Zobrazit plnou verzi příspěvku: ADT2MAX, VRAY, dalsi renderery

Rostislav Říha
21.09.2006, 16:04
DD, jak dostanu Arch. desktop do MAXu? nejlepe obousmerne...
je k vray plugin do maxe?
co brazil?
co splutterfish?
jaky renderer pouzivat?

sonicer
21.09.2006, 17:26
Normalka.. V MAxovi das file>file link a nactes prislusny soubor. o bousmerne se promitne zmena v ADT a pak pri reload sceny v MAxovi.

Vray je jako plugin do maxe..
Co brazil a splutterfish ...brazil je render a splutterfish je firma co ho vyrabi...ano tez existuje prlugin do maxe...

Ktery pouzivat....spatna otazka. Nelze na ni odpoved.
V kazdym udelas to same akorat cesta je jina a usili je jine a cas.

Vse jak se rozhodnes...;)

Rostislav Říha
21.09.2006, 17:51
[QUOTE=sonicer]Ktery pouzivat....spatna otazka. Nelze na ni odpoved. V kazdym udelas to same akorat cesta je jina a usili je jine a cas. Vse jak se rozhodnes...;)[/QUOTE]
 
ok, zadani je:

klidne i dlouho a pracne nastavovat nejaky standard, platny pro vsechny projekty, pak uz ale vzdycky jen lehce poladit a kliknout "render"
Render nemusi byt superrealisticky, staci nizsi standard - ale uz s radiositou atd...
Dulezita je rychlost, ev. sitovy rendering.
Finalni obrazky staci malem 1600x1200 (ok, tak trosku lepsi:)
Dulezita je dobra spoluprace s adt - zmeny projektu nesmi znicit nastaveni rendru
ktere reseni tomu odpovida nejvic?
dik

Rostislav Říha
21.09.2006, 19:05
[QUOTE=sonicer]Normalka.. V MAxovi das file>file link a nactes prislusny soubor. o bousmerne se promitne zmena v ADT a pak pri reload sceny v MAxovi.[/QUOTE]
 
jo, typicka normalka: dal jsem filelink, zkusil natahnout realny projekt (celkem 140 souboru, max spadl aniz by nacetl jediny z nich - pry "serious error" - taky mi to tak prislo:)
takze: soubory jsou vytvorene v projectu, v accurenderu to neni zadna klada, na ten pocet celkem malo faces, nic nestandardniho, vytvoreno v adt 2006... proc to pada? je treba ty soubory predem nejak osetrit? je nejaka vazba na display style nebo tak?

sonicer
22.09.2006, 00:05
Mozna by chtelo nejdrive ujasnit, vray a brazil rendery a k tomu pojem radiosita...
Radiosita pracuje uplne na jinem principu a je to zastarala technologie u ktere predevsim narusta neumerne veliskost souboru...
Vray a mentalray a tusim i brazil a jine nove rendery delaji GI pomoci technologie irradiencni mapy ci photonove mapy pripadne u vray lightcache a podobne.
spoluprace je nezavisla na ADT tedy jakykoliv render lze pouzit ...spolupraci obsluhuje samotny max a adt.
Rychlost? ...tvrdi se ze nejrychlejsi je vray render,ale je to spise dano ze je nejjednodusi jako uzivatelsky.

nejlepe do maxe importovat jen 3D objekty.
za dalsi proc importovat ci filelink 140souboru??
kazdy objekt ma urcity pocet polygonu a max pracuje s nima jinak nez adt .Za dalsi kazdy objekt v adt ma prirazenou texturu pokud jich mate nekolik tisic ..je treba mit take dostatek pameti ...
Zkuste projekt otevrit ve viz renderu,ktery je v ADT a ulozit .... a pote otevrit v maxovi.

