Zobrazit plnou verzi příspěvku: 3DS Max zrcadlo

Gohan
05.07.2011, 14:36
Ahoj, jak se da udelat normalni zrcadlo v 3D maxu? Da se vubec nejake udelat pomoci toho scanline renderu? Nekde na internetu jsem videl navody ale porad to neni uplne zrcadlo, nevypada to vubec jako zrcadlo jenom se tam neco odrazi to jako jo ale jinak to vubec nevypada dobre.


Gohan
05.07.2011, 15:05
Mam na mysli jak bych udelal material ktery by vypadal jako nuz v tutorialu still life v 3D maxu 09. Vsechno se v nem proste odrazi .


be_em
06.07.2011, 08:24
Tak chcete urobiť nôž (chróm, nerez) alebo zrkadlo??? To sú dve rôzne veci. Najjednoduchšie bude pre Vás priradiť objektu prednastavený materiál, mám pocit že pre ScanLine je sú to Proarch alebo Arch materiály, kde určite nájdete aj materiál pre sklo, chróm, nerez. Pozor! Nezameňte to s materiálmi určenými pre MentalRay. A samozrejme, kvalitný výsledok nezávisí len od materiálu ale aj od správneho nastavenia rendereru - takže na to skúste iný tutoriál.

Gohan
06.07.2011, 19:06
Jo to je ono ten chrom no. Ale odrazelo se v nem uplne komplet vsechno vubec nevim jak to udelat.


be_em
06.07.2011, 20:22
Nič nerobte, objektu priraďte materiál "CHROME". Ak nijako nepokazíte rendering a necháte ho v defaultnom nastavení tak tam musíte vidieť všetky odrazy. Resp. pozrite nejaký tutoriál na webe. Je toho dosť.

be_em
06.07.2011, 20:33
Mali by ste nastaviť niečo takéto:

V záložke "Templates" nájdete určite položku CHROME.


be_em
06.07.2011, 20:40
Opravujem sa. Chrome materiál je len pod Mental Ray (ArchDesign materiál). Pod Scanline sú materiály METAL, takže skúste použiť "Metal - Polished". Celú knižnicu máte tu:
3ds max HELP

Gohan
07.07.2011, 21:22
Jeste jsem se chtel zeptat jak udelam ze kdyz si udelam nejakou plane, jako material na to dam obrazek predlohy, aby se na ten obrazek dalo trochu divat pri priblizeni? Chtel bych podle nej nakreslit line, ale kdyz to priblizim tak je to rozliseni opravdu odporne a to jsem zkousel obrazky s vysokym rozlisenim a je to to same jako kdyz jsem tam dam nejaky 200x200


Gohan
07.07.2011, 23:07

A jo sice to podle toho nastaveni odrazi ale kdyz tam nemam tu luminenci tak to vypada uplne pruhledne.Gohan2011-07-07 23:12:12

be_em
08.07.2011, 07:24
V súčasnosti neuvidíte bitmapu vo viewporte úplne dokonale, bude to vždy nejaké kockaté aj keď dáte veľkú bitmapu. Pomôže nastavenie Customize - Preferences - Viewports - Configure Driver - zväčšite hodnoty aspon na 256 alebo 512. Ale moc sa s tým nehrajte.

Hodnoty materiálu zatiaľ neupravujte, nechajte všetko prednastavené tak ako je v materiáli "METAL - POLISHED". A hodnota Luminance má byť =0 nakoľko by ste toho urobili svietiaci objekt (horeuvedený obrázok je iba ako príklad, hodnoty podľa toho neupravujte).

Na webe je obrovský počet tutoriálov pre 3ds max. Treba hľadať.

CHROME

Inak, úplne presne Vám neopoviem lebo ja nepoužívam v 3dsmax scan line renderer ale Mental Ray. Takže alternatívne si nastavte renderer na Mental Ray a ako materiál môžte použiť ArchDesign - CHROME.

Rasputin
13.07.2011, 18:45
Pokial chces chrome amterial tak skus toto (je to jednoduche a plni to ucel ). 1. Otvor material editor.2. Zmen standard na raytrace3. Do slotu "reflect" daj mapu "falloff"4. Zmen "falloff type" na "fresenel"5. Zmen (stale v fall....) Index of Refraction na 106. hotovodaj tam daco od coho sa to bue odrazat a je :)T