Pokud v modelu Inventoru potřebujete reprezentovat objekty a materiály definované typickou povrchovou texturou, vzorem, většinou postačí je vyjádřit pomocí definice materiálu zobrazení a není je tedy potřeba podrobně modelovat 3D nástroji.
To se týká takových objektů jako jsou lana, provazy, opletení kabelů, perforované plechové mřížky, slzičkový plech, tahokov, gravírované popisy a loga, apod.
Potřebnou povrchovou strukturu můžete určit aplikováním vhodné textury v definici Barev (Správa > Styly a normy > Editor stylů > Barva). Řadu vhodných textur najdete přímo v nabídce Inventoru (povrchy kovů, dřeva, plastů, kamene), další si můžete snadno doplnit prostřednictvím vlastních BMP souborů obrázků. Můžete využívat i mapy průhlednosti.
Pokud například potřebujete "vymodelovat" opletený elektrický vodič, můžete využít vestavěnou texturu Wire_Sleeve&.bmp nebo si vytvořit vlastní povrchový materiál jako v bloku Braided-cable:
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.