Zdravim;)


Rostislav Říha
22.09.2006, 03:53
[QUOTE=sonicer]Mozna by chtelo nejdrive ujasnit, vray a brazil rendery a k tomu pojem radiosita... Radiosita pracuje uplne na jinem principu a je to zastarala technologie u ktere predevsim narusta neumerne veliskost souboru... Vray a mentalray a tusim i brazil a jine nove rendery delaji GI pomoci technologie irradiencni mapy ci photonove mapy pripadne u vray lightcache a podobne. [/QUOTE]
super, citim se nahle osvicen:)
popravde, na to, jestli je to irradiencni mapa, nebo lightcache, se muzu zhluboka vyignorovat - podobne, jako na velikost souboru - zajima mne, co vypada s nejmensim mnozstvim usili co nejlip:) - rozumej HEZKY, nikoli VERNE.
[QUOTE=sonicer]spoluprace je nezavisla na ADT tedy jakykoliv render lze pouzit ...spolupraci obsluhuje samotny max a adt. [/QUOTE]
pochopil:)
[QUOTE=sonicer]Rychlost? ...tvrdi se ze nejrychlejsi je vray render,ale je to spise dano ze je nejjednodusi jako uzivatelsky. nejlepe do maxe importovat jen 3D objekty. za dalsi proc importovat ci filelink 140souboru?? [/QUOTE]
...import proto, ze tak je poskladany projekt a ja ho prece nebudu kvuli rendru predelavat - struktura je dana tim, jak je udelane adtcko...
 

be_em
22.09.2006, 07:25
Čo sa týka toho renderu, tak ja si osobne myslím, že netreba špekulovať s rendermi iných výrobcov, aj štandartný scayline dokáže spraviť pekné veci a ak by to nestačilo tak je tam predsa mental ray.
A este k tomuto - "co vypada s nejmensim mnozstvim usili co nejlip:)", tak myslím že s tykýmto prístupom nepomôže ani najlepší render, napr. už len keď je scéna zle nasvietená tak očakávať ani od naj renderu nemožno veľa

Vladimír Michl
22.09.2006, 07:31
[QUOTE=Rostislav Říha]

klidne i dlouho a pracne nastavovat nejaky standard, platny pro vsechny projekty, pak uz ale vzdycky jen lehce poladit a kliknout "render"
Render nemusi byt superrealisticky, staci nizsi standard - ale uz s radiositou atd...
Dulezita je rychlost, ev. sitovy rendering.
Finalni obrazky staci malem 1600x1200 (ok, tak trosku lepsi:)
Dulezita je dobra spoluprace s adt - zmeny projektu nesmi znicit nastaveni rendru
ktere reseni tomu odpovida nejvic?[/QUOTE]
ad 1) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
ad 2) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
ad 3) 3ds max (bez externích rendererů), popř. VIZ
ad 4) cokoliv
ad 5) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
 

Rostislav Říha
22.09.2006, 08:40
[QUOTE=Vladimír Michl][QUOTE=Rostislav Říha]
ktere reseni tomu odpovida nejvic?[/QUOTE]
ad 1) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
ad 2) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
ad 3) 3ds max (bez externích rendererů), popř. VIZ
ad 4) cokoliv
ad 5) interní mentalray v ACAD/ADT 2007
 [/QUOTE] super, to uz vypada jako rada a doporuceni!...taky mi to tak pripada...navic:)
ALE...

Co RPC?
Co pluginy?
Co treba render animace po siti?
Lze cekat nejaky update enginu v dalsi verzi, nebo je to jen vykrik do prazdna?
Co primy import .max souboru?
Jak provest jednoduche preneseni VSECH nastaveni renderu z projektu do projektu?
...sorry, ze s tim tak otravuju, ale predelat firemni standard na jiny produkt neni jen tak rozhodnuti:))

Vladimír Michl
22.09.2006, 08:53
[QUOTE=Rostislav Říha]super, to uz vypada jako rada a doporuceni!...taky mi to tak pripada...navic:)
ALE...

Co RPC?
Co pluginy?
Co treba render animace po siti?
Lze cekat nejaky update enginu v dalsi verzi, nebo je to jen vykrik do prazdna?
Co primy import .max souboru?
Jak provest jednoduche preneseni VSECH nastaveni renderu z projektu do projektu?
...sorry, ze s tim tak otravuju, ale predelat firemni standard na jiny produkt neni jen tak rozhodnuti:))[/QUOTE]
ad 1) to nebylo v původních kritériích :-)  -- ne, RPC zatím pro interní MR render není, ale to je spíš věc Archvisionu až udělá plugin
ad 2) zatím žádné nejsou
ad 3) není a v další verzi podle mne také nebude
ad 4) lze (ale nesmíme ani naznačovat)
ad 5) nejde a pochybuji, že v blízké budoucnosti bude, ta cesta je spíš obráceně (spíš bych si tipnul na "mediální" výměnný formát Autodesk FBX)
ad 6) nastavení jsou v dictionary tabulkách daného výkresu, takže pokud budete mít DWG šablonu s hotovými nastaveními, snadno se použijí pro všechny následné projekty; explicitní přenesení dictionary funkcemi AutoCADu mne teď žádné nenapadá, ale případná utilitka, která by toto provedla, by byla celkem triviální
 

