED, Showcase, M&E Collection, Softimage, mental ray, Mudbox, MotionBuilder, VRED, Character Generator
URL: https://www.cadforum.cz/forum/forum_posts.asp?TID=7906
Datum vytištění: 06.čer.2025 v 19:46


Téma: FileLink ACA + Max
Odeslal: Rostislav Říha
Předmět: FileLink ACA + Max
Datum odeslání: 15.led.2009 v 19:58
DD,
kolega zkouší filelink mezi architectural desktopem a maxem a má problém: chci, aby v maxu přiřazoval materiály dle barev a ono mu to některé barvy sice v maxu správně zobrazí, ale max je "nezná" - tj. na displeji jsou vidět správně, ale v tabulce barev to nepíše číslo té barvy. K problému dochází u těch entit, které mají v architectural desktopu ve stylu barvu nastavenou pevně - např.: stěna má dvě vrstvy, 1.vnitřní (bílá výmalba), 2. vnější (kamenný obklad). Vnější vrstva má ve stylu nastavenou barvu "byblock" nebo "bylayer" a v maxu se barva zobrazí správně včetně toho, že max zná její číslo. Vnitřní vrstva má napevno nastavenou barvu 60 - max tuto barvu zobrazí, ale neví, že je to barva 60.
Tuší někdo, čím by to mohlo být způsobeno?


-------------
Rostislav Říha



Odpovědi:
Odeslal: Rostislav Říha
Datum odeslání: 02.úno.2009 v 10:45
mezitím, co jsme tu nedostali na barvy odpověď, tak zkoušíme

nastavit projekt v ACA, aby používal ACA mr materiály a pak ho linknout do maxu - link nastavený, že se entity dělí podle materiálů...rozdělit se rozdělily, ale ty materiály z ACA prý nejsou v MAXu vidět - proč to je? Dá se udělat, aby byly? Jde o to, aby po importu souboru z ACA byly v MAXu rovnou vidět materiály, které jsou použité, a stačilo je jen editovat...

Děkuji



-------------
Rostislav Říha


Odeslal: statecny
Datum odeslání: 06.úno.2009 v 09:59

Dobrý den,

pokud máte u stěny nastaveno více materiálů (různé materiály pro vnitřní a vnější povrch), tak se tento materiál načte do 3ds max jako multi/sub-object  materiál s několika ID (materiál složený z více materiálů). Platí to od verze ACA 2008.

V případě, že načtete do 3ds max projekt z ACA a nevidíte textury, máte zřejmě špatně nastavené cesty ke knihovnám textur. Cestu k jednotlivým materiálům nastavte v menu: Customize->Configure User Path.

 
Editovat materiál můžete v editoru materiálů. Pokud chcete hromadně nahradit materiály vytvořené v ACA nějakými jinými, stačí si v 3ds max vytvořit materiálovou knihovnu s materiály přesně stejného jména jako v ACA. Při importu nebo linku stačí poté zatrhnout volbu "Use scene material definitions". Pokud tuto volbu zatrhnete a MAX najde v .dwg souboru materiál přesně stejného jména, tak použije definici materiálu z MAXe.  


-------------
Václav Statečný

Arkance Systems CZ s.r.o.



Vytisknout stránku | Zavřít okno