Zobrazit plnou verzi příspěvku: 3DS max - plná geometrie

poop
21.08.2010, 02:03
Dobrý den, nevíte jak převést objekty ze skořepiny na plnou geometrii, aby dobře fungovaly booleanovské operace včetně zaplňení děr při subtraction?

Biolit
21.08.2010, 23:12

nevim co si predstavit pod pojmem skorepina, ale kdyz ve viewportu kliknete pravym mysitkem, tak prava dolni lista obsahuje polozku "convert to" a pri najeti mysi na tuto polozku se vam odkryje nabidka moznych konverzi. Osobne booleanovske operace radeji nepouzivam, je to dost nepredvidatelny nastroj. Jednodussi operace delam radeji rucne a mam tak geometrii pod kontrolou. Ale je to nejspis vec nazoru a mozna i zkusenosti.
Biolit2010-08-21 23:13:43

poop
09.10.2010, 13:46
Myslel jsem jestli jde převést "surface" na "solid"??

Biolit
11.10.2010, 07:50
toto v maxu pokud vim nejde. Ani nevim, k cemu by toto melo slouzit. Spis by bylo lepsi, kdybyste popsal ceho chcete konkretne docilit a pak to muzem poresit. 

poop
12.10.2010, 22:06
Například když vymodeluji objekt ručně pomocí polygonů a chci do něj udělat díru - proboolean a subtraction, tak to nefunguje, musím použít boolean a zůstanou po průniku díry na vnitřní straně a modifikátor Cap holes mi nefungoval dobře.A ještě bych měl jeden dotaz: Při importu 2D půdorysu v .dxf chci, aby se mi zobrazoval i při renderu, tak nastavím u Spline rendering tloušťku čáry Thickness na určitou hodnotu a vše funguje OK, ale nemůžu nikde najít jak dodatečně změnit Thickness, můsím vždy půdorys smazat a znovu importovat s novou Thickness.Díky

Biolit
13.10.2010, 06:31

osobne boolean moc nepouzivam, protoze dela vetsinou dost zajimave a nechtene veci. Obvykle prevadim objekty do "editeble poly" a tu bych doporucoval prozkoumat nastroje "extrude", "bridge" (http://www.recipester.org/Recipe:Bridge_borders_in_3ds_MAX_37470951), "inset", "chamfer" a dalsi. Jak funguji je celkem dobre opsano v Helpu nebo na Googlu se urcite take neco najde. Na prvni pohled se to muze zdat pracnejsi a slozitejsi nez boolean, ale je lepsi vytvorit si to rucne za tri minuty, nez opravovat 30min spraseny model od booleanu.Co se tyka 2D pudorysu z DXF, tak nevim, jak se tvari po importu jestl ito je krivka nebo uz jako 3Dmodel. Jestli to je krivka bych ji prevedl na editable spline a zde uplne nahore v nastaveni muzete menit jejich tlustku podle sve potreby jak pro render, tak pro viewport. Pokud to je 3Dmodel, tak bych pri importu dal cary co nejtenci a aplikoval modifikator "Shell" 
Biolit2010-10-13 06:32:57

poop
15.10.2010, 16:06
Moc díky, hodně mi to pomohlo, vše už funguje.