Rostislav Říha
22.09.2006, 08:59
[QUOTE=be_em]Čo sa týka toho renderu, tak ja si osobne myslím, že netreba špekulovať s rendermi iných výrobcov, aj štandartný scayline dokáže spraviť pekné veci a ak by to nestačilo tak je tam predsa mental ray. A este k tomuto - "co vypada s nejmensim mnozstvim usili co nejlip:)", tak myslím že s tykýmto prístupom nepomôže ani najlepší render, napr. už len keď je scéna zle nasvietená tak očakávať ani od naj renderu nemožno veľa [/QUOTE] ...zlate slova:)) - robime v naprosto blbom rendereri a  mame na to, ako strasne je blby, pekne vystupy, bo vieme kreslit aj v ruke, cize si vieme spravit dobru kompoziciu a chytro dat svetla (ked uz nas tak chvalim:)...teraz nastupila nova kolegynka, ktora ukazala celkom peknu vizosku dakej restauracie a ze ju vraj v tom vrayi robila zodva-tri dni....no, ked som si teraz pustil trialku maxa, tak celkom chapem, bo tych cudlikov a nastaveni je tam ze by sa z toho jeden...no, nic, uz viem, ze MR/acad je to prave:) - suhlasili byste?:)

Rostislav Říha
22.09.2006, 09:07

RPC - psal jsem si s nima, zneji, jakoze ho udelaj, ale slibit nechtej, mrchy, nic...:(
pluginy - tusite aspon, zda to zpusob implementace mr do acadu dovoli? - cekam, ze uzivatelu snad bude tolik, ze by se to mohlo "rozjet"...
rendr po siti - jde aspon nejak udelat, ze se kazdemu compu rekne, kterou cast sekvence ma rendrovat? (zas jsme u te prenositelnosti nastaveni...)
update enginu - neupejpejte se, prosim - aspon nejaky naznak, jestli se na mr spolehnout, ze kdyz ted nekdo bude delat knihovny, nastavovat sablony atd., tak ze to chvili vydrzi:)
import max - co je to to fbx?:) - no, jde o to, ze na internetu je spousta veci, nachystanych pro maxe - casto i vc. materialu - bylo by fajn moci to nejak v acadu vyuzit - urcite nebudu modelovat treba rucnik, ale kdyz si ho stahnu, proc ho do koupelny nepovesit...
s utilitkou na preneseni dictionnary byste mohli slavit uspech - sablona je jedna vec, krizove prenosy mezi soubezne bezicimi projekty druha...navic kazdy se to ted bude ucit...treba kdyby se ty setupy daly nekam exportovat a pak zase zpet natahovat, aby se clovek mohl vracet...hmmm:)

Vladimír Michl
22.09.2006, 10:29
ad RPC a jiné pluginy) myslím že s postupným rozšířením verzí AutoCADů s novým rendererem se takové pluginy začnou objevovat
ad render po síti) samozřejmě ručně to udělat lze - nezapomeňte ale, že MR nemá žádnou funkci "animace"
ad MR engine) MR určitě v dalších verzích zůstane, v nejbližší další verzi se ho bude týkat jedno podstatné a jedno menší vylepšení
ad FBX) FBX je výměnný formát "zděděný" z aplikace Maya (viz FBX nebo FBX), jde převádět FBX<->3DS,DXF... --- ještě více modelů existuje ve formátu 3DS a ten AutoCAD načítá přímo
ad dictionary) ano, to je rozumný požadavek, koukneme na to (ale mělo by to jít snadno)

be_em
22.09.2006, 11:47
Pán Říha, neviem síce čo považujete za pekný render ale ak chcete, tiež Vám pošlem moju vizualizaciu, aspoň ma ohodnotíte. Takéto veci spravím v Maxovi za dva dni a to nepoužívam skoro žiadne knižnice nábytku, ...
Používam iba štandartný Max, bez žiadnych Pluginov, defaultny scanline Render Maxu ...