CAD tip # 11294:
Otázka
Tento druh editačních operací AutoCADu lze obvykle provádět pomocí uchopovacích bodů na objektech. V některých situacích (např. když není jasné, ve kterém místě poprvé dojde k dotyku, úlohy 'zvětšit až do zaplnění', 'průchodnost' omezeným prostorem, apod.) ale není uchopení použitelné a pak pomůže tato iterativní metoda postupných úprav v cyklu po zpřesňujících se krocích - viz ukázky:
Utilitu MoveTill si stáhněte z Download a načtěte do AutoCADu pomocí APLČTI. Zadáním příkazu MOVETILL, SCALETILL nebo ROTATETILL pak spusťte zvolenou iterační operaci. V ní určíte měněný objekt, potenciální hraniční objekt či objekty a výchozí bod či směr změn. Aplikace podporuje všechny typy 2D DWG objektů a od verze 1.2 i 3D Solidy.
U posunu určujete směr posunu (velikost vektoru není podstatná), u měřítka určujete referenční bod, u otočení referenční bod a směr otáčení.
Volba Multiple u ScaleTill umožňuje hromadně škálovat objekty vůči jejich referenčním bodům (viz video a viz ukázkový DWG).
V nastavení (Setup) můžete zvolit způsob animace prováděných změn (rychle, pomalu, interaktivně na stisk Enter), přesnost detekce dotyku (průsečíku, průniku s hranicí), rychlost iterace a maximální počet iterací.
V některých případech (např. u štíhlých objektů) nemusí iterace dosáhnout řešení - zkuste pak snížit rychlost iterace, např. na 0.8.
Parametry iterace můžete přednastavit také pomocí LISP proměnných:
(setq _TillMinMove 0.01) ; výchozí posun (koef.) (setq _TillMinScale 1.01) ; výchozí zvětšení (setq _TillMinRotate 0.01) ; výchozí otočení (setq _TillFuzzEqual 0.000001) ; koef. shody (setq _TillMaxLoops 100) ; max. počet kroků iterace (setq _TillIterRate 1.0) ; relat.rychlost iterace (setq _TillAnimate "No") ; typ animace "Slow" "Fast" "Interactive"