Pro ohýbání stromů větrem a věrné rozpohybování větví existují specializované plugin moduly pro 3ds Max (např. STORM nebo natFX).
Pokud ale chcete jen oživit stafážní prvky nebo pozadí vaší animace architektonické scény, vystačíte si i s vestavěnými funkcemi a modifikátory v 3ds Max. Pro ukázku využijeme 3D model vrby dostupný ke stažení v DWG formátu z Katalogu bloků.
Základem pro měkké a vizuálně věrné pohyby větví je měkký výběr blízkých objektů (vrcholů, ploch). Pro funkci "Soft selection" použijte režim Vertex a nastavte vhodnou hodnotu "přesahu" výběru - Falloff. Poté vybírejte jednotlivé konce větví (se stisknutým Ctrl pro vícenásobný výběr). Po dokončení výběru přidejte modifikátor (modifier) "Noise".
Pro Noise nastavte volbu "Animate Noise" a zvolte odpovídající sílu ("Stregth") šumu v jednotlivých osách (v ose Z může být nižší). Nenastavujte velký rozsah pohybu, s rostoucí velikostí klesá věrohodnost zobrazení. Nyní je již šum aplikován na celou délku časové osy a můžete si ověřit nastavení parametrů pohybu větví v čase.
Vzhledem k tomu, že 3D model stromu (popř. stromů) i samotná aplikace modifikátoru šumu jsou výpočetně náročné, zvažte možnost vygenerování pozadí jako samostatné animace a následné "promítnutí" této předpřipravené animace do renderingu vaší scény (buď projekcí na plochu v pozadí nebo spojením v postprocesingu).
Podrobný postup použití postupu animace větví ukazuje videoukázka na YouTube kanálu CADstudioCZ:
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.