Již 10.000+ CAD tipů.
Přes 118.500 registrovaných u nás, celkem 1.095.000 registrovaných (CZ+EN), přes 53.000 CAD/BIM bloků.
Vyzkoušejte nový přesný Inženýrský kalkulátor.
Kompletní příkazy AutoCADu a proměnné AutoCADu 2026.
CAD tip # 10025:
Otázka
A
Při spuštění CAD aplikace se objeví chybový dialog "Bezpečnostní systém (správce licence - softwarový klíč) není funkční nebo je chybně nainstalován.
(The security system (Softlock license manager) is not functioning or is improperly installed.), popř. Nástroj AdLM nelze inicializovat.
Tato chyba zabezpečení může mít mnoho příčin:
- Jsou vypnuty licenční služby
- Poškozená instalace programu Autodesku
- Poškozené soubory TSF
- Změněné nastavení licence v Registry
- Nestandardně omezená uživatelská oprávnění ke složkám licenčního mechanismu
Vyzkoušejte následující postup:
- Spusťte dialog Služby: Ovládací panely Windows > Nástroje administrace > Služby
- V seznamu služeb vyhledejte služby "FlexLM Licensing Service" a "FlexLM Licensing Service 64"
- Klikněte pravým tlačítkem myši na položku služby (postupně na obě, 32bitový systém má jen jednu) a zvolte "Vlastnosti"
- Nastavte "Typ spouštění" na "Automaticky"
- Tlačítkem "Spustit" spusťte službu a klikněte na "OK"
- Ověřte zda CAD aplikace nyní běží
Pokud tento postup nepomůže, je potřeba opravit licenční soubory. To zajistíte buď čistou odinstalací a reinstalací CAD aplikace nebo odstraněním datového souboru licence.
- Vyhledejte odpovídající soubor ADSKFLEX_nnnnnnnn_TSF.data ve složce FLEXnet licence:
Windows XP:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\FLEXnet\
Windows 8/7/Vista:
C:\ProgramData\FLEXnet
- Soubor TSF.data přesuňte do jiné složky nebo přejmenujte na .BAK (soubor nemažte!)
- Spusťte CAD program - bude vytvořen nový soubor TSF.data
- Ověřte zda CAD aplikace nyní běží
Pokud program neběží, vymažte nově vytvořený soubor TSF.data (popř. .log soubor) a vraťte/přejmenujte zpět původní verzi souboru TSF.data
- Spusťte CAD program a proveďte jeho registraci podle pokynů
Před případnou reinstalací programu ověřte, zda máte plná přístupová práva do:
- Registry:
HKEY_CURRENT_USER>SOFTWARE>AUTODESK
HKEY_LOCAL_MACHINE>SOFTWARE>AUTODESK- Složky:
- Programová složka aplikace - např. C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 2015
- C:\ProgramData\Autodesk
- C:\Users\JMENOUZIVATELE\AppData\Local\Autodesk
- C:\Users\JMENOUZIVATELE\AppData\Roaming\Autodesk
- C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared
- C:\ProgramData\Flexnet
- C:\ProgramData\Autodesk\Adlm\ProgramInformation.pit
Ověřte, zda přístup není blokován vlivem UAC nebo antivirem. Spusťte Setup.exe jako Administrator.